کسب و کار

رایج ترین مشکلات سولاردام که باید بدانید

اطلاع از مشکلات سولاردام  می تواند به تصمیم گیری درباره خرید و یا چگونگی استفاده از آن کمک کند.
یکی از دستگاه های پر طرفدار و پر مصرف در آشپزخانه ، سولاردام نام دارد که به دلیل این که تقریباً یک دستگاه جدید است شناخت کافی درباره آن وجود نداشته و ممکن است عیب یابی و تعمیر آنها در صورت خرابی و بروز مشکلات سولاردام برای همه افراد امکان پذیر نباشد در این گونه موارد بهتر است با مشاهده کوچکترین مشکلی در سولاردام خود از یک تعمیرکار ماهر و متخصص در این زمینه برای جلوگیری از خرابی بیشتر دستگاه که مستلزم صرف هزینه های زیاد برای تعمیر آن است کمک بگیرید.

رایج ترین مشکلات سولاردام شامل چیست؟

سولاردام نسبت به مایکروویو و مایکروفر جدیدتر است و هنوز در آشپزخانه ها ، فراگیر نشده است. تکنسین های تابان سرویس ، مرکز تعمیر سولاردام در کرج ، برخی مشکلات سولاردام را ذکر کرده اند: 

– جرقه زدن داخل سولاردام

بسیاری از کاربران هنگام کار با سولاردام متوجه جرقه زدن داخل دستگاه می شوند. اولین کاری که هنگام مشاهده جرقه در داخل سولاردام باید انجام دهید این است که مطمئن شوید اتصالات برقی دستگاه ایرادی ندارد. بدین منظور باید یک لیوان آب را داخل دستگاه گذاشته و آن را روشن کنید. در صورتی که داخل سولاردام جرقه ایجاد شود نشان دهنده اتصالات قطعات داخلی دستگاه بوده و برای رفع آن باید از تکنسین های ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید. 
از جمله عوامل دیگری که باعث ایجاد جرقه در داخل سولاردام می شوند می توان به موارد زیر اشاره نمود:
– استفاده از ظروف استیل در داخل دستگاه
– کثیف بودن قطعات داخلی سولاردام که یکی از عوامل مهم ایجاد جرقه در این دستگاه ها بوده و برای رفع مشکل ضروری است تا پس از هر بار استفاده از دستگاه قطعات داخلی آن به خوبی تمیز شوند.
– قرار دادن ظروف لب پر شده در داخل سولاردام یکی دیگر از عوامل ایجاد جرقه در داخل دستگاه در حین کار است.

– سرد ماندن غذا پس از قرار دادن در داخل سولاردام

گاهی اوقات کاربران پس از قرار دادن مواد غذایی در داخل سولاردام و روشن کردن دستگاه متوجه شوند که با وجود کار کردن دستگاه غذا گرم نشده است.
این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی ظاهر شود که عبارتند از:
– کثیف بودن فضای داخل دستگاه که مانع از رسیدن حرارت مورد نیاز به مواد غذایی می شود.
– قرار دادن حجم زیادی مواد غذایی در داخل سولاردام باعث سرد ماندن غذا در داخل سولاردام می گردد.
– در صورتی که درب دستگاه به ‌درستی بسته نشود نشان از خرابی سوئیچ درب داده و مانع از گرم شدن کامل غذا می گردد.
– خراب شدن دیود سولاردام یکی دیگر از مشکلاتی است که مانع از رسیدن میزان ولتاژ لازم به دستگاه شده و از گرم شدن مواد غذایی جلوگیری می کند‌‌.

– عدم چرخش سینی داخل سولاردام

داخل سولاردام یک سینی گردان وجود دارد که با چرخاندن مواد غذایی باعث رسیدن گرما به تمام نقاط ماده غذایی می شود .گاهی اوقات بنا به برخی دلایل که ممکن است شامل جمع شدن بقایای مواد غذایی یا ذرات چربی ، رسوب گیری سینی یا از کار افتادن قطعه شفت به دلیل استفاده از ظروف غیر استانداردداخل دستگاه ، چرخش این سینی داخل دستگاه انجام نمی شود.

– روشن نشدن دستگاه

دستگاه های سولاردام ممکن است به دلایل مختلفی مانند فعال بودن قفل کودک یا عدم اتصال درست سیم دستگاه به پریز برق یا مشکل داشتن پریز برق روشن نشوند

– خروج دود از سولاردام حین کار

از جمله دلایل مهم توصیه به تمیز کردن مداوم فضای بیرونی و داخلی دستگاه های سولاردام این است که در صورت باقی ماندن بقایای مواد غذایی و چربی ممکن است از دستگاه در حین کار دود خارج شود. اما اگر داخل دستگاه شما کاملاً تمیز است اما در حین کار سولاردام از داخل دستگاه دود خارج می شود باید فاصله دستگاه را خاموش کرده و دو شاخه آن را از فریزر خارج کنید و سپس از یک تعمیرکار برای عیب یابی و تعمیر دستگاه کمک بگیرید.

– عدم کار کرد کلید های موجود بر روی سولاردام

در صورتی که هنگام روشن کردن دستگاه خود متوجه کار نکردن کلید های روی آن شدید ابتدا بررسی کنید که آیا قفل کودک دستگاه فعال است یا خیر. اگر این ویژگی فعال است باید آن را خاموش کنید تا کلیدهای روی دستگاه فعال شده و بتوانید از آنها استفاده کنید.
قدم دیگر این است که دستگاه خود را به طور کامل از پریز برق جدا کنید تا ریست شود و پس از چند دقیقه آن را مجدداً به برق متصل کنید. معمولاً با انجام این حرکت مشکل از بین رفته کلیدها دوباره کار می کنند. در غیر این صورت باید از تعمیرکار در این زمینه برای عیب یابی و تعمیر دستگاه کمک بگیرید.

– نمایش ارور بر روی صفحه نمایش سولاردام

گاهی اوقات دستگاه های سولاردام از کار کردن خودداری نموده و بر روی صفحه نمایشگر آن ها ارور یا کدهای خطای مختلفی ظاهر می شود. 
در صورت بروز هر از موارد ذکر شده ، برای عیب یابی و رفع مشکلات سولاردام لازم است از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید. 
تابان سرویس تعمیرکار مایکروفر در فردیس کرج است که خدمات خد را در این منطقه با اعزام تعمیرکاران با تجربه در محل انجام می دهد. ۰۹۱۲۱۶۷۵۱۲۰

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا