اقتصادی

جوابیه سامانه بازرگام درباره مطلب “بدعهدی بازرگام”

روابط عمومی سامانه بازرگام با ارسال جوابیه ای توضیحاتی درباره خبر منتشر شده در سایت روند بازار با عنوان ” بدعهدی بازرگام در تحویل کالا/ سامانه هوشمند تنظیم بازار تخلف می‌کند؟” ارسال کرده است که متن کامل جوابیه در ادامه منتشر می شود:

پیرو انتشار گزارشی با عنوان« بدعهدی بازرگام در تحویل کالا/ سامانه هوشمند تنظیم بازار تخلف می‌کند؟»توضیحاتی به شرح زیر ارسال می‌گردد.

۱- سامانه بازرگام به عنوان پلتفرم هوشمند توزیع کننده کالاهای اساسی و اقلام تنظیم بازار می‌باشد و محصولات تنظیم بازاری را انبارهای شرکت پشتیبانی و بازرگانی دولتی ایران تهیه می کند که در ادامه توضیحات ذیل به اطلاع هموطنان عزیز می رساند؛

۲- بر اساس اعلام رسمی شرکت بازرگانی دولتی ایران مورخ ۲ اسفند ۱۴۰۰، انواع برنج وارداتی ۱۱۲۱ دانه بلند که از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران در بازار توزیع می شود محصول دو کشور هندوستان و پاکستان است.
این شرکت ادامه داده است که اخیرا برخی افراد از روی ناآگاهی، این نوع برنج را مختص کشور هندوستان دانسته و سبب شبهه در جامعه شده اند که تاکید می شود واریته این نوع برنج در هر دو کشور یاد شده کشت می شود و با دو نام برنج ۱۱۲۱ هندی و پاکستانی به بازار جهانی عرضه می‌شود.
در نتیجه و بر اساس اعلام شرکت بازرگانی ایران، برنج مذکور که در اختیار بازرگام قرار گرفته بوده، برنج پاکستانی می باشد.

۳- به نظر می رسد در شرایط کنونی که بازرگام در کنار دولت و در خدمت مردم با تمام توان و به صورت رایگان، اقلام تنظیم بازار را در اختیار مصرف کنندگان واقعی قرار می دهد، انتشار اخبار اینچنینی جز برای دلالان و اخلالگران بازار برای گروه دیگری فایده نداشته و از رسانه ها انتظار می رود با بررسی بیشتر صحت اخبار، جلوی سو استفاده های احتمالی از موارد اینچنینی را بگیرند.
روابط عمومی سامانه بازرگام

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا