اجتماعی

کرونا تمام شد؟

وزیر بهداشت و درمان کشور در خصوص آمار کرونا در ایران گفت: بیماری هنوز به طور کامل از بین نرفته است و نیاز به مراقبت به ویژه در تجمعات است.

به گزارش روند بازار، باتوجه به آمار چند روز اخیر می توان گفت ایام پاندمیک کرونا به پایان رسیده است؟

به نقل از ایسنا، عین‌اللهی با اعلام تکرار دوباره روز بدون فوتی کرونا در کشور از آغاز همه‌گیری این بیماری و تبریک به مردم و رهبری گفت: میزان مراجعان کرونایی به بیمارستان‌ها کاهش یافته و امروز برای دومین بار آمار فوتی‌ها صفر شد.

او ادامه داد: اما نکته قابل توجه این است که این بیماری هنوز به طور کامل از بین نرفته است و باید همچنان مراقب سلامت خود باشیم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و در تجمعات کماکان همچون سابق پیرو اصول بهداشتی باشیم.

وزیر بهداشت و درمان کشور افزود: از کادر درمان نهایت تشکر را داریم که در این مدت زمان با سخت کوشی برای از بین بردن این بیماری تلاش کردند و در این میان از دانشمندان کشور نیز سپاسگذاریم که در این دوران شش واکسن داخلی را وارد عرصه تولید کردند.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه وزارت بهداشت برای افرادی که هنوز دز سوم واکسن را دریافت نکرده‌اند چیست؟ گفت: باید به مردم ابلاغ کنیم تا دز سوم را نیز دریافت کنند.

بسیاری از خدمات دولت به تزریق دز سوم واکسن وابسته است و با داشتن کارت واکسن و تزریق دز سوم خدمات ارائه می‌شود. همانطور که عازمان سفر حج باید هر سه دز واکسن را تزریق کرده باشند.

عین‌اللهی در پایان تصریح کرد: این بیماری هنوز به طور کامل از بین نرفته است و مردم باید رعایت کنند.

بیماری آنفلوآنزا نیز زمانی در مرحله همه‌گیری بود و حالا بعد از گذشت چند سال برخی افراد دچار می‌شوند و شکل همه‌گیری ندارد و امروزه محدود شده است.

بیماری کرونا نیز هنوز خطر خود را دارد و باید رعایت شود تا همچون آنفلوآنزا از حالت همه‌گیری خارج شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا