کسب و کار

دانشگاه کانبر

معرفی دانشگاه کانبر استرالیا (UC)

کانبرا یک دانشگاه جوان، پویا و حرفه‌ای است که در فهرست دانشگاه‌های تحقیقاتی دولتی استرالیا جای دارد. دانشگاه کانبر ابتدا در سال ۱۹۶۷ در قالب کالج آموزش پیشرفته کانبرا افتتاح و در سال ۱۹۹۰ رسماً با نام دانشگاه، فعالیت خود را ادامه داد.

دانشگاه کانبر در طول بیش از ۳۰ سال آموزش خود، به دستاوردهای بسیاری دست یافته ‌است که از بین آن‌ها می‌توانیم به ارتقاء رتبه‌بندی جهانی و عرضه تحقیقات پیشرفته اشاره‌کنیم.

پردیس اصلی دانشگاه کانبر در شهر بروس (Bruce) مستقرشده در حومه غربی کانبرا است؛ اما دانشگاه کانبر مدارک خود را در سیدنی، ملبورن و در چندین مکان در کوئینزلند یا در سطح بین‌المللی در کشورهایی مانند چین، ویتنام، هند و بوتان نیز عرضه می‌کند.

از سال ۱۹۷۰ تا الآن بیش از ۷۰۰۰۰ دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. موقعیت مکانی دانشگاه کانبر، یعنی قرارگیری آن در پایتخت استرالیا، باعث شهرت هرچه بیشتر این دانشگاه شده است.

دانشگاه کانبرا دارای امکانات گوناگونی (آزمایشگاه‌های پیشرفته برای آموزش تخصصی درزمینهٔ علوم، بهداشت، هنر و طراحی، امکانات تحقیقاتی و ورزشی) برای تعامل دانشجویان، کارکنان و جامعه است.

دانشکده و رشته‌های دانشگاه کانبر استرالیا

دانشگاه کانبرا از ۵ دانشکده و تعدادی اسکول و مراکز تحقیقاتی تشکیل‌شده است. این پنج دانشکده دانشگاه کانبرا را به یک دانشگاه استثنایی تبدیل کرده‌اند. هر دانشکده با تخصص در طیف وسیعی از رشته‌های مرتبط با یکدیگر، تجربه منحصربه‌فردی را عرضه می‌دهد.

۱. دانشکده هنر و طراحی

در این دانشکده رشته‌های بسیاری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و تحقیقاتی عرضه می‌شوند.

رشته‌ها: هنر و طراحی، ساختمان و ساخت‌وساز، معماری، رسانه و روزنامه‌نگاری، ارتباطات، مطالعات بین‌المللی و علوم انسانی ارائه می‌شود.

۲. دانشکده بازرگانی، دولت و حقوق

رشته‌ها: حسابداری، تجارت و کارآفرینی، بازرگانی، اقتصاد، امورمالی، حقوق و عدالت، سیاست عمومی واداری، روابط بین‌الملل و گردشگری

۳. دانشکده آموزش

رشته‌ها: آموزش کودکان، آموزش مقطع ابتدایی و متوسطه

۴. دانشکده بهداشت

رشته‌ها: مشاوره، علوم بهداشت، پرتودرمانی پزشکی، مامایی، پرستاری، تغذیه و رژیم غذایی، کاردرمانی، داروسازی، فیزیوتراپی، روانشناسی، سلامت عمومی، گفتاردرمانی، ورزش و علوم ورزش، علوم بینایی و بینایی‌سنجی

۵. دانشکده علوم و فناوری

نقاط قوت تحقیقاتی این مرکز شامل مرکز اکولوژی و ژنومیک حفاظتی و مرکز علوم کاربردی آب است.

رشته‌ها: علوم زیست پزشکی، علوم داده‌ها، علوم کاربردی، پزشکی قانونی، محیط زیست، علوم پزشکی، فناوری اطلاعات، تجارت و فناوری اطلاعات، مهندسی شبکه، مهندسی نرم‌افزار، مهندسی فناوری، مدیریت امنیت سایبری، بیزینس انفورماتیک

ساعت پرت استرالیا

ساعت پرت استرالیا

اختلاف ساعت تهران با ملبورن

تا قبل از تاریخ ۳۰ شهریورماه اختلاف ساعت تهران با ملبورن و کانبرا 5 ساعت و ۳۰ دقیقه می‌باشد اما در این تاریخ و با توجه به عقب آمدن ساعت ایران و جلو رفتن ساعت در استرالیا این اختلاف ساعت به 7 ساعت و ۳۰ دقیقه می‌رسد. شرق و غرب کشور استرالیا تقریباً دو ساعت اختلاف‌زمانی با یکدیگر دارند، شما می‌توانید با استفاده از ساعت گرینویچ اختلاف‌زمانی بین هر کشور منطقه یا شهری را محاسبه کنید.

 بیومتریک استرالیا

بیومتریک استرالیا

VFS چیست؟

شرکت VFS Global عرضه دهنده خدمات منتخب برای مرکز بایومتریک استرالیا در تمام ایران است. نقش VFS جمع آوری اطلاعات بایومتریک از طرف اداره مهاجرت استرالیا می‌باشد. تصمیم‌گیری در مورد صدور و یا رد ویزا تنها توسط مأمورین اداره مهاجرت استرالیا انجام می گیرد. همه‌ی برنامه‌ها بر طبق قوانین و دستورالعمل‌های ویزای مهاجرت استرالیا بررسی می‌شوند. درنهایت مرکز بایومتریک استرالیا هیچ‌گونه نقش و تأثیری بر نتایج درخواست ویزا ندارد و هیچ‌گونه بررسی در این زمینه عرضه نمی‌دهد.

جمع آوری اطلاعات بایومتریک استرالیا و هزینه آن:

هزینه جمع آوری اطلاعات بایومتریک استرالیا  در تهران ۳۳ یورو به ازای هر فرد می‌باشد که باید به‌صورت نقدی به یورو در محل پرداخت شود. مبلغ ذکرشده شامل مالیات می‌باشد.

لطفاً توجه داشته باشید:

هزینه ذکرشده باید به‌صورت نقدی در مرکز جمع آوری اطلاعات بیومتریک استرالیا پرداخت شود.

هزینه خدمات جمع آوری اطلاعات بایومتریک غیرقابل استرداد می‌باشند.

جمع آوری اطلاعات بایومتریک استرالیا و دستورالعمل تعیین وقت:

برای تعیین وقت جمع آوری اطلاعات بایومتریک استرالیا  دستورالعمل عملیاتی وجود دارد که بهتر است پیش از مراجعه به آن توجه نمایید. موارد مطرح‌شده ازاین‌قرارند:

  • درصورتی‌که جراحات موقت و یا حنا روی انگشتان خود داشته باشید، پیشنهاد می‌شود تا بهبود جراحات و یا از بین رفتن تزئینات صبر کنید. در غیر این صورت ما قادر به ثبت اثرانگشت و اطلاعات بایومتریک شما نخواهیم بود.
  • پس از ثبت‌نام خود در وب‌سایت، یک ایمیل تائید با شناسه کاربری و رمز عبور شخصی خود دریافت خواهید کرد. سپس شما قادر به درخواست وقت ملاقات خواهید بود.
  • لطفاً دقت کنید که سیستم وقت دهی به شما اجازه می‌دهد تنها یک‌وقت ملاقات برای هر متقاضی درخواست کنید. برای گرفتن وقت برای بقیه مسافران لطفاً گزینه افزودن متقاضی را انتخاب کنید.
  • برای هر گذرنامه تنها یک‌وقت ملاقات اختصاص داده می‌شود.
  • درصورتی‌که نام شما در نامه مدارک موردنیاز بایومتریک با نامه وقت ملاقات مغایرت داشته باشد، شما در مرکز بایومتریک استرالیا پذیرفته نخواهید شد.
  • اگر عضوی از یک خانواده یا گروه باشد، هر یک از اعضای خانواده یا گروه باید یک‌وقت ملاقات جداگانه درخواست دهند. به‌عنوان‌مثال، اگر شما یک خانواده ۴ نفره شامل ۲ بزرگ‌سال و ۲ کودک هستید، باید ۴ وقت ملاقات جداگانه دریافت کنید.
  • لطفاً نامه وقت ملاقات و نامه مدارک موردنیاز بایومتریک خود را در تاریخ و زمان تعیین‌شده در مرکز جمع آوری اطلاعات بایومتریک استرالیا همراه داشته باشید و آن را به کارمندان / نگهبانان نشان دهید.
  • لطفاً اطمینان حاصل کنید که شما ۱۵ دقیقه پیش از وقت ملاقات خود در مرکز جمع آوری اطلاعات بایومتریک استرالیا حضورداشته باشید.
  • درصورتی‌که وقت ملاقات خود را در روز تعیین‌شده از دست دهید، سیستم مجاز به تغییر مجدد یا لغو وقت شما نخواهد بود و شما می‌توانید پس از ۲۴ ساعت درخواست وقت جدید دهید.
  • شما می‌توانید وقت خود را فقط برای یک تاریخ آینده و تا حداکثر ۲ بار، درخواست دهید.
  • لطفاً دقت کنید: درصورتی‌که به هر دلیلی بدون وقت ملاقات به مرکز بایومتریک استرالیا مراجعه کنید، ما از عرضه خدمات به شما معذور خواهیم بود.

کلام آخر

معرفی دانشگاه کانبرا استرالیا نیز به پایان رسید. در این مقاله سعی کردیم دانشگاه کانبرا را از جهات گوناگون ازجمله دانشکده و رشته‌ها، شرایط پذیرش و هزینه تحصیل مورد ارزیابی قرار دهیم.

درصورتی‌که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه کانبرا یا یکی از دانشگاه‌های برتر استرالیا رادارید می‌توانید از مشاوره کارشناسان مجموعه ویزاپیک درزمینه آیندۀ تحصیلی خود بهره ببرید.

تیم متخصص در امور مشاورۀ ویزاپیک، شمارا در برگزیدن رشتۀ تحصیلی مناسب، با توجه به مدرک تحصیلی و سوابق کاری شما تا زمان اخذ ویزا یاری خواهد کرد.

شما می‌توانید با پر کردن فرم ارزیابی رایگان، فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه موردنظر خود را به تیم کارشناسی ما بسپارید. کارشناسان مجموعه شرایط شمارا بررسی کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا