بورس

افت ۳۵ هزار واحدی شاخص بورس / تاثیر منفی فلزات در بازار

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس با ۳۵ هزار واحد منفی و ۲٫۵۷ درصد افت در محدوده یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد قرار گرفت. 

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس با ۳۵ هزار واحد منفی و بیش از ۲٫۵ درصد افت در محدوده یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص هم‌وزن بازار هم امروز با ۱۰ هزار واحد منفی ( ۲٫۸ درصد کاهش) کانال ۳۶۰ هزار واحد را از دست داد. ارزش معاملات بورس هم امروز به ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر را در شاخص کل امروز فولاد با ۲۴۲۰ واحد افت، فملی با ۱۷۰۲ واحد منفی و پارسان با ۱۶۰۱ واحد افت داشتند.

برترین گروه‌‌های صنعتی امروز فلزات اساسی، شیمیایی‌ها و فرآورده‌های نفتی بودند. فولاد، کیان و کمند هم امروز بیشترین ارزش معامله را داشتند. همچنین خودرو، خساپا و خپارس هم بیشترین ارزش معامله را ثبت کردند.

چرا شاخص همچنان منفی است؟

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به کمبود نقدینگی در بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفت: بی‌پولی عجیبی در بازار موج می‌زند و یکی از دلایل اصلی آن روند استفاده دولت و بانک مرکزی از بازار سرمایه به عنوان یک بنگاه تامین مالی است. انتشار و فروش اوراق دولتی در شهریور ماه، کاملا بازار سرمایه را خالی از پول کرده و در کنار آن عرضه‌های اولیه صورت گرفته و پذیره‌نویسی‌های اخیر ، ضربه نهایی را بر پیکر بی‌جان بازار وارد کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا