اقتصادی

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تقاضای میوه نوروزی

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور بر تاثیر تقارن نوروز با ماه رمضان در کاهش تقاضای میوه تایید کرد و از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تقاضا خبر داد.

به گزارش روند بازار، ایوب فصاحت، رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور نیز در گفت‌وگو با ایلنا تاثیر تقارن نوروز با ماه رمضان را بر کاهش تقاضای میوه تایید کرد و از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تقاضا خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه بیش از هر چیز به تنظیم بازار میوه شب عید گذشته انجامید حذف واسطه‌ها بود و همین امر به تعدیل قیمت‌ها انجامید.

فصاحت درباره مازاد میوه و احتمال انبار شدن آن گفت: مازاد در پرتقال وجود دارد زیرا تولید پرتقال در سال ۱۴۰۲ بالا بود اما در مورد سیب حتی اگر مازاد اتفاق بیفتد امکان صادرات آن به مقاصدی همچون هند، روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا شرحی از وضعیت بازار میوه در شب عید گذشته ارائه کرد و گفت: آنچه بیش از هر چیز بازار میوه شب عید گذشته را از خود متاثر کرد همزمانی آن با ماه رمضان و کاهش مصرف میوه بود و برآورد می‌شود این کاهش تقاضا تا حدود ۳۵ درصد پیش رفته باشد.

وی افزود: به طور معمول در ماه‌هایی همچون رمضان، محرم و صفر کاهش برگزاری مراسم‌ها تقاضا برای میوه را پایین می‌آورد.

کارگر همچنین گفت: مازاد در بازار میوه شب عید می‌تواند به جذب شدن این محصولات به مقاصد صادراتی بینجامد؛ با این حال تا اواخر اردیبهشت که میوه‌های بهاری در بازار عرضه شود تقاضا برای سیب و پرتقال همچنان برقرار است اما پس از آن دیگر تقاضایی برای این میوه‌ها وجود ندارد.

منبع
خبرگزاری ایلنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا