بورس

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بورس / سقوط سهمگین نماینده انبوه‌سازان!

اصرار مهرداد بذرپاش برای کاهش قیمت مسکن از طریق خروج فولاد و سیمان از بورس کالا، حتی سهم‌های گروه املاک را نیز تحت تاثیر قرار داد. به طوری که سهام شرکت سامان‌ گستر اصفهان‌ «ثامان» در هفته اول مهرماه با سقوط ۱۸ درصدی همراه شد و به سه هزار و ۵۰۴ تومان رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، تابستان بورس با تمامی چالش‌ها به پایان رسید و امید اهالی بازار سرمایه برای صعود به مهرماه بود. اما معاملات هفته اول مهرماه نیز مسیر نزولی داشت و تغییری در روند شاخص‌های بورسی ایجاد نشد. ارزش و حجم معاملات ارقام پایینی را ثبت کردند و بیشتر از یک همت پول حقیقی از بازار خارج شد.

بررسی معاملات این هفته بازار سهام مشخص می‌کند که شاخص کل از چهار روز معاملاتی تنها در یک روز مثبت بود و آن هم تنها ۲۵۰ واحد رشد کرد. نگاهی به چارت هفتگی شاخص کل نیز نشان می‌دهد، کندل هفتگی نماگر بازار مطابق سه هفته گذشته، نزولی بسته شد.

به این ترتیب شاخص کل طی چهار روز معاملاتی هفته اول مهرماه از تراز دو میلیون و ۱۲۱ هزار واحد با کاهش ۱.۱ درصدی به دو میلیون و ۹۷ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در این مسیر چهار روزه همراه شاخص کل بود و معادل ۰.۴۴ درصد پایین آمد. به طوری که شاخص شرکت‌های کوچک و متوسط بازار در این هفته از سطح ۷۲۱ هزار و ۸۰۰ واحد تا ۷۱۷ هزار و ۸۱۸ واحد پایین آمد.

اما اکنون باید دید مسیر بازار سرمایه در هفته جاری به کدام سمت می‌رود؟ کارشناسان معتقدند در حال حاضر مسیر بازار سهام در اختیار گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌های بورسی است و جهت‌گیری بازار به آن‌ها بستگی دارد.

بیشترین و کمترین بازدهی هفته

بررسی معاملات هفته اول مهرماه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، سهام شرکت سرمایه‌گذاری شاهد با افزایش ۲۴ درصدی طی چهار روز معاملاتی، پربازده‌ترین سهم بازار سرمایه شناخته شد و به قیمت هزار و ۵۶۹ تومان رسید. تحلیل تکنیکال ثشاهد نیز حاکی از آن است که مهم‌ترین حمایت برای سهم سطح هزار و ۴۴۷ و نزدیک‌ترین مقاومت آن تراز هزار و ۷۶۶ تومان است.

همچنین دو سهم کطبس و داوه نیز در این چهار روز کاری ۱۶ درصد افزایش قیمت داشتند و به سطوح دو هزار و ۱۰ و هزار و ۲۳۵ تومان رسیدند. سطوح حمایت و مقاومت این دو سهم نیز در جدول فوق نمایش داده شده است.

بیشترین بازدهی اول مهر

در طرف مقابل اما اوضاع کمی متفاوت بود؛ چرا که احتمال خروج فولاد و سیمان از بورس کالا حتی سهم‌های گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات را نیز تحت تاثیر قرار داد. برای مثال ثامان که یکی از سهم‌های مهم این گروه است در این هفته با کاهش ۱۸ درصدی روبه‌رو شد و قیمت سه هزار و ۵۰۴ تومان را بر تابلو بورس ثبت کرد. دو سطح سه هزار و ۲۰۷ تومان و چهار هزار و ۲۶۴ تومان نیز مهم‌ترین سطوح حمایت و مقاومت سهم شناسایی شده‌اند.

سهرمز و شسینا نیز دیگر سهم‌های کم‌بازده بورس در هفته اول مهرماه لقب گرفتند. گفتنی است این دو سهم طی چهار روز معاملاتی با کاهش ۱۴ و ۱۱ درصدی به سطوح دو هزار و ۲۵۳ و ۴۵۹ تومان رسیدند.

کمترین بازدهی هفته اول مهر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا