کسب و کار

چگونه یک عکاس منظره حرفه ای شویم؟

شما تصمیم گرفته اید که می خواهید یک عکاس حرفه ای منظره شوید؟ خوب، برای سخت ترین و هیجان انگیزترین کاری که می توانید تصور کنید آماده شوید. شما در آستانه سفری هستید که افراد زیادی جرات انجام آن را ندارند. در این مطلب قرار است مهم ترین نکاتی که باید برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای منظره را بدانید بررسی کنیم.

۱. همه چیز را درباره دوربین خود بیاموزید

هنگامی که برای اولین بار عکاسی منظره یا هر یک از دیگر شاخه های عکاسی را شروع می‌کنید، مهم است که یاد بگیرید چگونه از تجهیزات دوربین خود در داخل و خارج استفاده کنید. اکنون که فناوری در عکاسی بسیار پیشرفت کرده است، دوربین‌ها می‌توانند عملکردهای گسترده‌ای را انجام دهند که عکاسان قبلی حتی در خواب هم نمی‌دانستند

با اصول اولیه دوربین خود شروع کنید. مدتی را صرف عکاسی در اولویت دیافراگم و اولویت شاتر کنید و تماشا کنید که تنظیمات شما در موقعیت های مختلف نوری چه می کنند. هنگامی که احساس کردید برای ادامه کار آماده هستید، یاد بگیرید که چگونه از دوربین خود در حالت دستی استفاده کنید. دستی تنظیماتی است که به شما امکان می دهد نوردهی های طولانی بسیار خلاقانه بگیرید یا با نورهای دشوار مقابله کنید.

پس از دستیابی به حالت دستی، شروع به آزمایش منوی دوربین خود کنید. با قابلیت های وای فای، تنظیمات نوردهی چندگانه و براکتینگ بازی کنید. دوربین شما ابزار شما برای مهار نور است. با تمرین بیشتر و بیشتر کشف خواهید کرد. در نهایت، با استفاده از دانش خود از فناوری دوربین، قادر خواهید بود نورهای دشوار را از طریق تنظیمات مدیریت کنید.

۲. همه چیز را در مورد ترکیب بندی  بیاموزید

2. همه چیز را در مورد ترکیب بندی  بیاموزید

بله دوربین ها عالی هستند. اما مهم است که بدانید چطور عکس های منظره خود را ترکیب بندی کنید. ترکیب بندی جنبه هنری عکاسی و یکی از اولین چیزهایی است که در آموزش عکاسی یاد خواهید گرفت. این توانایی ساختن صحنه ای در کادر است که از نظر بصری برای چشم جذاب باشد. ترکیب بندی همه چیز در مورد استفاده از ابزارهای بسیار ساده برای شروع توسعه چشم هنری شما به عنوان یک عکاس است.

شرط می بندم نیمی از شما بلافاصله فکر کردید در مورد قانون یک سوم صحبت خواهم کرد. خوب نه چندان! بله، قانون یک سوم یک دستورالعمل عالی است که باید هنگام ترکیب بتدی سریع یک عکس دنبال کنید. با این حال، عکس هایی که زمان بیشتری می گیرند نیاز به فرمول دقیق تری دارند و شما باید انواع ترکیب بندی در عکاسی را یاد بگیرید.

شما همچنین می خواهید روی پرسپکتیو در عکاسی کار کنید. به عنوان یک عکاس، وظیفه شما این است که چیزی را به مردم نشان دهید که به ندرت می بیننده. بنابراین، توانایی بالا یا پایین رفتن به یکی از بهترین استراتژی های شما تبدیل خواهد شد. کادربندی و ترکیب بندی دست به دست هم می دهند. کادربندی فرآیند گنجاندن یا حذف چیزهایی در یک عکس است.

۳. پورتفولیوی خود را بسازید

3. پورتفولیوی خود را بسازید

اکنون آماده ساختن نمونه کارها هستید. زمان کار است. وقت آن است که بیرون بروید و کثیف شوید. ریسک کردن و انجام هر کاری که لازم است برای گرفتن عکسی که هیچ کس دیگری مایل به گرفتن آن نیست. این مرحله زمانی است که با انگشتان بی حس، در بادهای شدید، و در هنگام بارش های شدید باران و برف عکس می گیرید. یادته وقتی این پست شروع شد چی گفتم؟ گرفتن عکس یا مناظر به ندرت دیده شده اغلب در آب و هوای غیرعادی اتفاق می افتد. همه در روزهای آفتابی از مکان‌ها دیدن می‌کنند، اما هیچ‌کس زیر باران نمی‌نشیند تا طوفانی شدید را عکاسی کند.

از دانش خود برای شروع به ساختن یک پورتفولیو عکاسی خوب استفاده کنید. به یاد داشته باشید، نمونه کار شما جایی است که مردم برای دیدن بهترین کارهای شما می آیند و تصمیم می گیرند که آیا می خواهند شما را دنبال کنند یا با شما کار کنند یا خیر. بنابراین، تعداد مناسبی از عکس‌ها را در نمونه کار خود بگنجانید بدون اینکه آنها را تحت تأثیر قرار دهید. من توصیه می کنم نمونه کارها را در ۲۰-۲۵ از بهترین تصاویر خود نگه دارید.

۴. دنبال کننده‌گان علاقه‌مند به عکاسی منظره جذب کنید

بازاریابی خود به عنوان یک عکاس بخش بزرگی از عکاس شدن است. می‌توانید در پلتفرم‌های مختلف، از رسانه‌های اجتماعی، فالوور ایجاد کنید.

توییتر برای جذب فالور عکاسی منظره

توییتر دیوانه و گیج کننده است. شما دائما باید برای هر توجهی بجنگید. شما نمی خواهید با توییت ها یا ریتوییت های زیاد مردم را آزار دهید و نمی خواهید ساکت بمانید. من متوجه شده ام که حدود چهار یا پنج توییت در روز عدد خوبی است. همچنین، عکس ها پادشاه هستند. هیچ چیز بهتر از یک عکس بزرگ در میان انبوهی از متن ها جلب توجه نمی کند. بنابراین، عکس‌ها را همراه با تیترهای کوتاه و دقیق در توییتر قرار دهید.

اینستاگرام برای جذب فالور عکاسی منظره

من عاشق اینستاگرام هستم. پر از شادی است هیچ سایت رسانه اجتماعی دیگری این همه چیز زیبا را برای تعامل در کنار هم ندارد. کلید اینستاگرام مکان و هشتگ است. همیشه پست‌های خود را با مکان‌هایی که عکس‌برداری شده‌اند پیوند دهید و همیشه از هشتگ‌ها استفاده کنید. بهترین مکان برای هشتگ ها بعد از مطالب نوشته شده شماست. هشتگ ها به افراد اجازه می دهند پس از جستجوی یک عبارت خاص، عکس ها را ببینند. عکس های بدون محتوا کار نمی کنند. بله، اینستاگرام برای عکاسی ساخته شده است. با این حال، اگر توضیح یا عبارت کوتاهی برای توصیف عکس نداشته باشید، افراد زیادی آن را دوست نخواهند داشت. بنابراین، حداقل یک توصیف یا احساس کوتاه اضافه کنید. همچنین، چندین پست پشت سر هم به شدت مورد انتقاد قرار می گیرند. اگر قصد دارید چندین عکس در اینستاگرام پست کنید، آنها را در طول هفته پخش کنید.

۵. پنج پایه درآمد از عکاسی منظره ایجاد کنید

وقتی قصد دارید عکاس شوید، باید برنامه داشته باشید. اما، چه چیزی در یک طرح قرار می گیرد؟ خوب، من توصیه می کنم با پنج پایه درآمد متفاوت بیایید. اینجوری فکر کن؛ شما روی چهارپایه ای با سه پا نشسته اید. اگر یکی از پاها بشکند، به زمین می افتید. با این حال، اگر روی یک چهارپایه با پنج پا و یک پا شکسته نشسته باشید، ممکن است برای لحظه‌ای تکان بخورید، اما روی چهارپایه می‌مانید. پاها منبع درآمد شما هستند. شما می خواهید منابع درآمدی کافی داشته باشید که اگر یکی از آنها شکست خورد یا تولید پول را متوقف کرد، هنوز چهار منبع دیگر برای حمایت از شما دارید.

پنج منبع درآمد شما در عکاسی منظره می تواند هر چیزی باشد اما این ها را در نظر بگیرید:

  • فروش عکس های چاپ شده
  • آموزش کارگاه های عکاسی
  • کتاب های الکترونیکی عکاسی
  • با دفاتر مسافرتی کار کنید
  • فروش دوره های آنلاین
  • مقاله نویسی
  • همکاری با شرکت های عکاسی

پنج منبع یا درآمد مختلف را به تنهایی متناسب با کاری که می‌خواهید به عنوان یک عکاس انجام دهید، ایجاد کنید و سپس برنامه‌ای برای تحقق آن بنویسید. فقط نگویید: “من این کار را انجام خواهم داد و همانطور که اتفاق خواهد افتاد، اتفاق خواهد افتاد.” نه، شما باید یک برنامه مستقیم داشته باشید تا بدانید به کجا می روید.

سخن آخر

در این مقاله مهم ترین نکات برای شروع عکاسی منظره حرفه ای را بررسی کردیم، اگر به تازگی وارد دنیای عکاسی شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم دوره آموزش مقدماتی عکاسی شوت شات را بررسی کنید. در نهایت همه چیز به شما بستگی دارد، دوربین خود را بردارید، به بیرون بروید و با حالت های مختلف دوربین و از مناظر مختلف عکاسی کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا