ورزش

آیا همه کفش‌های فوتبال مردانه هستند!؟

برخی از متخصصان و پزشکان می گویند اکثر کفش‌های ورزشی برای مردان طراحی می‌شود و این مسئله باعث افزایش آسیب‌دیدگی‌های زنان از ناحیه رباط صلیبی شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از “ورزش سه“، بسیاری از ستاره‌های فوتبال زنان در سال‌های اخیر دچار آسیب دیدگی جدی از ناحیه زانو شده‌اند. بث مید و هم‌تیمی‌هایش در آرسنال، لی ویلیامسون و ویویان میدما، به دلیل آسیب دیدگی رباط صلیبی مسابقات جام جهانی امسال را از دست دادند و الکسیا پوتیلاس که دو بار به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا انتخاب شده هم به همین دلیل در مسابقات قهرمانی زنان یوفا حضور نداشت.

این آسیب‌دیدگی‌ها باعث شد گروهی از مسئولان تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کنند و در‌ نهایت کلایر بلومفیلد، رئیس بخش فوتبال زنان در IKEA، گفت: پس از تحقیق روی موضوعات مختلف از جمله مسائل پزشکی، به این نتیجه رسیدیم که کفش‌های موجود در بازار برای مردان ساخته شده‌اند و بنابراین ما باید با باشگاه‌ها و گروه مشاوره زنان همکاری نزدیک داشته باشیم و مطالعه‌ای را با همکاری کارشناسان صنعت انجام دهیم تا به ما این امکان را بدهد که به شرایط استاندارد نزدیک شویم.

او ادامه داد: باید در نظر بگیریم که هر زن و دختری فوتبال بازی می‌کند. این یک پروژه استثنایی است که چندین ماه طول کشید و ما هنوز در مرحله اول هستیم. من امیدوارم به عنوان یک صنعت، بتوانیم خیلی زود در کنار هم به نقطه‌ای برسیم که کفش‌های فوتبال زنانه در دسترس همه باشد.

بلومفیلد توضیح داد: یکی از دلایل ایجاد این گروه که متشکل از پزشکان باشگاه و متخصصان ورزشی است، این است که بتوانیم به مسائلی مانند پارگی رباط صلیبی در زنان پایان دهیم. ما مواردی مانند چرخه قاعدگی، عملکرد زنان و همچنین آسیب‌دیدگی‌ها را بررسی کردیم و اوایل امسال جلسه‌ای با گروهی مشاور در رم داشتیم و روی مواردی که می‌تواند روی چنین مصدومیت‌هایی تاثیر بگذارد، مطالعه کردیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا