بورس

بورس سبزپوش شد/ شاخص به یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز برخلاف سه روز گذشته، با رشد چشمگیر به کار خود پایان داد و با صعود ۲۴ هزار واحدی بار دیگر در نیمه بالایی ۱.۵ میلیون واحد ایستاد.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (چهارشنبه ۱۰ شهریور ماه) با رشد ۲۴ هزار و ۵۳۶ واحدی، از ارتفاع یک و نیم میلیونی عبور کرد و به یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۶۷۷ واحد رسید.

در یک ساعت ابتدایی معاملات امروز، بازار دقایقی با کاهش مواجه شد ولی مجدداً از ساعت ۱۰ صبح رشد شتابان به شاخص بازگشت و تا پایان معاملات روند شاخص صعودی بود.

شاخص هم‌وزن رشد ۸۴۸۲ واحدی داشت و در جایگاه ۴۵۵ هزار و ۳۷۵ واحد قرار گرفت.

بیش از ۹۶۳ هزار فقره معامله امروز به ارزش ۹,۸۰۰ میلیارد تومان به ثبت رسید و ارزش کل بازار در آستانه رسیدن به رقم ۶.۱ هزار هزار میلیارد تومان است.

علاوه بر نمادهای «فارس» و «میدکو»، نمادهای «پارس»، «تاپیکو» و «کچاد» نیز امروز به جمع نمادهای شاخص‌ساز پیوستند.

«شبندر»، «شستا»، «شپنا» و «برکت» از نمادهای پرتراکنش بودند که با رشد ارزش سهام مواجه بودند ولی نماد کدما با حدود پنج درصد اُفت ارزش سهام مواجه شد.

شاخص فرابورس نیز ۴۴۸ واحد رشد کرد و به ۲۲ هزار و ۴۰۹ واحد رسید.

ارزشمندترین معاملات امروز در گروه‌های فرآورده‌های نفتی، شیمیایی و خودرو با حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اتفاق افتاد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا