کسب و کار

چگونه می توان به کانادا مهاجرت کرد؟

برای مهاجرت به کانادا، شما باید ابتدا بررسی کنید که آیا شما واجد شرایط لازم برای مهاجرت به این کشور هستید یا خیر. مهاجرت به کشوری مانند کانادا نیازمند بررسی شرایط فردی و سپس انتخاب یکی از روش های مهاجرتی مناسب می باشد. چندین راه برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که هرکدام شرایط خاص خود را دارند. باید درباره هریک از این راه ها اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام برای شما بهتر است.

راه های مهاجرت به کانادا

راه های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. برخی از راه های مهاجرت به کانادا عبارتند از:

v     برنامه مهاجرت فدرال:

این برنامه برای افرادی است که می خواهند به طور مستقل به کانادا مهاجرت کنند. برای شرکت در این برنامه باید از طریق سامانه اکسپرس انتری درخواست خود را ثبت کرده و بر اساس اطلاعات ارائه شده در صورت انتخاب اقدام به مهاجرت نمایید.

v     برنامه مهاجرت استانی:

هر استانی در کانادا برنامه خاص خود را برای جذب مهاجر ارائه می دهد. در این برنامه باید مستقیما با استانی که می خواهید مهاجرت کنید تماس بگیرید و شرایط مهاجرت را بررسی کنید.

v     برنامه مهاجرت کاری:

این برنامه برای مشاغلی که قصد فعالیت در کانادا را دارند در نظر گرفته شده است. برای راه اندازی کسب و کار در کانادا باید یک طرح تجاری موفق و توانایی مالی داشته باشید.

v     برنامه مهاجرت خانواده:

این برنامه برای کسانی است که خانواده در کانادا دارند و می خواهند با خانواده خود در کانادا زندگی کنند. در این برنامه، استخدام کننده تضمین می کند که شما از نظر مالی تامین و بدون سابقه کیفری هستید.

v     برنامه مهاجرت تحصیلی:

با اخذ پذیرش از دانشگاه کانادا و ویزای دانشجویی می توانید به کانادا مهاجرت کنید.

لازم به ذکر است که بهترین راه برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی در مورد مهاجرت به کانادا، مراجعه به وب سایت رسمی دولت کانادا یا مشاوران معتبر و مجرب در زمینه مهاجرت به کانادا می باشد.

چالش های مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا آرزوی بسیاری از افراد است، اما مانند هر کشوری، کانادا نیز چالش های خاص خود را دارد. در زیر برخی از مهم ترین چالش های مهاجرت به کانادا آورده شده است.

زبان:

زبان اصلی کانادایی ها انگلیسی و فرانسوی است. بدون دانش کافی از این زبان ها، انجام کارهای روزانه و یافتن شغل مناسب می تواند دشوار باشد.

خرج زندگی:

 هزینه زندگی در بسیاری از شهرهای سراسر کانادا، به ویژه شهرهای بزرگ مانند تورنتو و ونکوور بالا است. مسکن، غذا، حمل و نقل، پوشاک و سایر مایحتاج روزانه در کانادا بسیار گران است.

محدودیت های کاری:

برای تعیین حرفه یا شغلی که می خواهید در کانادا کار کنید، باید در مورد محدودیت های کاری تحقیق کنید و مطمئن شوید که کاری که در آن تخصص دارید در کانادا نیز صدق می کند.

فرهنگ و تفاوت های فرهنگی:

 فرهنگ کانادا با بسیاری از کشورهای دیگر متفاوت است و برخی افراد ممکن است با تفاوت های فرهنگی مقابله کنند.

انزوا:

بسیاری از افراد در کانادا به صورت مستقل و تنها زندگی می کنند و این می تواند منجر به احساس انزوا و تنهایی شود.

شناخت اجتماعی:

در کانادا، به دلیل تنوع فرهنگی بالا، پذیرش اجتماعی مهاجران در برخی موارد ممکن است دشوار باشد. و آشنایی بیشتر با فرهنگ کانادا می تواند کمک کننده باشد.

اقلیم:

 آب و هوای کانادا بسیار سرد و در برخی مناطق نامطلوب است. به خصوص در مناطق شمالی کانادا که در زمستان بسیار سرد است.

بیمه سلامت:

 برای دریافت بیمه درمانی در کانادا باید هزینه زیادی پرداخت کنید. همچنین برای انجام برخی از فعالیت های روزمره بیمه و هزینه های بالایی نیز لازم است.

فرآیند مهاجرت:

 فرآیند مهاجرت به کانادا بسیار پیچیده است و نیاز به زمان، هزینه و تحمل استرس دارد. به عنوان مثال، برای اقامت دائم در کانادا، شما باید تعدادی از شرایط مانند تحصیلات، تجربه کاری، زبان، سن و سایر موارد آنلاین مانند بررسی های امنیتی، ارزیابی پزشکی و غیره را داشته باشید.

کمبود شغل:

 در برخی از شهرهای کانادا کمبود شغل وجود دارد و یافتن شغل مناسب ممکن است زمان ببرد.

همچنین لازم به ذکر است که این چالش ها برای همه افرادی که به کانادا مهاجرت می کنند صدق نمی کند و ممکن است برخی افراد در مهاجرت و یافتن زندگی بهتر در کانادا موفق تر باشند.

شرایط مهاجرت به کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا

واجد شرایط بودن برای مهاجرت به کانادا بستگی به نوع برنامه مهاجرتی شما دارد. در ادامه، شرایط برخی از برنامه های مهاجرتی کانادا را برای شما توضیح خواهیم داد:

      برنامه مهاجرت فدرال:

* سن: برای این برنامه باید حداقل ۴۵ سال سن داشته باشید.

* تحصیلات: حداقل دیپلم دبیرستان یا معادل آن. همچنین می توانید برای کسب امتیاز بیشتر مدرک تحصیلی عالی را تایید کنید.

* تجربه کاری: شما باید حداقل یک سال سابقه کاری مرتبط با شغلی که می خواهید در کانادا انجام دهید، داشته باشید.

* زبان: در آزمون زبان آیلتس یا CELPIP باید نمره خوبی داشته باشید

      برنامه مهاجرت استانی:

برنامه های مهاجرت استانی ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشند، اما به طور کلی برخی از ویژگی ها مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری و زبان مشابه برنامه مهاجرت فدرال است.

      برنامه مهاجرت سرمایه گذاری:

شما باید یک طرح تجاری موفق داشته باشید که به نفع کانادا باشد. برای راه اندازی کسب و کار در کانادا باید سرمایه کافی داشته باشید. برای راه اندازی یک کسب و کار باید تجربه کاری و مهارت های لازم را داشته باشید.

      طرح مهاجرت خانواده:

* شما باید توسط یک کانادایی یا مقیم دائم دعوت شوید.

* فردی که شما را دعوت می کند باید ضمانت مالی به شما بدهد.

* شما باید از سلامت کامل برخوردار باشید و سابقه کیفری نداشته باشید.

لازم به ذکر است که در هر یک از برنامه های مهاجرتی شرایط دقیق تری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. بهترین راه برای کسب اطلاعات و مشاوره بیشتر در این زمینه مراجعه به مشاوران مجرب و قابل اعتماد در زمینه مهاجرت به کانادا می باشد شما می توانید بهترین مشاوره مهاجرت به کانادا با ملک پور را به دست آورید.

اعتبار پاسپورت کانادا

پاسپورت کانادا یکی از قدرتمندترین و معتبرترین پاسپورت های جهان است. دارندگان این پاسپورت به عنوان شهروند کانادایی می توانند بدون نیاز به ویزا در بیش از ۱۹۰ کشور جهان به صورت موقت یا دائم وارد و اقامت کنند.

برای دریافت پاسپورت کانادایی، باید به دفتر گذرنامه کانادا در خود کانادا یا به سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خود مراجعه کنید. در اینجا شما نیاز به ثبت درخواست و پرداخت هزینه برای صدور پاسپورت دارید. در مراحل بعدی باید مدارک لازم را تهیه کرده و همراه با درخواست ارائه دهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد مدارک و مراحل لازم برای صدور پاسپورت کانادایی، به وب سایت دولت کانادا مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که گذرنامه کانادایی برای شهروندان غیر کانادایی به شرط داشتن مجوز لازم برای اقامت در کانادا یا استفاده از خدمات دولتی کانادا صادر می شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا