کسب و کار

چرا اجاره سوئیت ها ارزان تر از هتل ها هستند؟

در زمان سفر انسان با نیاز های متفاوتی رو به رو خواهد بود. داشتن وسایل و تجهیزات لازم برای سفر جزو مهمترین و ضروری ترین نیازهایی است که باید به آن رسیدگی کنید. اما مسلمان در بین تمام نیاز ها نیاز به یک اقامتگاه مهم ترین نیازی است که هر مسافری خواهد داشت. به همین خاطر است که توصیه می کنیم حتما قبل از سفر، به دنبال بهترین اقامتگاه برای خود باشید. اما همیشه ملاک بهترین بودن داشتن امکانات بسیار زیادی در اقامتگاه ها نیست. گاهی باید به فکر هزینه های خود باشید. اکثر افراد ملاک انتخاب اقامتگاه را برای خود انتخاب اقامتگاه های ارزان قیمت قرار می دهند. برای این دسته افراد بهتر است که به فکر اجاره سوئیت باشند برای مثال اگر قصد سفر به پایتخت را دارید باید به فکر اجاره سوئیت در تهران باشید زیرا اقامت در هتل هزینه های بیشتر و سنگین تری را روی دوش شما قرار خواهد داد.

به راستی چرا اجاره سوئیت ها ارزان تر از هتل ها هستند؟ یا چرا باید اقامت در سوئیت یا آپارتمان های مبله را به اقامت در هتل ترجیح بدهیم؟ مگر اقامت در سوئیت چه مزیت هایی را به همراه خواهد داشت. با ما همراه باشید در ادامه به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد.

آیا اجاره سوئیت ارزان تر از رزرو هتل خواهد بود؟

قبل از اینکه به دنبال چرایی ارزان تر بودن اجاره سوئیت نسبت به رزرو هتل باشید، باید بدانید که آیا اصلا این موضوع صحت دارد و اقامت در سوئیت ارزان تر از اقامت در هتل است یا خیر. بله. اجاره سوئیت ها به صورت روزانه، نسبت به رزرو یک اتاق در هتل، ارزان تر است. این ارزان بودن یا به اصطلاح مقرون به صرفه بودن می تواند از دلایل مختلف نشات بگیرد. یکی از مهمترین دلایلی که سبب این امر شده است، وجود امکانات و ارائه خدمات در این دو نوع اقامتگاه است.

برای مثال اگر بخواهیم کمی ریز تر به این موضوع ورود کنیم باید بگوییم در زمان اجاره سوئیت، هیچ گونه خدماتی برای صرف غذا به شما ارائه نخواهد شد. هنگامی که شما از مالک، سوئیت مورد نظر خود را اجاره می کنید، مالک هیچ مسئولیتی در قبال ارائه غذا و خوراک به شما ندارد. اجاره سوئیت ارزان در تهران هزینه ها را کاهش می دهد.

به همین خاطر شما باید خودتان تمام مسئولیت تهیه غذا و خوراکی را برای خود و همراهانتان به عهده بگیرید. این در حالی است که با اقامت در هتل و پرداخت هزینه های مربوط به سلف می توانید از غذای آشپزخانه هتل استفاده کنید. البته باید در نظر بگیرید که در هتل، هر چند نفر که باشید، غذا به صورت جداگانه برای شما و همکارانتان حساب خواهد شد پس حتما در زمان تصمیم گیری نهایی به این نکات توجه کنید.

وضعیت امکانات رفاهی در سوئیت و هتل

در قسمت قبل گفتیم که چرا اجاره سوئیت ها ارزان تر از هتل ها هستند. دانستید که وضعیت خدمات در هتل ها با سوئیت ها متفاوت است. اما این تنها دلیل اینکه چرا اجاره سوئیت ها ارزان تر از هتل ها هستند، نمی باشد. یکی دیگر از دلایل اصلی که سبب ارزان تر بودن سوئیت ها نسبت به هتل ها خواهد بود، وجود امکانات در این دو است. برای مثال اگر بخواهیم به این موضوع نیز به صورت جزئی تر ورود کنیم باید بگوییم که معمولا در سوئیت ها شما نمی توانید امکانات بسیار زیادی را مشاهده کنید.

مثلا اگر در یک سوئیت یا آپارتمان مبله ماشین لباسشویی وجود داشته باشد، تمامی ساکنین ان اپارتمان باید به صورت شریکی از آن استفاده کنند. این مسئله به خاطر اینکه یکی از امکانات را به صورت عمومی در اختیار مردم قرار داده است، هزینه های کمتری برای ان ها خواهد داشت. در مقابل، می توان گفت که امکانات هتل برای هر کس به صورت شخصی است. در همین مثال ماشین لباسشویی باید بگوییم، معمولا در هر اتاق هتل، برای هر مسافری یک ماشین لباسشویی تهیه شده است. حتی امکاناتی که در هتل ها برای مسافران وجود دارد، بسیار بیشتر است. برای مثال شاید شما بتوانید در برخی هتل ها، ماشین ظرفشویی نیز ببینید. به همین خاطر است که اجاره سوئیت ها ارزان تر از هتل ها هستند. اما اقامت در سوئیت نیز مزایای خاص خود را دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

چرا اجاره سوئیت ها ارزان تر از هتل ها هستند؟

مزایای اجاره سوئیت نسبت به اقامت در هتل

شاید دانستن اینکه چرا اجاره سوئیت ها ارزان تر از هتل ها هستند، نظر شما را چندان برای تصمیم گیری جلب نکند. اما اگر مزایای اجاره سوئیت نسبت به رزرو هتل را بدانید بتوانید راحت تر تصمیم گیری کنید. همان طور که دانستید اقامت در سوئیت نسبت به اقامت در هتل بسیار ارزان تر است. فرقی نمی کند که شما اقدام به اجاره آپارتمان مبله در تهران کنید یا اجاره سوئیت و آپارتمان مبله در شهر های دیگر کشورمان. به هر حال اجاره سوئیت ارزان تر است. اما علاوه بر تاثیری که در هزینه های شما دارد، اجاره سوئیت مزیت های دیگری نیز خواهد داشت.

موقعیت مکانی بهتر، برنامه ریزی راحت تر، حفظ حریم خصوصی بیشتر، در اختیار داشتن فضای بیشتر در سوئیت نسبت به هتل و اجاره داشتن همراهان بیشتر از جمله مزیت هایی است که اجاره سوئیت نسبت به اجاره هتل دارد. شما با اجاره سوئیت از موقعیت مکانی بهتری برخوردار خواهید بود چرا که بیشتر هتل ها در مناطق تجاری شهر ها ساخته می شوند. اما سوئیت ها در بافت مسکونی شهر قرار دارند. با این حال شما این فرصت را خواهید داشت تا در یک محیط آرام تر و ساکت تر زندگی کنید. با این اوصاف پیشنهاد میکنیم حتما به دنبال اجاره سوئیت باشید تا رزرو هتل.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا