کسب و کار

چگونه وقت سفارت پرتغال بگیریم؟

کشور پرتغال، یکی از مقاصد گردشگری فوق العاده ای است که بسیاری از ایرانیان ترجیح می‌ دهند تا تعطیلات خود را در شهر های توریسیتی این کشور بگذرانند. برای رسیدن به پرتغال، نیاز به ویزا است و برای دریافت ویزا نیز می بایست اقدام به رزو کردن وقت سفارت پرتغال کنید. در این مطلب همراه ما باشید تا به تمامی اطلاعات در رابطه با این موضوع بپردازیم.

بررسی کلی وقت سفارت پرتغال: چرا باید وقت سفارت بگیریم؟

برای این که بتوانید به کشور پرتغال سفر کنید، نیاز است که مدارکی را به این کشور ارائه دهید و همچنین انگشت نگاری هایی نیز در این زمینه از شما گرفته شود. سفارت این کشور وظیفه دارد تا مدارک را دریافت کند، انگشت نگاری را انجام دهد و سپس ویزا را صادر کند.

در حال حاضر، بسیاری از کشورها به مرکزی به نام VFS منتقل شده اند. این کار را برای متقاضیان ویزا راحت کرده است؛ زیرا دیگر نیازی نیست تا سفری دیگر را برای رسیدن به سفارت پرتغال انجام داد. VFS در واقع نماینده رسمی دریافت مدارک برای ارائه ویزای کشور پرتغال است.

نحوه گرفتن وقت سفارت پرتغال

برای گرفتن وقت سفارت پرتغال، می بایست مراحل زیر را طی کنید:

  1. اطلاعات گذرنامه، وضعیت تاهل، نوع ویزا مورد درخواست، زمان سفر، شماره تماس، آدرس و ایمیل متقاضی را به مجموعه یوروپ تورز ارسال کنید.
  2. این مجموعه به دریافت وقت سفارت پرتغال برای شما می پردازد و روز حضور شما در VFS را اطلاع می دهد.
  3. متقاضی باید حتما در زمان مشخص شده به مرکز vfs مراجعه کند تا به ارائه مدارک و انگشت نگاری بپردازد.
  4. مدارک ابتدا در سازمان vfs گلوبال بررسی شده و سپس به سفارت پرتغال ارسال می شود.
  5. در صورتی که مدارک تکمیل بوده و مسافر نیز شرایط مناسبی داشته باشد، برچسب ویزا در پاسپورت او الصاق خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای رزرو وقت سفارت کشور پرتغال

مدارکی که می بایست برای دریافت وقت سفارت پرتغال ارائه دهید، به شرح زیر هستند:

  • تصویر پاسپورت متقاضی
  • نوع ویزا مورد درخواست
  • تاریخ سفر به پرتغال
  • شماره موبایل
  • ایمیل الکترونیک
  • ادرس منزل
  • کد پستی
  • وضعیت تاهل

مدارکی که می بایست در روز حضور در vfs به این مجموعه ارائه دهید، عبارت اند از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای پرتغال (شامل تاریخ ورود و خروج به پرتغال، نوع ویزا درخواستی، منابع مالی تامین هزینه سفر، مشخصات همرا، در صورتی که دعوتنامه ارائه می دهید می بایست مشخصات میزبان در پرتغال را به همراه داشته باشید) و برنامه سفر
  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • پاسپورت (با حداقل ۷ ماه اعتبار ) و اصل و فتوکپی پاسپورت قدیم ( از صفحه مشخصات و تمامی ویزا های شنگن قدیم )
  • ·         2 قطعه عکس جدید در ابعاد ۳۵ در ۴۵ میلیمتر ، تمام رخ ، بدون روتوش ، رنگی ، زمینه سفید
  • گردش مالی (پرینت سه ماهه) با حداقل ۷۰ الی ۸۰ میلیون تومان (توجه: تراکنش ها می بایست طبیعی و عادی باشد و از حساب سازی غیر عادی پرهیز شود.
  • تمکن مالی که یورو ذکر شده باشد.
  • که در صورت جدایی والدین (و سفر فرزندان زیر ۱۸ سال به همراه یکی از والدین) ارائه رضایت نامه محضری یا حکم حضانت برای فرزند الزامی است.
  • رزرو پرواز و واچر هتل یا اصل دعوتنامه (با ذکر محل اقامت، و وجود اتاقی مجزا جهت اقامت)
  • بیمه مسافرتی
  • سپرده بانک (در صورت وجود)
  • سند ملک (درصورت وجود)
چگونه وقت سفارت پرتغال بگیریم؟

نکات مهمی که در رابطه با مدارک وقت سفارت پرتغال باید توجه داشت

برخی نکات در این بین وجود دارند که افراد می بایست برای گرفتن وقت سفارت پرتغال آن را مد نظر خود قرار دهند. اولین نکته، سابقه سفری آن ها است. سابقه سفری که شما به کشورهای مهم داشته اید، بهترین دلیل برای اثبات توریست بودن شما بوده و روند اخذ ویزا را ساده تر می کند.

نکته بعدی در رابطه با حساب و تمکن مالی است. در این بخش، نوع حساب، مدت حساب، میزان برداشت ها، واریزی و تعداد تراکنش ها، همگی تاثیر مثبت در روند دریافت ویزای شما دارند.

وقت سفارت پرتغال چقدر طول می کشد؟

به طور کلی، دریافت وقت سفارت کشور ها، بسته به این که چند نفر در صف انتظار هستند مباحثه خواهد شد. وقت دهی VFS بین ۳ الی ۱۴ روز متفاوت است. از سویی دیگر، مدت بررسی مدارک توسط VFS نیز بین یک الی دو هفته انجام می شود.

در کل، وقت سفارت پرتغال و بررسی مدارک توسط وی اف س، بین یک تا یک و نیم ماه انجام می شود.

ساعات کاری سفارت پرتغال

برای مراجعه به سفارت پرتغال، می بایست در ساعات کاری این مرکز اقدام کنید. این سفارت از روز یکشنبه تا پنجشنبه، از ساعت ۹ الی ۱۴ بعد از ظهر دایر می باشد. توجه داشته باشید که در تعطیلات رسمی ایران، سفارت پرتغال نیز تعطیل بوده و از قوانین کشور ایران پیروی می کند.

ساعت کاری vfs نیز در روز های فوق، بین ساعات ۸ الی ۵ بعد از ظهر است. برای تحویل مدارک و انگشت نگاری می بایست بین ساعت ۱۲ الی ۱۲ و ۳۰ دقیقه به این مرکز مراجعه کنید.

آدرس سفارتخانه پرتغال در ایران و vfs

بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی در کشور ایران دارای سفارتخانه هستند که پرتغال نیز یکی از آن ها می باشد. سفارتخانه پرتغال واقع در تهران، خیابان موسوی، گلستان پنجم، میدان هروی، مرکز خرید هروی است.

جهت ارائه مدارک و همچنین انگشت نگاری نیز می بایست به آدرس خیابان گلستان پنجم، میدان هروی، ساختمان تجاری هروی سنتر، طبقه چهارم مراجعه کنید.

ارائه مدارک جعلی به سفارت پرتغال چه عواقبی دارد؟

پس از این که مدارک را ارائه می کنید، در صورتی که مدارک نقصی داشته باشند، مدت زمانی معین می شود تا شما نسبت به برطرف کردن این نقصی اقدام کنید. در صورتی که سفارت پرتغال شک کند که مدارک شما جعلی است و این موضوع ثابت شود؛ شما بین ۵ الی ۱۰ سال از سفر به این کشور منع خواهید و در لیست سیاه نیز قرار می گیرید.

این موضوع در سابقه سفری شما نیز تاثیر گذاشته و آن را تا حد زیادی از بین می رود. پس برای حفظ سابقه سفری و دریافت ویزای پرتغال، حتما ازا ارائه مدارک جعلی به سفارت پرتغال جلوگیری کنید.

سفارتخانه پرتغال در ایران

سخن پایانی در این مطلب به هر آنچه که باید در رابطه با وقت سفارت پرتغال بدانید، پرداختیم. شما می توانید به راحتی برای دریافت وقت VFS، از مجموعه یوروپ تورز کمک بگیرید. کارشناسان مطرح این مجموعه به دریافت وقت برای شما پرداخته و در تمامی طول مسیر اخذ ویزای این کشور، شما را همراهی می کنند

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا