اجتماعی

کمبودهای دارویی برطرف شده است

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: ۹۹ درصد از دارو‌های مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شوند و هر ماه شاهد تولید داروی جدید در کشور هستیم.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان غذا و دارو در مورد حضور پرشور و باشکوه مردم انقلابی و ولایی تهران گفت: امروز مردم با حضور خود نشان دادند که اجازه نمی‌دهند خدشه‌ای به انقلاب و عهدی که با معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم بسته‌اند وارد شود.

محمدی با بیان اینکه یکی از دستاورد‌های بزرگ نظام در حوزه سلامت است، تصریح کرد: امروز ما بسیاری از تجهیزات پزشکی همچون دستگاه‌های سی تی اسکن، دستگاه‌های اکسیژن ساز و بسیاری دیگر از تجهیزات را با همت دانشمندان ایرانی در داخل کشور تولید می‌کنیم.

وی افزود: ایران پس از انقلاب به کشور صادر کننده تجهیزات پزشکی تبدیل شده است.

محمدی با اشاره به خودکفایی در حوزه دارو نیز گفت: ۹۹ درصد از دارو‌های مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شوند و هر ماه شاهد تولید داروی جدید در کشور هستیم.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در ظرف چندماه گذشته ۶ داروی جدید توسط محققان ما در زمینه بیماری‌های خاص تولید و کمبود‌های دارویی ما در زمینه دارو‌های پر مصرف مرتفع شده است و تلاش داریم تا پایان سال کمبود دارو در هیچ زمینه‌ای نداشته باشیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا