کسب و کار

۷ تکنیک برنده شدن در بازارهای مالی

در بازارهای مالی، تبدیل سرمایه گذاری‌های خود به سود آنقدرها هم که فکر می‌کنید رویایی نیست. اعتماد به غرایز و ریسک ممکن است برای مدتی برای شما سودآور باشد. اما برای اینکه آن را به یک عادت تبدیل کنید، باید استراتژی‌های واقعی را رعایت کنید. برداشتن گام‌های خود به صورت استراتژیک به شما این امکان را می‌دهد که آن را از یک بازی مخاطره آمیز به یک سرمایه گذاری سودآور تبدیل کنید. در این مقاله ۷ تکنیکی که در بازارهای مالی کسب درآمد می‌کند را برای شما شرح می‌دهیم. اما در ابتدا بهتر است چند کلمه در مورد بازارهای مالی بدانید.

بازارهای مالی مانند یک بازی هستند

دلیل این تشبیه این است که بازارهای مالی، مانند هر بازی، قوانین خاص خود را دارند. به نظر شما بازیگران بازار فارکس چه کسانی هستند؟

حتی در زمان عدم تعادل اقتصادی، داشتن ساختاری که از بازی کنار نرود برای نزدیک شدن به موفقیت برای شما مهم است.

تصمیماتی که برای سرمایه گذاری خود می‌گیرید باید منطقی باشد تا به نتیجه برسید.

بلوغ عاطفی و منضبط بودن، یعنی تحت تاثیر قرار نگرفتن تغییرات کوچک، برای برنده شدن شما بسیار مهم است.

اگر از تکنیک‌هایی که پیشنهاد می‌کنیم پیروی کنید، به‌جای اینکه کورکورانه ریسک کنید، سرمایه‌گذاری با ریسک‌های از پیش محاسبه‌شده انجام می‌دهید.

۱. به هر مشاوری گوش ندهید

به خصوص در این دوره زمانی که همه خود را یک اقتصاددان می‌دانند. به همین دلیل می‌خواستیم با این توصیه مهم شروع کنیم.

پست‌هایی با موضوع «اکنون زمان سرمایه گذاری است» بارها در طول روز منتشر می‌شود. اما برای کدام سرمایه گذار، برای کدام نوع سرمایه گذاری، برای چه مدت؟ افراد بسیار کمی می‌توانند به این سوالات پاسخ دهند. توصیه ما به شما این است که به توصیه افرادی که به حرفشان اعتماد دارید عمل کنید حتما شما دوره‌های آموزش فارکس را بگذرانید. فقط باید از کسانی که می‌گویند پول خود را در مدت کوتاهی دو برابر می‌کنید دوری کنید.

۲. دقیقاً هزینه معاملات خود را بدانید

از آنجایی که در حال خواندن این مقاله هستید، تصمیم به سرمایه گذاری گرفته‌اید، امیدواریم نتایج سودآوری برای شما به همراه داشته باشد. با این حال، قبل از تصمیم گیری در مورد پلتفرمی که در آن معامله خواهید کرد، توضیحات کمیسیون‌هایی را که قرار است کاهش یابد را به تفصیل مطالعه کنید. پلتفرم‌هایی وجود دارند که شما را با کمیسیون‌های به ظاهر کم جذب می‌کنند. با این حال، برخی ممکن است در آینده هزینه‌های اضافی را از شما دریافت کنند. به همین دلیل، باید به همکارانی مراجعه کنید که در مورد کمیسیونی که از شما دریافت می‌کنند کاملاً شفاف هستند. توصیه می‌کنیم صرافی‌هایی را انتخاب کنید که فقط یک بار در روز شارژ می‌شوند، به خصوص اگر قصد دارید روزانه معامله کنید.

۳. برای نتایج غیر منتظره آماده شوید

به خصوص در بازار ارزهای دیجیتال ، همیشه باید برای تغییرات ناگهانی آماده باشید. فراز و نشیب‌های بی‌وقفه می‌تواند باعث شود که حتی باتجربه‌ترین معامله‌گر نیز دچار یک فروپاشی عصبی شود. اما کاملاً ضروری است که به برنامه‌ای که ایجاد کرده‌اید پایبند باشید و تا آنجا که می‌توانید از نگرانی‌های خود دوری کنید. صحبت از راه دور بسیار ساده‌تر است، ما از این آگاه هستیم. با این حال، در بازار کریپتو گاهی اوقات آلت کوین‌ها می‌توانند حتی تا ۱۰۰۰ درصد افزایش پیدا کنند. به طور مشابه، پولی که سرمایه گذاری می‌کنید به راحتی می‌تواند ناگهان ناپدید شود. تحرکات و نوسانات بزرگ واقعیت بازارهای مالی است. هرچه در بازار سهام سرمایه گذاری می‌کنید، همیشه توجه داشته باشید که ارزش سرمایه گذاری شما می‌‌تواند خیلی سریع تغییر کند.

۴. مطمئن شوید که همه چیز را در مورد کیف پول می‌دانید

کیف پول‌های سرد و گرم… اگر این مفاهیم برای شما معنی ندارند، پیشنهاد می‌‌کنم قبل از سرمایه گذاری کمی تحقیق کنید. زیرا مهم است که از قبل بدانید سرمایه گذاری خود را در کجا ذخیره خواهید کرد. این‌ها گزینه‌های مختلفی هستند که می‌توانید برای ذخیره ارزهای رمزنگاری شده خود پس از خرید استفاده کنید.

کیف پول سرد به ذخیره سازی سرمایه گذاری‌های شما به صورت آفلاین با راه حل‌های نرم افزاری خاص اشاره دارد. چنین کیف پول‌هایی به طور کلی امن‌ترین گزینه در نظر گرفته می‌شوند زیرا در برابر حملات هکرها مقاوم‌تر هستند. با این حال، استفاده از کیف پول سرد، دسترسی و استفاده از سکه‌های خود را برای شما سخت‌تر می‌کند. همچنین اگر کیف پول گم یا از بین برود، سرمایه گذاری‌های شما در آن برای همیشه از بین خواهد رفت.

در مورد گزینه دیگر ما، می‌توانیم به کیف پول داغ به عنوان دفترچه عبوری که در صرافی آنلاینی که معامله می‌کنید استفاده می‌کنید، اشاره کنیم. کیف‌پول‌های داغ به دلیل سهولت استفاده، به ویژه توسط مبتدیان ترجیح داده می‌شوند. متأسفانه، این بدان معناست که سرمایه گذاری در کیف پول شما برای هکرها بازتر است.

برای دریافت سیگنال فارکس روی لینک روبرو کلیک کنید: zburse.vip/forex/signalVip

۵. تنوع، تنوع، و تنوع بیشتر

ما می‌خواهیم زیر این تکنیک با یک مداد ضخیم خط بکشیم. اگر یک پیشنهاد وجود دارد که حتی تازه واردان به بازارهای مالی همیشه می‌گویند، این همان است. «هرگز تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید این واقعیت که توسط همه صحبت می‌شود از موفقیت این تکنیک کم نمی‌کند. چه سهام بخرید و چه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید، هرگز این تکنیک را فراموش نکنید. به خصوص حرکات غیرقابل پیش بینی دنیای رمزنگاری، پیروی از این قانون را برای شما تقریباً الزامی می‌کند.

یک کیف پول قوی باید حاوی سکه‌های استاندارد و همچنین مقادیر کمتری از سکه‌های جایگزین باشد. به همین ترتیب، هنگام سرمایه گذاری در بازار سهام، داشتن بیش از یک گزینه را به عادت تبدیل کنید.

۶. به روابط علت و معلولی توجه کنید

عملکرد اساسی بازارهای مالی به صورت رابطه علت و معلولی است. یک رویداد یا حرکت قیمت، بر قیمت سایر دارایی‌ها تأثیر می‌گذارد. در حالی که این یک قانون به اندازه کافی ساده است، تصمیمات سیاسی و رویدادهای اجتماعی نیز بر بازارهای مالی تأثیر دارند.

۷. بلند مدت فکر کنید

حتی با وجود اینکه کسانی هستند که در مدت کوتاهی از بازارهای مالی سود می‌برند، اما فکر کردن درازمدت به شما احساس راحتی بیشتری می‌دهد. درک، تجزیه و تحلیل و پیش بینی دلایلی که بر حرکات کوتاه مدت بازار تأثیر می‌گذارد بسیار دشوار است. در عوض، روی سرمایه گذاری‌های بلندمدتی که با دقت و استراتژیک ایجاد می‌کنید، هدف گذاری کنید.

نتیجه

اگر شروع به علاقه‌مندی به بازارهای مالی کرده‌اید، امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود. حتما همه توصیه‌های ما را در نظر بگیرید و آن‌ها را در سرمایه گذاری خود اجرا کنید. به این ترتیب می‌توانید به میزان قابل توجهی ریسکی را که می‌پذیرید کاهش دهید و موفقیت خود را افزایش دهید. آیا پیشنهادی دارید که بخواهید آن را به لیست ۷ تکنیکی که در بازارهای مالی سودآور هستند، اضافه کنید؟ در قسمت نظرات منتظر شما هستیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا