کسب و کار

با نگاه به آینده تولید پرتقال را گسترده کردم

یه ضرب المثل قدیمی میگه: گذشته ها گذشته! برای پیشرفت و تغییر باید به آیندتون نگاه کنین چون در گذشته چیزی تغییر نمیکنه! بلکه زندگیتون وقتی تغییر میکنه که درباره آینده‌تون یه چشم انداز داشته باشین و من هم ثروتم را درست بعد از هدف گذاری و اقدام برای گسترده کردن تولید انواع پرتقال که در ادامه مقاله آمده است توانستم به دست بیاورم.

پرتقال خشک

آنتی اکسیدان های قوی موجود در پرتقال خشک و همچنین پوست پرتقال منبع مناسبی برای تقویت بدن در برابر هیستامین هستند. آنتی هیستامین ها برای درمان واکنش های آلرژیک بدن استفاده می شوند اما خواب آلودگی را نیز به همراه دارند. زمانی که شما از میوه پرتقال یا خشک شده آن به عنوان داروی گیاهی استفاده می کنید از این خواب آلودگی دور خواهید ماند.

از طرفی پزشکان خوردن پوست پرتقال را هم به بیماران درگیر با مشکلات مرتبط با ریه توصیه می کنند. چرا که باعث پاکسازی ریه و سلامت هر چه بیشتر آن می شود.

افزایش ضربان قلب می تواند در پی عوامل مختلفی بروز کند. مواد غذایی حاوی پتاسیم مانند میوه خشک پرتقال از این مشکل جلوگیری کرده و ضربان قلب را تنظیم می کنند. پس داشتن این ماده معدنی الکترولیتی را می توان به عنوان خاصیت میوه خشک پرتقال معرفی کرد.

پرتقال جنگلی

ایوب به خبرنگار ما گفت: اکنون سه سال است که کنار جاده مشغول به فروش انواع میوه هاست اما بیشتر کاسبی او از پرتقال جنگلی یا همان پرتقال والنسیا می باشد.

وی که پرتقال هایش را کیلویی ۱۰ هزار تومان به فروش گذاشته، عمده خریداران و مشتری هایش مسافران به خصوص تهرانی ها هستند و به همین دلیل در حضور خبرنگار ما به شوخی تهرانی ها را دعا می کند.

علیزاده که حدود ۲۷ سال سن دارد می گوید که اکثر مشتریان وی این نوع پرتقال ها را به اسم کوهی می شناسند و کمتر کسی از آن به عنوان پرتقال والنسیا نام می برد.

این جوان که در زیر نور آفتاب پوستش سوخته بود افزود: پرتقال های کوهی یا والنسیا در فصلی به بازار می آید که پرتقال دیگری وجود ندارد و این موضوع باعث افزایش مشتری آن می شود

وی همچنین ادامه داد: بسیاری از مشتری ها به دلیل آب دار و بدون هسته بودن پرتقال والنسیا آن را حتی از تامسون هم بیشتر می پسندند.

کی از مسافران استان مازندران و خریدار پرتقال کوهی دلیل توقف خود در کنار جاده و خرید این محصول را نام کوهی و تصور درختان ارتفاعات عنوان کرد و گفت: محصولات باغی و کشاورزی کنونی اکثرا گلخانه ای و فاقد طعم و مزه طبیعی هستند.

پرتقال جنگلی

پرتقال خونی

در انگلیسی نام پرتقال از رنگ آن گرفته شده است در واقع این تنها میوه‌ای است که نام آن نشان دهنده‌ رنگ این میوه است.

امروزه، گونه‌های زیادی از پرتقال خونی وجود دارد که در رنگ‌های کمی متفاوت دیده می‌شوند. در حالی که اکثر آن‌ها به رنگ نارنجی و یا ته رنگ نارنجی است، استثنا‌هایی نیز در این خصوص وجود دارد.

یکی از این استثنا‌ها پرتقال خونی است که دارای رنگی قرمز می‌باشد. با وجود آنکه پوست آن ممکن است به رنگ قرمز تیره نباشد، اما می‌تواند سایه‌هایی از قرمزی را نشان دهد. گفته می‌شود که این میوه دارای طعمی شیرین همانند عطر و طعم مرکبات است.

پرتقال خونی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا