کسب و کار

برنامه نویسی در آلمان

یکی از حرفه‌ای‌ترین مشاغل در دنیای امروز، برنامه‌نویسی می‌باشد. کشور آلمان هم به دلیل برخورداری از نرخ بیکاری پایین، انعطاف‌پذیری کاری خوب و برخورداری از دانشگاه‌های با کیفیت به مکانی عالی و ایده‌آل برای مهاجرت مهندسین کامپیوتر تبدیل شده است. مهندسان نرم‌افزار و برنامه‌نویسی تقریبا در همه صنایع به کار گرفته می‌شوند. برای همین هم برنامه نویسی در آلمان از بازار کار بسیار خوبی برخوردار است. به طور کلی، مهندسی کامپیوتر و برنامه‌نویسی در کشور آلمان حوزه‌ای در حال رشد و گسترش محسوب می‌شود. از مدیریت گرفته تا تجارت و حوزه‌های هنری و اجتماعی همگی با برنامه‌نویسی مرتبط هستند. اگر شما هم قصد دارید از طریق برنامه نویسی و مهندسی نرم‌افزار برای کار در آلمان اقدام کنید، ادامه این مطلب مفید را حتما مطالعه نمایید.

رشته برنامه نویسی در آلمان

برنامه نویسی رشته‌ای است که در آن، کدهای برنامه‌های نرم‌افزاری مختلف نوشته می‌شوند. برنامه‌نویس‌های کامپیوتری تمامی برنامه‌های قابل مشاهده از طریق کامپیوتر نظیر آفیس، سیستم عامل‌ها و سایر محصولات نرم‌افزاری را تولید می‌کنند. فرآیند کدگذاری برنامه‌ها، نوشتن آنها، رفع اشکال و آزمایش سایر برنامه‌های کامپیوتری به بهترین نحو ممکن در دانشگاه‌ها آلمان آموزش داده می‌شوند.

برنامه‌نویس به کسی گفته می‌شود که طرح‌های ارائه شده توسط یک مهندس کامپیوتر را به دستو‌العمل تبدیل می‌کند و سپس آنها را بررسی، آزمایش و اشکال‌زدایی می‌کند. برنامه‌نویسان و طراحان ارتباط نزدیکی با همدیگر دارند و در برخی مواقع حتی دارای برنامه‌های مشترکی هم هستند. برنامه نویسی در آلمان با توجه به پیشرفت صنایع در این کشور و همچنین رشد سریع و روزافزون فناوری در تمامی صنایع و زمینه‌ها، آینده شغلی بسیار خوبی دارد.

زبان‌های برنامه‌نویسی برای کار در آلمان

برنامه‌نویسی دارای زبان‌های مختلفی است. در برخی کشورها کاربرد برخی زبان‌ها ممکن است رایج‌تر باشد. در این بخش به معرفی زبان‌های پرطرفدار برنامه نویسی در آلمان می‌پردازیم:

زبان برنامه نویسی جاوا (Java)

یکی از زبان‌های رایج برنامه نویسی برای کار در آلمان، جاوا است. افرادی که تخصص کافی در استفاده از این زبان برنامه‌نویسی دارند، به راحتی وارد بازار کار می‌شوند. بهترین شهر برای اشتغال در زمینه برنامه‌نویسی، در صورت تسلط به زبان جاوا، شهر مونیخ است. شما در این شهر می‌توانید با شرکت‌های بسیار بزرگ و معروف همکاری داشته باشید.

زبان برنامه نویسی روبی (RUBY)

یکی دیگر از زبان‌های رایج برنامه نویسی در آلمان زبان برنامه‌نویسی روبی است. افرادی که مسلط به این زبان برنامه‌نویسی باشند، فرصت‌های شغلی بی‌نظیری را می‌توانند در برلین آلمان به دست آورند.

زبان برنامه‌نویسی پایتون (Python)

زبان برنامه‌نویسی پایتون در لیست پنج زبان برنامه‌نویسی رایج و محبوب در کشور آلمان جای دارد. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از برنامه‌نویسان در آلمان به این زبان تسلط دارند. زبان پایتون همچنین یکی از پردرآمدترین زبان‌های برنامه‌نویسی در آلمان است.

زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت (JavaScript)

زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت نه تنها در آلمان، بلکه دومین زبان رایج در کل جهان است. بیشتر برنامه‌نویسان جهان به زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت تسلط دارند. این زبان برنامه‌نویسی از پردرآمدترین زبان‌های برنامه نویسی در آلمان و جهان به شمار می رود.

زبان برنامه‌نویسی سی پلاس پلاس (++C)

از دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی رایج در آلمان، زبان سی پلاس پلاس است. این زبان هم طرفداران بسیار زیاد و درآمد بالایی به همراه دارد.

زبان های برنامه نویسی برای کار در آلمان

بازار کار برنامه نویسی در کشور آلمان

برنامه نویسی در آلمان بازار کار تضمین شده‌ای دارد. دانشگاه‌های این کشور هم این رشته را به صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی آموزش می‌دهند. شرکت‌های بسیار بزرگی در زمینه فناوری و تکنولوژی در کشور آلمان در حال فعالیت هستند. بر همین اساس، کشور آلمان به شدت از برنامه‌نویسان و سایر متخصصین در حوزه علوم کامپیوتری استقبال و حمایت می‌کند.  

شرکت‌های بزرگی نظیر فیس بوک، (N26) و (Airbnb) در شهر برلین فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها شرایط کاری مطلوبی را پیش ‌روی برنامه‌نویسان و فارغ‌التحصیلان برنامه نویسی در آلمان قرار می‌دهند. یکی دیگر از شهرهای مهم آلمان در این زمینه، شهر مونیخ است که از متخصصین برنامه‌نویسی و مهندسین فناوری اطلاعات حمایت می‌کند. شرکت‌هایی اعم از مایکروسافت جنرال، آی بی ام، بی ام و، آمازون، آمادئوس و گوگل در شهر مونیخ مستقر هستند.

شهر هامبورگ هم از برنامه‌نویسان استقبال می‌کند و یکی از شهرهای مهم آلمان می‌باشد که شرکت‌های بسیار مهمی را در خود جای داده است. بنابراین فارغ‌التحصیلان رشته برنامه نویسی در سرتاسر جهان می‌توانند با مهاجرت به قصد کار در آلمان، از فرصت‌های بی‌نظیر و متعددی که پیش روی آنها قرار دارند، استفاده کنند.

درآمد برنامه نویسی در کشور آلمان

یکی از مهمترین فاکتورها برای مهاجرت کاری به هر کشوری، میزان دستمزدها و درآمد است. برنامه نویسی در آلمان از جمله مشاغل پردرآمد برای مهاجرت کاری به شمار می‌رود. شرایط کاری برنامه‌نویسان در کشور آلمان بسیار مطلوب است و همچنین درآمد سطح بالایی نیز دارند.

کشور آلمان یکی از پنج کشور برتر اروپایی است که از متخصصین فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسان استقبال زیادی می‌کند. البته باید توجه داشت که برخی از رشته‌های برنامه‌نویسی در کشور آلمان نسبت به سایر رشته‌ها محبوب‌تر هستند. به ‌طور ‌کلی، میزان متوسط درآمد برنامه‌نویس در آلمان سالانه حدود ۴۶۰۰۰ یورو می‌باشد. در جدول زیر لیستی از رشته‌های محبوب برنامه‌نویسی در کشور آلمان به همراه میانگین حقوق ماهانه آنها آورده شده است.

عنوان شغلیمتوسط حقوق ماهانه (یورو)عنوان شغلیمتوسط حقوق ماهانه (یورو)
برنامه‌نویس اندروید۳۶۵۰برنامه‌نویس C#۳۸۶۰
برنامه‌نویس سی پلاس پلاس۳۸۲۰برنامه‌نویس (Front End)۳۱۵۰
برنامه‌نویس (Full Stack)۳۵۶۰برنامه‌نویس (IOS)۴۰۲۰
برنامه‌نویس (Java)۳۸۴۰برنامه‌نویس (JavaScript)۳۶۶۰
برنامه‌نویس موبایل۳۶۹۰برنامه‌نویس (PHP)۳۲۹۰
مدیر توسعه نرم‌افزار (Software Development Manager)۴۶۴۰برنامه‌نویس پایتون۴۵۳۸

بهترین شهرها برای مهاجرت برنامه‌نویسان به آلمان

برنامه‌نویسی در کشور آلمان از نظر رونق کار، درآمد و فرصت‌های شغلی بسیار مطلوب است. با این حال، حتی شهری که فرد انتخاب می‌کند نیز می‌تواند روی درآمد و حقوق دریافتی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. در ادامه، بهترین شهرها برای مهاجرت برنامه‌نویسان به آلمان به همراه حقوق میانگین ماهانه معرفی شده‌اند:

نام شهرمیانگین حداقل حقوق ماهانه به یورومیانگین حداکثر حقوق ماهانه به یورو
بادن وورتمبرگ۲۹۱۶۵۴۰۴
باواریا۲۸۶۸۵۳۶۳
برندنبرگ۲۶۰۲۴۸۹۴
برلین۲۳۹۲۴۷۶۷
برمن۲۸۷۳۵۱۲۵
هامبورگ۲۶۲۷۵۵۰۶
هسه۲۸۳۷۵۷۲۱
مکلنبورگ وسترن پومرانیا۱۸۴۹۴۶۵۰
نیدرزاکسن۲۳۷۷۴۸۱۰
راینلند پالاتینات۲۴۲۸۴۸۴۲
سارلند۲۳۹۲۴۳۴۱
زاکسن۱۹۶۳۳۸۲۸
زاکسن آنهالت۱۷۳۵۳۵۱۶
تورینگن۲۱۲۵۴۰۵۶

مزایای مهاجرت به آلمان از طریق برنامه‌ نویسی

طبق قوانین مهاجرت مهندسین به آلمان، افرادی که در حوزه‌های برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند، می‌توانند همسر و فرزندان خود را همراه خود به آلمان ببرند. از مزایای اشتغال در حوزه برنامه نویسی در آلمان این است که همسر متقاضی اصلی می‌تواند در آلمان مشغول به کار شود و کسب درآمد داشته باشد. اعضای خانواده متقاضی هم می‌توانند از همه امکانات بهداشتی و معاینات پزشکی رایگان برخوردار شوند. تحصیل رایگان فرزندان هم از جمله مزایای برنامه‌نویسی و کار در آلمان است.

مزیت مهم دیگر مهاجرت به آلمان از طریق برنامه نویسی، دریافت اقامت دائم این کشور است. افراد می‌توانند در صورت موفقیت در کار و ارائه مدارک لازم، واجد شرایط کارت آبی آلمان شوند‌. با دریافت این کارت در کشور آلمان، شانس دریافت اقامت دائم و تابعیت هم چندین برابر افزایش پیدا می‌کند.

البته باید گفت که کارت آبی یا بلو کارت تنها راه رسیدن به اقامت دائم و تابعیت آلمان نیست. در واقع، این کارت کمک می‌کند که پس از ۲۱ ماه یا ۳۳ ماه، متقاضی بتواند برای اقامت دائم درخواست دهد. بدون کارت آبی هم متقاضیان باید بعد از پنج سال برای اقامت دائم اقدام کنند.

جمع‌بندی

برنامه نویسی در آلمان یکی از مشاغل پردرآمد با آینده بسیار روشن و تضمین شده است. متقاضیان می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم، تخصص و مهارت کافی پیشنهاد شغلی دریافت کنند. همچنین افراد می‌توانند دوره‌های آوسبیلدونگ برنامه‌نویسی را در آلمان بگذرانند و وارد بازار کار شوند‌. دریافت ویزای جاب سیکر هم می‌تواند یکی راه مناسب دیگر برای متقاضیان باشد تا در آلمان شغل مناسب در حوزه برنامه‌نویسی را برای خود پیدا کنند. وجود فرصت‌های شغلی بسیار زیاد و شرکت‌های معتبر در آلمان، این کشور را به مکانی فوق‌العاده برای مهاجرت کاری از طریق برنامه‌نویسی تبدیل کرده‌ است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا