بورس

تحلیل تکنیکال سهام فولاد دی ۱۴۰۲ / سهامداران فولاد مبارکه در مسیر فتح قله تاریخی

خروج موفقیت‌آمیز فولاد از روند رنج ۶ ماه گذشته، در جریان معاملات آذرماه تکمیل شد. قیمت سهام فولاد مبارکه اصفهان در حال حاضر در مسیر رسیدن به سقف تاریخی خود قرار گرفته است.

به گزارش روند بازار، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد» در بازار اول بورس (تابلو اصلی) قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازار بالغ بر ۴۴۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در گروه انبوه‌سازی قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «فولاد» نشان می‌دهد رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمانی که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام فولاد

با بررسی رفتار قیمت نماد «فولاد» از سال ۹۴ تا سال ۱۴۰۱، یک چرخه کامل قیمت دیده می‌شود. ابتدای این سایکل با رالی صعودی قیمت آغاز می‌شود و پس از آن روندی نزولی، که با اسپایک آغاز شده و پس از آن در فاز روند ادامه می‌دهد.

روند نزولی معمولا روی یکی از ترازهای مهم فیبوناچی اصلاحی ترسیم شده روی روند بزرگ صعودی به پایان می‌رسد. اما نکته خیلی مهم در بررسی سیکل‌های حرکتی قیمت سهام «فولاد» این است که پس از پایان روند نزولی، سهام بلافاصله وارد فاز صعودی نمی‌شود. حد فاصل این دو روند، یک تریدینگ رنج تشکیل می‌شود که از نظر طول زمانی نزدیک به بازه روند نزولی پیش از خود است.

در تحلیل تکنیکال پیشین از نمودار قیمت سهام فولاد مبارکه، گفته شد که شکست محدوده ۵۸۰ تا ۵۸۶ تومانی در صورتی که همراه با افزایش حجم مشهود معاملات اتفاق افتد، راه برای موج صعود هموار خواهد شد.

فولاد

شکست سقف کانال رنج سرانجام با کندل صعودی قدرتمند روز ۱۲ آذر ماه شکسته شد. این شکست در روزهای بعدی آن، بالاتر از سقف شکسته شده، تثبیت شد. در حال حاضر قیمت سهام فولاد، برای فتح سقف تاریخی ۶۶۹ تومانی خود را آماده می‌کند.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

منبع: تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا