اجتماعی

آخرین آمار کرونا در ایران ۱۶ اسفند ۱۴۰۰/ احتمال ابتلای مجدد به امیکرون وجود دارد؟

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۸ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۸ هزار و ۱۱۶ نفر رسید.

به گزارش روند بازار، آخرین آمار کرونا در ایران اعلام شد.

به نقل از ایسنا، از دیروز تا امروز ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۴۲۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۰۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کرونا در کشور به ۷ میلیون و ۹۶ هزار و ۳۱۸ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۸ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۸ هزار و ۱۱۶ نفر رسید.

تاکنون ۶ میلیون ۷۳۹ هزار و ۸۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۵۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۷ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۲۸۴ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۴۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۹۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۰۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

احتمال ابتلای مجدد به امیکرون وجود دارد؟

یک متخصص بیماریهای عفونی گفت: اینکه احتمال ابتلای مجدد به امیکرون وجود دارد یا نه؟ را گذر زمان نشان خواهد داد، چراکه اولین تجربه ما در مورد کرونا و جهش‌های آن بوده و قابل پیش بینی دقیق نیست؛ ولی در هر صورت، بعد از ابتلا به هرنوع سویه انتظار مصونیت تا چندماه وجود دارد.

سعیده آذری در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه در برخی موارد شدت علائم امیکرون نسبت به سایر سویه‌های کرونا بیشتر است، گفت: به صورت بالینی در مورد امیکرون مشاهده کردیم که درگیری ریوی کمتری نسبت به سویه دلتا دارد، هرچند این احتمال صفر نبوده و همچنان شاهد بستری و فوت تعدادی از بیماران مبتلا هستیم.

وی افزود: البته برخی دیگر از علائم امیکرون مشابه با سایر سویه‌ها بوده و حتی با شدت علایم بیشتری نیز مشاهده شده است.

وی همچنین در خصوص دلایل درگیری بیشتر کودکان به امیکرون، خاطرنشان کرد: در تمام سویه‌های کرونا شاهد درگیری کودکان بودیم، ولی امیکرون به دلیل اینکه سرعت و شدت انتقال بیماری سریعتر و راحت‌تر بوده و باعث شیوع انفجاری بیماری شده است؛ لذا بین کودکان نیز افزایش واضح تری در ابتلا وجود دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا