کسب و کار

کاهش فشار خون با مصرف سیب زمینی

تحقیقات نشان داده است که پوست سیب زمینی سرشار از پتاسیم است، ماده معدنی که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند . یک سیب زمینی پخته با اندازه متوسط ​​حدود ۵۳۵ میلی گرم پتاسیم و فقط ۱۷.۳ میلی گرم سدیم دارد که تقریباً ۱۵ درصد از مقدار توصیه شده روزانه است. خرید سیب زمینی عمده بسیار مقرون به صرفه می باشد. سطوح بالای پتاسیم در خون می تواند باعث شود کلیه ها نمک و آب بیشتری دفع کنند و این به کاهش فشار خون کمک می کند.

در واقع، مصرف پتاسیم درست مانند مصرف یک دیورتیک است. همچنین مشخص شد که پتاسیم به عملکرد مطلوب قلب کمک می کند و به اعصاب و ماهیچه ها ارتباط برقرار می کند.

سیب زمینی پخته و آب پز نیز قابل قبول است. تحقیقات همچنین نشان داده است که سیب زمینی حاوی مواد شیمیایی گیاهی خاصی است که مشابه مواد موجود در داروهای فشار خون است. اما ذکر این نکته ضروری است که همه اینها به طرز تهیه سیب زمینی بستگی دارد. سالم ترین راه برای خوردن سیب زمینی این است که ابتدا آنها را در مایکروویو بدون روغن، چربی و غیره بپزید. همچنین سرخ کردن عمیق غیرممکن است زیرا این فرآیند سبزی را در دمای بالایی قرار می دهد که مواد مغذی موجود در آن را از بین می برد.

مصرف سیب زمینی موجب پیشگیری از سرطان می شود

مطالعات نشان داده است که خوردن سیب زمینی باعث سرطان نمی شود، مگر اینکه آن را سرخ کرده بخورید. بنابراین، اگر این تصور را داشته اید که سیب زمینی ممکن است باعث سرطان شود، خوب، می توانید آرامش داشته باشید. آب پز کردن، له کردن یا حتی پختن سیب زمینی در کنار فلفل دلمه ای می تواند آنها را بسیار مفیدتر کند. فروش عمده فلفل دلمه ای در تمامی فروشگاه های مواد غذایی انجام می شود. مهم است بدانید سرخ کردن سیب زمینی می تواند منجر به سنتز یک ماده شیمیایی به نام آکریل آمید شود که باعث سرطان می شود.

طبق یک مطالعه، سیب زمینی علاوه بر اینکه باعث سرطان نمی شود، حتی می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. و این را می توان به محتوای ویتامین C در سیب زمینی نسبت داد. زنانی که بیش از ۶۰ میلی گرم در روز ویتامین C مصرف می کنند در مقایسه با زنانی که هیچ مکملی مصرف نمی کنند، ۳۰ درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را داشتند.

همچنین مشخص شد که سیب زمینی بنفش پخته خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد. محققان مشاهده کرده بودند که عصاره سیب زمینی پخته مانع از گسترش سلول های بنیادی سرطان روده بزرگ می شود و حتی در برخی موارد آنها را کاملا از بین می برد.

مصرف سیب زمینی موجب پیشگیری از سرطان می شود

بهبود سلامت مغز با سیب زمینی

سیب زمینی همچنین حاوی آلفا لیپوئیک اسید است، کوآنزیمی که به سلامت مغز کمک می کند. نشان داده بود که این اسید نقص حافظه را در آلزایمر بهبود می بخشد و حتی زوال شناختی را در برخی از بیماران کاهش می دهد. ناگفته نماند سیب درختی نیز از این ویژگی برخوردار می باشد، فروش سیب عمده بیشترین طرفدار را دارد.

همچنین مشخص شد که سیب زمینی به درمان افسردگی کمک می کند. آن‌ها می‌توانند بر انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز که مسئول مدیریت سطح خلق و خو هستند، تأثیر بگذارند – و جالب اینکه اینها همان انتقال‌دهنده‌های عصبی هستند که توسط داروها هدف قرار می‌گیرند. خوردن یک سیب زمینی ساده قبل از رفتن به رختخواب می تواند به بدن شما کمک کند تا احساسات و خلق و خوی شما را تنظیم کند. اما حدس بزنید – فقط مطمئن شوید که سیب زمینی تنها چیزی نیست که می خورید. ویتامین C موجود در سیب زمینی نیز در درمان افسردگی نقش دارد. این ویتامین یک آنتی اکسیدان است و به جلوگیری از آسیب سلولی کمک می کند – به ویژه در مغز.

بهبود سلامت مغز با سیب زمینی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا