کسب و کار

کارهای قبل از اسباب کشی

چکیده : استفاده از پلاستیک حبابدار در اسباب کشی، به دلیل وزن سبک و خواص محافظتی آن، بسیار مناسب است. با قرار دادن اشیاء شکننده یا آسیب‌پذیر درون پلاستیک حبابدار و بسته‌بندی آن، می‌توان از آسیب رسیدن به اجسام جلوگیری کرد. به عنوان مثال، در اسباب کشی لوازم شیشه‌ای مانند ظروف یا آینه‌ها، استفاده از پلاستیک حبابدار می‌تواند به خوبی از شکستن یا خراشیده شدن آنها جلوگیری کند.

زمانی که لازم است از خانه تان به جایی دیگر برای زندگی نقل مکان کنید  و یا از محل کارتان به مکانی دیگر بروید حتما نیاز است یک سری کارها را انجام دهید و برخی مواردی را رعایت کنید تا اسباب کشی شما راحت تر شود و خرابی وسیله ها و مشکلی برای شما پیش نیاید. قطعا برای شما هم پیش آمده است که هنگام اسباب کشی وسیله های شما با هم قاطی شود و مشکلات زیادی مانند : شکسته شدن وسایل و خراب شدن وسیله های شکستنی، گم شدن وسیله های ریز ، قاطی شدن برخی اسباب ها باهم و … به وجود آید.  تمام این موارد و رعایت نکردن اصول اسباب کشی و نداشتن یک سری وسایل برای چیدن مجدد وسیله ها دشواری ها و سختی هایی را برای شما به وجود می‌آورد که برای شما دغدغه و کلافگی به وجود می آورد و کار شما را سخت می‌کند.

در اسباب کشی بسیار مهم است تا شما یک سری وسیله ها و تجهیزات را داشته باشید تا از به وجود آمدن برخی مشکلات برای وسیله های خود جلو گیری کنید و آن را سالم نگه دارید. برای مثال به همراه داشتن کارتن ها می‌تواند وسیله های شما را بسیار مرتب تر و سالم نگه دارد و همین طور داشتن ضربه گیر می‌تواند از شکستگی بسیاری از وسیله ها و خط و خش افتادن روی آن ها جلوگیری کند مانند استفاده از ضربه گیر برای گوشه های میز تلوزیون .

قطعا شما برای یک بار هم اسباب کشی را چه برای خود و چه خانواده و دوستان تان تجربه کرده اید . و حتما میدانید که در این شرایط چقدر همه ی اسباب و وسایل در هم ریخته و شلوغ می‌شوند و شما با حجم أنبوه از وسیله ها مواجه می‌شوید که فقط برای جمع ردن آنها، آن وسیله ها را بدون اصول و هماهنگی فقط بسته بندی می‌کنید.  این کار بسیار اشتباه و غلط است و تنها بعد از انتقال وسایل به مکان جدید شما را با کوهی از وسیله های بدون هماهنگی و اصول مواجه می‌کند. به همین دلیل بسیار مهم است تا شما وسایل خود را با تجهیزات مناسب و اصولی بسته بندی کنید. برای یک اسباب کشی اصولی باید موارد زیادی را رعایت کرد که اکنون ما به توضیح برخی از این موارد خواهیم پرداخت .

خرید وسایل مورد نیاز: برای یک اسباب کشی اصولی شما حتما به وسیله هایی نیاز خواهید داشت که قبل از جمع کردن وسیله ها باید آن ها را تهیه کنید. مانند کارتن برای جمع کردن وسیله ها و پلاستیک حباب دار برای محافظت از ظروف و … . شما اول باید کارتن هایی زخیم و محکم برای قرار دادن وسایل داخل آنها تهیه کنید و همین طور پلاستیک های حباب داری را تهیه کنید که برای محافظت از ظروف شما بسیار مناسب می‌باشد.

 بسته بندی محکم ظروف دیگر مواردی که در یک اسباب کشی مهم و ضروری است بسته بندی محکم ظروف است.  در اسباب کشی به دلیل شلوغی های زیاد و جا به جایی ها ظروف و وسیله های شکستنی بسیار در معرض شکسته شدن هستند و باید در بسته بندی آن ها بسیار احتیاط کرد و به محکم ترین نحو ممکن آنها را بسته بندی کرد. استفاده از روزنامه و پارچه و پلاستیک های حباب دار برای این کار پیشنهاد می‌شود. شما میتوانید از پلاستیک های حباب دار برای انجام این کار استفاده کنید زیرا مقاومت بالایی را دارا می‌باشند.

شما میتوانید دور ظروف و وسیله های شکستنی خود کیسه های حباب دار بپیچید تا آن ها را نسبت به ضربه مقاوم کند و خطر شکستگی کم تری داشته باشند.

بهترین وسایل مورد نیاز برای اسباب کشی عبارتند از:

۱_ جعبه‌های کارتنی: جعبه‌های کارتنی مقاوم و سبک مناسب برای بسته‌بندی و حمل اسباب کشی می باشد.

۲_ پلاستیک حبابدار: پلاستیک حبابدار به عنوان یک لایه محافظ برای محصولات شکننده مانند ظروف شیشه‌ای، ظروف سرامیکی و لوازم آشپزخانه و مجسمه ها استفاده می‌شود. پلاستیک های حباب دار بسیار محافظ عالی و فوق العاده ای برای نگهداری ظروف می باشد و به شما توصیه می‌شود تا در هنگام اسباب کشی حتما از این پلاستیک های حباب دار استفاده کنید.

۳_  نایلون پلاستیکی: نایلون پلاستیکی برای بسته‌بندی و حفاظت از محصولات با سطح صاف و قابل خراش مانند مبلمان، وسیله های برقی  و لوازم خانگی استفاده می‌شود.

۴_ بسته‌بندی فشرده: بسته‌بندی فشرده مانند فیلم پلی‌اتیلن (Stretch film) برای بسته‌بندی و حفاظت از محصولات بزرگ و حجیم مانند مبلمان و تجهیزات صنعتی استفاده می‌شود.

۵_ بسته‌بندی فومی: بسته‌بندی فومی برای حفاظت از محصولات با شکل‌های غیرمنظم و شکننده مانند آثار هنری، لوازم آرایشی و… استفاده می‌شود.

پلاستیک های حباب دار

استفاده از پلاستیک حبابدار در اسباب کشی بسیار مفید میباشد. این نوع پلاستیک، بافت حبابدار دارد که به خوبی از ضربه و لرزش‌ها محافظت می‌کند. با قرار دادن لوازم شکننده یا آسیب‌پذیر درون پلاستیک حبابدار و بسته‌بندی آن، می‌توان از آسیب رسیدن به اجسام جلوگیری کرد. همچنین، پلاستیک حبابدار به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی نیز عمل می‌کند و می‌تواند از تغییرات دما و صداهای خارجی محافظت کند. پلاستیک حبابدار، یک نوع پلاستیک است که دارای بخارهای هوا در آن می‌باشد. این بخارها، به صورت حباب‌های کوچک درون پلاستیک قرار می‌گیرند و باعث ایجاد یک لایه عایق بر روی سطح پلاستیک می‌شوند. این لایه عایق، قابلیت جذب و تفکیک ضربه و لرزش را دارد و به همین دلیل، پلاستیک حبابدار به خوبی می‌تواند از ضربه و لرزش‌ها محافظت کند.

استفاده از پلاستیک حبابدار در اسباب کشی، به دلیل وزن سبک و خواص محافظتی آن، بسیار مناسب است. با قرار دادن اشیاء شکننده یا آسیب‌پذیر درون پلاستیک حبابدار و بسته‌بندی آن، می‌توان از آسیب رسیدن به اجسام جلوگیری کرد. به عنوان مثال، در اسباب کشی لوازم شیشه‌ای مانند ظروف یا آینه‌ها، استفاده از پلاستیک حبابدار می‌تواند به خوبی از شکستن یا خراشیده شدن آنها جلوگیری کند.

علاوه بر این، پلاستیک حبابدار به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی نیز عمل می‌کند. لایه حباب‌های هوا درون پلاستیک، قابلیت جذب و تفکیک امواج صوتی را دارد و می‌تواند از ورود صداهای خارجی به داخل بسته‌بندی محافظت کند. همچنین، لایه حباب‌های هوا به عنوان یک عایق حرارتی عمل می‌کند و می‌تواند از تغییرات دما در بسته‌بندی محافظت کند. به عنوان مثال، در اسباب کشی مواد غذایی یا داروها، استفاده از پلاستیک حبابدار می‌تواند از تغییرات دمایی ناخواسته و تاثیر آن بر روی کیفیت محصولات جلوگیری کند.

بنابراین، استفاده از پلاستیک حبابدار در اسباب کشی بسیار مفید است و می‌تواند از آسیب رسیدن به اجسام، تغییرات دما و صداهای خارجی جلوگیری کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا