بورس

تحلیل هفتگی بورس/ ورود پول جدید به بازار سهام

شاخص کل بورس در سومین هفته دی ماه روند صعودی به خود گرفت؛ در نتیجه این روند چقدر نقدینگی وارد بازار سرمایه شده است؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در سومین هفته دی ماه با روند صعودی مواجه شد و با شد ۴.۶ درصدی در سطح یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحدی ایستاد.

در سوی دیگر بازار، بقیه شاخص‌ها نیز صعودی بودند و شاخص هم‌وزن با افزایش ۶.۵ درصدی در ارتفاع ۵۰۴ هزار و ۲۰۵ واحدی قرار گرفت. شاخص کل فرابورس نیز رشد بیش ۴ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

ارزش معاملات چقدر شد؟

در این هفته ارزش معاملات خرد و حق‌تقدم‌ها نسبت به هفته گذشته افزایشی بود و در مجموع به ۴۷ هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان رسید.

بر همین اساس ارزش معاملات روز شنبه، ۷ هزار و ۷۵۳ میلیارد تومان، یکشنبه ۹ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان، دوشنبه ۹ هزار و ۹۱۲ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۹ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان و چهارشنبه ۱۰ هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان ارزش معاملات بازار سرمایه ثبت شد.

چقدر پول وارد بورس شد؟

این هفته وضعیت بورس در مقایسه با هفته گذشته بهتر بود و چهار روز کاری نقدینگی وارد بازار شد و تنها یک روز خروج نقدینگی رقم خورد.

بر اساس آمار روز شنبه ۷۰۰ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۵۸۹ میلیارد تومان، روز دوشنبه ۳۱۷ میلیارد تومان و در نهایت روز سه‌شنبه ۱۶۵ میلیارد تومان ورود نقدینگی به بازار داشتیم؛ اما روز چهارشنبه ۳۸۴ میلیارد تومان پول از چرخه معاملات بازار خارج شد.

در مجموع می‌توان گفت در سومین هفته دی ماه هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان پول به بازار وارد و در مقابل ۳۸۴ میلیارد تومان نیز خارج شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا