کسب و کارورزش

تاریخچه شرکت هد

در حال حاضر شرکت‌های زیادی در سراسر جهان به طراحی و تولید راکت تنیس، کفش تنیس و سایر محصولات ورزشی اشتغال دارند و کمپانی Head یکی از موفق‌ترین و شناخته شده‌ترین این شرکت‌ها است. شرکت هد را می‌توان یک مجموعه تولید کننده تجهیزات ورزشی آمریکایی و اتریشی به شمار آورد که مقر و مرکز اصلی آن در کشور اتریش واقع شده است. در شرایط کنونی این مجموعه، محصولات متنوعی را برای ورزش اسکی، شنا، تنیس و ….طراحی و تولید کرده و به بازار مصرف ارائه می‌دهد. این کمپانی در بسیاری از شهرها و کشورهای جهان نمایندگی فعال و یا شعبه نیز دارد.

در این مقاله قصد داریم تاریخچه شرکت هد را مرور کرده و به ارائه مطالبی درباره محصولات این کمپانی بپردازیم. پس اگر شما هم به دنبال خرید توپ تنیس، کفش و یا راکت تنیس و سایر محصولات ورزشی از یک برند معتبر بوده و یا تمایل دارید درباره این مجموعه و محصولات اصلی آن، اطلاعاتی به دست آورید با ما همراه باشید.

تاریخچه کمپانی هد


موسس و بنیانگذار اصلی مجموعه هد، فردی به نام هوارد هد بود که در سال ۱۹۱۴ متولد شده و به نویسندگی اشتغال داشت. او در دومین سال تحصیل در دانشگاه، رشته تحصیلی خود را به مهندسی تغییر داد و در یک شرکت هواپیمایی به نام گلن ال مارتین مشغول به کار شد.

اخبار مرتبط

یکی از علائق اصلی وی در این سال‌ها ورزش اسکی بود. او تمایل داشت در این زمینه مهارت بسیار بالایی به دست آورد. اما دلیل ضعف‌ها و عدم موفقیت‌های خود در این حوزه را نبود تجهیزات مناسب با کارایی کافی می‌دانست. پس برای برطرف کردن این ضعف، دست به کار شد و برای دستیابی به نتایج بهتر، از مهارت‌های مهندسی خود کمک گرفت.

او به این نکته پی برد که اسکی‌های کنونی، بلند و سنگین وزن هستند. به همین دلیل سواری آن‌ها ناپایدار و نامناسب است. بدین ترتیب سعی کرد اسکی‌هایی با وزن سبک‌تر و با کارایی بیشتر با استفاده از فلزات به جای چوب درخت گردوی آمریکایی و بر اساس تکنیک‌های تولید هواپیما طراحی کند.

پس به طراحی و تولید اسکی روی آورد و برای اولین بار شرکت اسکی هد را در مریلند راه اندازی نمود. پس از سعی و تلاش‌های بسیار زیاد و شکست‌ها و موفقیت‌های پی در پی، در نهایت توانست اسکی‌هایی هم وزن اسکی‌های چوب درخت گردو تولید کند که قوی‌تر از نمونه‌های سابق بوده و انعطاف پذیری آن‌ها هم بیشتر بود.

وی در سال ۱۹۵۰ شرکت خود را با نام اسکی هد ثبت کرده و توانست طی مدت ۵ سال، یعنی در سال ۱۹۵۵ به برند برتر تولید کننده اسکی و فروش محصولات مربوط به این ورزش در کشورهای آمریکایی و اروپایی تبدیل شود.

طراحی و تولید راکت تنیس هد

هد طی دهه ۱۹۶۰ تلاش خود را به کار گرفت تا محصولات متنوع ورزشی را طراحی و تولید نموده و به بازار مصرف روانه کند. به همین دلیل هم بخش پوشاک را در سال ۱۹۶۶ به محصولات خود اضافه کرد. به دنبال این تصمیم، اسکی فایبر گلاس و فلز و همچنین راکت تنیس هد طراحی شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفتند.

نواک جوکوویچ با راکت تنیس هد در دست

در آن زمان راکت‌های تنیس با استفاده از چوب ساخته شده و طراحی بدون تغییر و تحولی طی سال‌های متمادی داشتند. هد در سال ۱۹۶۸ بخش تنیس را در مجموعه خود راه اندازی کرد. پس از آن در سال ۱۹۶۹ نخستین راکت تنیس هد با ساختار فلزی به مسابقات تنیس آزاد آمریکا راه پیدا کردند.

هد پس از این رویداد تصمیم به مشارکت با شرکت AMF گرفت که یک مجموعه تولید کننده ابزار و لوازم ورزشی بولینگ بود. پس از این تصمیم، شرکت خود را به مجموعه AMF واگذار نموده و خود را بازنشسته کرد. طی این مدت سعی داشت تنها بر بازی‌های تنیس و راکت‌های فلزی آن، تمرکز داشته باشد.

به همین دلیل به خرید یک ماشین توپ از شرکتی به نام prince دست زد و معایبی که در طراحی آن وجود داشت را برطرف ساخت. بعد از آن توانست سهامی را در این مجموعه خریداری کرده و نخستین راکت تنیس فلزی بزرگتر از سایزهای معمول و مورد استفاده را تولید کرده و به یک واحد تولید کننده عمده تنیس تبدیل شود.

تنوع بیشتر محصولات شرکت هد

طی دهه ۱۹۷۰ شرکت هد با همکاری و تحت مدیریت و کنترل شرکت AMF به دو خرید عمده و یا دو کمپانی دست زد که یکی خرید مجموعه Tyrolia و یکی هم شرکت Mares بود. شرکت تیرولیا یک مجموعه تولید کننده تجهیزات اسکی و اتریشی و مجموعه مارس سازنده تجهیزات غواصی و ایتالیایی بود. این دو شرکت به بخش‌های کمپانی هد اضافه شدند.

راکت تنیس هد سری بوم

به همین ترتیب در سال ۱۹۸۷ محصولات این کمپانی تنوع بسیار زیادی پیدا کرده و واحد طراحی و تولید کفش تنیس نیز به این مجموعه افزوده شد. پس از آن در سال ۱۹۸۸ تمامی تولیدات این کمپانی به کارخانه‌ای جدید در کشور اتریش انتقال داده شد و در سال ۱۹۹۵ کنترل و مدیریت شرکت به دست یک سرمایه گذار سوئدی به نام Eliasch سپرده شد که علاقه فراوانی به ورزش اسکی داشته و شرکت هد را نیز به خوبی می‌شناخت.

پس از کسب مالکیت این مجموعه، الیاش سعی کرد شرکت را احیا و بازسازی کند. به همین دلیل هزینه‌های کمپانی را کاهش داد و ۱۱۰۰ موقعیت شغلی جدید به وجود آورد. همچنین دو خط تولید بدون سود راه اندازی نموده و طراحی و تولید چوب گلف، پوشاک ورزشی و … را متوقف ساخت.

او تمرکز اصلی خود را بر ورزش‌های زمستانی قرار داد که از جمله آن‌ها می‌توان به تنیس و غواصی اشاره کرد. به این ترتیب و در سال ۱۹۹۷ نخستین راکت تنیس این کمپانی با استفاده از تیتانیوم و گرافیت ساخته و به بازار معرفی شدند.

از سوی دیگر راکت تنیس کامپیوتری که هد اینتلیجنس head intelligence نام داشت روانه بازر شد. این نوع از راکت تنیس هد دارای سنسورهایی برای تنظیم قدرت بود و می‌توانست نیمی از ارتعاشات را کاهش دهد. از سوی دیگر نقش قابل توجهی در حذف عامل آرنج تنیس باز داشت.

در سال ۲۰۰۰ شرکت هد روانه بازار بورس شد و به تحقیقات و توسعه نیز ادامه داد تا خطوط تولید جدیدی را به مجموعه خود اضافه کرده و به محصولات تنوع بیشتری بدهد. به همین دلیل و با هدف رشد و گسترش شرکت، به بررسی بخش‌های تناسب اندام، دوچرخه، گلف، ماهیگیری و … اقدام نمود.

در سال ۲۰۰۷ نیز این شرکت به تولید لوازم و تجهیزات مربوط به ورزش بدمینتون دست زد و راکت بدمینتون، کیف، کفش و پوشاک مربوط به این ورزش را طراحی کرد و به بازار مصرف عرضه نمود.

یکی دیگر از تغییرات مهم این برند طی این سال‌ها اصلاح و بازسازی لگوی مجموعه و تبدیل آن به یک لوگوی بسیار قوی‌تر با ضخامت بیشتر بود که نگرش‌های تازه حاکم بر این مجموعه را نشان می‌داد. شرکت هد همچنان سعی دارد فناوری‌های تازه‌ای را در حوزه تنیس، ساخت راکت تنیس، کفش و دیگر تجهیزات مربوط به این ورزش، به کار گرفته و پیشتاز دیگر رقبا باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا