اجتماعی

آمار کرونا در ایران سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰/ تزریق دز سوم الزامی می‌شود؟

طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۵۰ تن نیز جان خود را به دلیل بیماری از دست دادند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، از دیروز تا امروز ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۵ هزار و ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۴۰ نفر از آنها بستری شدند.

به نقل از ایسنا، مجموع بیماران کرونا در کشور به ۶ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۴۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۵۰۴ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۱۱۰ هزار و ۶۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

یک هزار و ۷۰۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۴ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۶۳۴ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۱ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

دز سوم واکسن الزامی می‌شود؟

احمد وحیدی وزیر کشور صبح ظهر امروز(سه شنبه) در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با بیماری کرونا در جمع خبرنگاران گفت: موضوعات مطرح در جلسه امروز قرارگاه در مورد امیکرون و تشریح آن بود.

وی افزود: آمارهای وزارت بهداشت نشان از رشد مبتلایان است و تعداد مراجعات بیماران شده است و یکی از عوامل مهم این رشد عدم اعمال مقررات بهداشتی برشمرده شده است.

وحیدی تصریح کرد: در همین راستا قبلا از مردم و اصناف و ادارات خواسته شده بود که پروتکل های بهداشتی رعایت شود ولی می‌بینیم بحث ماسک در خیلی جاها رعایت نمی‌شود و اجتماعات شکل می گیرد.

وی افزود: درصد مراجعه برای دز سوم بسیار کمتر از انتظار است و احتمالا ناچار شویم که در مدیریت هوشمند یه دز سوم واکسن را الزامی کنیم و این نیازمند مصوبه ستاد ملی کرونا هست.(فارس)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا