کسب و کار

۴ روش برای بازسازی خانه با هزینه کم

خانه و ماشین همیشه سرمایه نقد به حساب می آیند اما در صورتی که سالم باشند و برای آن ها مشتری هم وجود داشته باشد. اگر بنا بر این باشد که به آن ها نرسیم، قطع به یقین حتی خودمان هم نمی توانیم از آن ها استفاده کنیم.

برای مثال ماشین های بسیار زیادی وجود دارند که قبلا پرطرفدار بوده اند، اما حالا به علت از بین رفتن کیفیتشان کاملا بی استفاده مانده و صاحبش به علت خرج نکردن برای آن، راهی جر فروش اوراقی را ندارد.

اما هستند مواردی که با بازسازی به قدری زیبا و پر طرفدار میشوند، که هر لحظه برای آن ها با قیمت بالا خریدار وجود دارد.

برای خانه هم به هر حال بعد از چند سال، چه برای اینکه مجدد خودمان در آن زندگی کنیم، و یا بخواهیم آن را اجاره بدهیم و یا به فروش برسانیم؛ باید بازسازی حداقل تا حد معمول به انجام برسد و گرنه نه تنها هیچ کس حاضر به اجاره و یا خرید خانه نخواهد شد، بلکه برای خودمان هم دردسر و هزینه درست خواهد کرد.

اما برای بازسازی موارد بسیار زیاد و شرکت های متعددی وجود دارد که می تواند ما را سردرگرم کند. در این مقاله مواردی را نام می بریم که اگر بخواهید بازسازی منزل را خودتان انجام دهید، هم قیمت تمام شده کم باشد، و هم بتوانید بازسازی تمام موارد ضروری را به بودجه خود انجام دهید.

بازسازی نمای خارجی با کمترین قیمت

در خانه یکی از مواردی که بازسازی اش بسیار به چشم می آید، نمای خارجی ساختمان است. چرا که هم اولین چیزی است که از خانه دیده می شود، و هم می توان بازسازی تمام موارد آن را با کم ترین قیمت انجام داد.

اما مهم ترین مورد در بازسازی نمای خارجی چیست؟

مهم ترین بخشی که در نمای خانه ها کاملا به چشم می آیند سنگ ساختمان است.

ایرادات سنگ نما در سه مورد مشاهده می شوند. یا لق هستند و تکان می خورند، یا سقوط کرده و از جایشان افتاده اند و یا در برابر عوامل مختلفی مانند آب و هوا در طی مرور زمان تخریب شده اند.

سنگ های افتاده و تخریب شده می توانند به طور کامل زیبایی نما را از بین ببرند و سنگ های لق هم هر لحظه امکان سقوط کردن و ایجاد خسارت مالی را دارند.

به همین علت بهتر است سنگ های افتاده و آسیب دیده را با همان جنس و رنگ سنگ قبلی تعویق کنید و در نهایت برای تمام سنگ های ساختمان، پیچ و رولپلاک نما را انجام دهید. با انجام این فرایند، نه تنها مبلغ بسیار کمی از بودجه شما کسر می شود، بلکه کل نما شکل زیبا به خود گرفته و دیگر تا سالیان سال هم برای سنگ ها مشکلی پیش نخواهد آمد.

برای این که قیمت پیچ و ورلپلاک نما دستتان بیاید میتوانید از یکی از سایت ایران لوتوس یا جهان فرود و یا سازه لوکس قیمت بگیرید. اگر مد نظرتان است که قیمت مناسب تر باشد پیشنهاد میکنم کار پیچ و رولپلاک نما را با شرکت سازه لوکس امتحان کنید.

بعد از انجام موارد بالا می توانید نماشویی ساختمان را انجام دهید تا به علت تعویض سنگ ها، رنگ ساختمان دو رنگ نشود که یکی از مزیت های نماشویی در ساختمان علاوه بر تمیزی، استفاده از پولیش سنگ است.

پلیش های پلیمری که بر روی سنگ ها استفاده می شود، می تواند نما را از نشستن گرد و غبار حفظ کرده و هم چنین به علت لایه ای که بر روی سنگ ها ایجاد می کند، تخریب در مرور زمان را هم از بین ببرد.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

در نمای داخلی چه مواردی را بازسازی کنیم؟

اگر خودتان میخواهید در خانه سکونت کنید و بودجه به اندازه کافی هم دارید می توانید علاوه بر قسمت های ضروری زیباسازی قسمت های مختلف خانه را انجام دهید.

برای مثال تعویض شیرآلات و روشویی‌ ها  می تواند به طور کامل نمای داخل دستشویی و حمام را عوض کند. هم چنین می توانید نمای داخل آشپزخانه را با تغییرات ساده زیبا سازی کنید. برای مثال تعویض هود و کابینت های آشپزخانه با سبک مدرن می تواند آشپزخانه را به مکانی دلنشین برای آشپزی تبدیل کند.

اگر بودجه به اندازه کافی دارید، میتوانید در ساخت خانه هم تفاوت هایی را ایجاد کنید. برای مثال دیوارهای داخلی اضافه را بردارید و با این روش اندازه اتاق خواب ها و یا سالن پذیرایی را بیشتر کنید.

حیاط خانه و تراس ها هم از موارد بسیار مناسبی برای ایجاد تغییرات هستند که تنها با مبلغی کم میتوان آن ها را به استراحتگاهی دنج و راحت تبدیل کرد.

موارد ضروری برای بازسازی نمای داخلی چه چیزهایی است؟

دیوارهای خانه های را می‌توان به عنوان اصلی ترین موردی که در بازسازی به چشم می آید، معرفی کرد.

کمترین هزینه ای که میتوان برای اصلاح آنها انجام داد استفاده از کاغذ دیواری در قسمت های مختلف است. میتوانید با گرفتن ایده های مناسب تنها قسمت های خاصی از خانه را کاغذ دیواری کنید اما باید توجه داشته باشید که رنگ انتخابی در کاغذ دیواری تقریباً همرنگ با دیوار باشد.

چرا که کاغذ دیواری کردن بخشی از خانه در صورت داشتن رنگ های جیغ، جلوه جالبی را به وجود نمی آورد.

رنگ کردن هم گزینه مناسبی محسوب می شود با این تفاوت که قیمت آن بیشتر بوده اما دوام و ماندگاری بالاتر از کاغذهای دیواری دارد. به یاد داشته باشید که تنها رنگ سفید برای دیوار ها گزینه مناسب نیست و با توجه به فضای خانه و چیدمان وسایل، میتوان رنگ های متفاوت دیگری را هم انتخاب کرد.

رنگ کاری ساختمان

فضای خانه را از حالت قدیمی در بیاورید

گاهی اوقات مواردی که میتواند خانه را از فروش رفتن و یا اجاره کردن به قیمت مناسب بازدارد موارد قدیمی است که در خانه وجود دارد.

برای مثال آینه هایی که بر روی دیوار ها نصب می شود به علت گچ بری و شکل هندسی قدیمی، می تواند نمای داخل خانه را به کلی قدیمی جلوه بدهد. به همین علت حذف آنها در هنگام رنگ کردن خانه به شدت پیشنهاد می شود.

کفپوش ها و سرامیک های قدیمی کف خانه و سرویس های بهداشتی و حمام نیز می تواند گزینه بسیار مناسبی برای بازسازی به حساب بیایند. به همین علت پیشنهاد می شود در صورت داشتن بودجه بیشتر اقدام به تعویض و جایگزین کردن آنها با موردهای مناسب بکنید.

کفپوش ها و سرامیک های قدیمی کف خانه و سرویس های بهداشتی و حمام نیز می تواند گزینه بسیار مناسبی برای بازسازی به حساب بیایند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا