اجتماعی

اومیکرون پایان کرونا نیست

دبیر انجمن متخصصان عفونی ایران گفت: امیکرون پایان کرونا نیست و به احتمال زیاد شاهد سویه‌های جدیدی خواهیم بود اما به نظر می‌رسد در سویه‌های جدید ویروس کرونا نیاز به اعمال محدودیت‌های شدید نخواهیم بود.

به گزارش روند بازار، دکتر آمیتیس رمضانی افزود: در روزهای آتی روند بیماری اومیکرون در کشور کاهش پیدا می‌کند و پیش‌بینی می‌شود قبل از عید نوروز ۱۴۰۱ شاهد وضعیت پایداری باشیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تقریبا در حال عبور از پیک اومیکرون هستیم و به زودی روند این بیماری با همکاری مردم در کشور کنترل می‌شود.

مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور ایران تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده بسیاری از کشورها روند افزایشی بیماری کرونا با سویه جدید اومیکرون را پشت سر می‌گذارند و به نظر می‌رسد با کنترل اومیکرون دنیا به یک ایمنی جمعی می‌رسد.

رمضانی ادامه داد: به احتمال زیاد بعد از این وضعیت دیگر شاهد وضعیت اضطراری یا پاندمی نخواهیم بود و نیازی به اعمال محدودیت های شدید مانند قرنطینه شهرها نخواهیم بود.

وی یادآور شد: بیشتر پیش‌بینی‌ها موید این موضوع است که شرایط نسبتا پایداری در دنیا حاکم می‌شود مگر اینکه سویه جدیدی با شدت ذاتی بیشتری بروز پیدا کند.

توصیه تزریق دز چهارم واکسن کرونا به گروه های پرخطر

این پزشک متخصص بیماری های عفونی بر انجام سه دز واکسن کرونا تاکید کرد و گفت: در شرایط حاضر تزریق دز چهارم واکسن کرونا به گروه های پرخطر از جمله بیماران زمینه ای، افراد دارای نقص ایمنی و سالمندان توصیه می‌شود.

رمضانی افزود: توصیه می‌شود این افراد دز چهارم واکسن خود را تزریق کنند و به احتمال زیاد تزریق دزهای سوم به بعد واکسن به عموم مردم، سالیانه خواهد بود به عبارتی نیاز به تکرار پشت سرهم تزریق این واکسن نخواهد بود.

وی با یادآوری اینکه مردم دز سوم واکسن کرونا را حتما بزنند، ادامه داد: با توجه به شرایط موجود تزریق واکسن همچنان ضروری است اما به احتمال زیاد از سال آینده از نگرانی مردم در این زمینه کاهش پیدا می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت ۲۶ نوامبر (پنجم آذرماه ۱۴۰۰) سویه اومیکرون را با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ پنجمین نوع نگران کننده ویروس کرونا اعلام کرد.

این سویه جدید که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، دارای جهش‌های چندگانه است که باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده است.

منبع: ایرنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا