کسب و کار

سفارش خدمات انوع داربست توسط داربستان، مرجع داربست ایران

اطلاع از قیمت داربست برای بسیاری از پیمانکاران و دست‌اندرکاران ساخت‌وساز به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در هزینه تمام شده ساختمان، دارای اهمیت خاصی است؛ اما باید این مسئله را مدنظر قرار دهند که در اجرای داربست، مهم‌ترین مسئله ایمنی بیش‌تر برای کارگران است. بنابراین اگر در خرید لوله‌های داربست دقت کافی داشته باشید و از لوله‌های باکیفیت برای این کار استفاده نمایید، شاهد استحکام و مقاومت بالاتری بوده و کارگران با ایمنی کافی عملیات ساختمانی را انجام خواهند داد.

کاربرد داربست

داربست نوعی سازه فلزی قدرتمند، مطمئن و غیردائم است که کاربردهای گوناگونی دارد. هرچند مونتاژ و برچیدن داربست ممکن است آسان به نظر برسد، اما به مهارت و دقت بسیار بالایی در نصب، اتصال و خرید لوله‌های داربست و اجزای دیگر نیاز دارد.

از جمله مهم‌ترین کاربردهای لوله‌های داربست می‌توان به امکان دسترسی به نقاط مختلف در ساختمان‌های در حال ساخت که دارای ارتفاعی بیش از ۲ متر هستند اشاره کرد؛ علاوه بر این، داربست‌ها برای نماکاری ساختمان‌ها، حفاظ یا جان‌پناه ساختمانی، پروژه بتن‌ریزی، کمک به جوش‌کارها و برق‌کارها، کاربرد در پل‌سازی، سوله سازی و تابلوهای تبلیغاتی نیز کاربرد دارند. کاربرد دیگر برپایی داربست در ایام ماه محرم، برای ایجاد یک مکان مناسب برای برگزاری مراسمات عزاداری و برپایی هیئت‌ها و تکایا، ایستگاه‌های صلواتی و نمایشگاه‌های مذهبی است.

سفارش خدمات انوع داربست توسط داربستان، مرجع داربست ایران

داربست از چه اجزایی تشکیل شده است؟

داربست نیز مانند تجهیزات ساختمانی دیگر انواع مختلفی دارد و هرکدام از آن‌ها کاربرد خاصی دارند. برای برپاسازی داربست از اجزای مختلفی استفاده می‌شود که استادکار و کارگر با تمام این اجزا به طور کامل آشنایی دارند.

اجزای داربست‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • ستون داربست
  • لوله‌های سرتاسری افقی
  • لوله‌های زیر تخته‌ای
  • لوله‌های مهار
  • شمع مایل
  • قید دیواره درگاهی
  • قید
  • دستک‌های افقی داربست (لوله‌های عرضی)
  • میله شکاف‌دار اتصال
  • پایه مهار
  • بست پله‌ای داربست و صفحه پله
  • اتصالات جهت پل زیر سقف و …
  • بست راست گوشه
  • بست لوله زیر تخته‌ای
  • بست گردان
  • بست بوشی
  • بست خاردار
  • مهار انتهایی
  • صفحه زیر ستون
  • پایه قابل تنظیم
  • توپی‌های پلاستیکی
  • پل

انواع داربست

داربست‌ها از نظر متریال به‌کاررفته در ساختار داربست به دو نوع داربست فلزی و داربست چوبی دسته‌بندی می‌شوند؛ اما از نظر نوع کاربرد داربست، می‌توان از انواع کویک استیج، بورد، دوبل، فلزی، معلق، منفرد یا تک و تثبیت شده نام برد که قیمت داربست در هرکدام از این موارد متفاوت خواهد بود.

داربست کویک استیج: این نوع داربست با استفاده از لوله گالوانیزه ساخته می‌شود و استفاده از آن‌ها در پروژه‌های ساختمانی بسیار رایج است. اتصال این نوع داربست بسیار ساده است و نیازی به تجهیزات پیشرفته و خاص ندارد.

داربست بورد: این نوع داربست‌ها کوچک و قابل‌حمل هستند و معمولاً برای فضاهای داخلی ساختمان برای اموری مانند رنگ‌کاری و تعمیرات در ارتفاع (تا ارتفاع ۵ متر)، مورداستفاده قرار می‌گیرند.

داربست دوبل: در این نوع داربست که از متداول‌ترین نوع داربست‌ها در ایران است، از دو ردیف لوله داربستی استفاده می‌شود. ردیف اول حدود ۲۵ سانتی‌متر با دیوار فاصله دارد و ردیف دوم نیز با فاصله ۱ متری از ردیف اول نصب می‌شود. کاربرد داربست دوبل اکثراً در ساخت بناهای سنگی است؛ زیرا در این نماها امکان ایجاد حفره برای پوت گات برای تیرهای عرضی وجود ندارد.

داربست فلزی: در اجرای این نوع داربست از لوله‌های فولادی که با استفاده از کوپلرهایی به هم متصل شده‌اند استفاده می‌شود. هرچند قیمت داربست فلزی بالا است، اما به دلیل اجرای ساده و پایداری بسیار زیاد داربست که منجر به امنیت بالا برای کارگران می‌شود، بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

داربست معلق: کاربرد اصلی داربست معلق یا کلایمر در پیاده‌سازی پروژه‌های بزرگ و برج‌های بلندمرتبه است. این داربست‌ها از یک کابین معلق تشکیل شده‌اند که با کمک سیم‌های بکسل متصل شده‌اند.

داربست منفرد: متداول‌ترین نوع داربست‌ها از نوع منفرد هستند و در زمانی که امکان سوراخ کردن دیوار و ایجاد تکیه‌گاه در آن وجود داشته باشد، مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای اجرای داربست منفرد از لوله‌های عمودی و افقی که به‌صورت قائم و به‌موازات دیوار نصب می‌شوند استفاده می‌شود.

داربست تثبیت شده: این داربست‌ها از فولاد ساخته می‌شوند و با کمک کوپلر و قاب‌هایی خاص به هم متصل می‌شوند. داربست‌های تثبیت شده به‌صورت آماده قابل خریدار هستند.

نکات مهمی که باید در اجرای داربست موردتوجه قرار گیرند

برپایی داربست امری بسیار مهم و حساس است که حتماً باید توسط افراد باتجربه و ماهر برپا گردد. در مورد اجرای داربست رعایت نکات مربوط به پایداری و ایمنی از اصول اساسی کار است، در ادامه برخی از این نکات را شرح می‌دهیم.

  • ستون‌های داربست باید روی یک‌ پایه محکم و ترجیحاً روی صفحات زیر ستون قرار گیرند؛ بنابراین به‌هیچ‌وجه نباید از آجرهای آزاد و یا لایی استفاده شود.
  • فاصله میان لوله‌های زیر تخته‌ای ارتباط مستقیم با ضخامت تخته‌های مورداستفاده دارد.
  • تخته‌های سکوی داربست باید به حالت کیپ با یکدیگر و به‌صورت مسدود چیده شوند. ضمناً میزان هم‌پوشانی انتهای تخته‌های سکو روی لوله زیر تخته‌ای نباید از چهار برابر ضخامت آن‌ها بیش‌تر شود.
  • حداقل میزان پهنا برای سکو تنها برای ایستادن باید در حدود ۶۲.۵ ‌سانتی‌متر باشد. این میزان برای قراردادن مصالح حدود ۰.۸۵ متر در نظر گرفته شود.
  • باید روی تمام سکوهایی که ارتفاع بیش‌تر از ۲ متر دارند، از تخته پنجه استفاده شود. لازم است که عمق این تخته‌ها در بالای سطح فوقانی سکو حداقل ۲۰۰ میلی‌متر باشد.

قیمت داربست و قیمت لوله داربستی

باتوجه‌ به اینکه حجم لوله‌های داربست مورداستفاده برای اجرای داربست بالا است، قیمت لوله داربستی تأثیر زیادی در هزینه‌های اجرایی خواهد داشت؛ راه‎‌اندازی داربست‌های فلزی درصورتی‌که متراژ لوله خریداری شده از هزار متر بیش‌تر باشد، به‌صورت متری محاسبه می‌شود؛ اما برای متراژهای کم‌تر، هر مؤسسه و شرکت قیمت خاص خودش را دارد و قاعده خاصی در این مورد وجود ندارد. قیمت داربست و قیمت لوله داربستی علاوه بر جنس، نوع و سبک‌وسنگین بودن لوله، به نو یا دسته دوم بودن آن‌ها نیز بستگی دارد.

داربستان، مرجع داربست ایران

همان‌طور که در این مطلب عنوان کردیم، داربست‌ها دارای کاربردهای وسیعی هستند و مهم‌ترین کاربرد داربست، انجام کارهای ساختمانی در ارتفاع است؛ بنابراین می‌تواند زمینه‌ساز حوادث شغلی مربوط به کار در ارتفاع باشد. همین امر لزوم دقت در نصب و مونتاژ داربست و استفاده از استادکاران و کارگران ماهر را بیش از هر چیزی آشکار می‌کند.

خدماتی که در داربستان ارائه می‌شود

در داربستان شما می‌توانید از مشاوره رایگان با پیمانکاران سراسر کشور بهره‌مند شوید. علاوه بر این از طریق سایت داربستان می‌توانید از قیمت آنلاین داربست از جمله کفراژ، زیر بتن و مسقف، قیمت لوله داربستی، قیمت خدمات داربست بر اساس مصوبه اتحادیه تهران، معرفی استادکاران و کارگران برتر در زمینه داربست، آموزش داربست‌بندی و برگزاری دوره‌های ایمنی کار با داربست، کار در ارتفاع و داربست‌بندی ایمن، معرفی محصولات تولیدکنندگان برتر داربست کشور، معرفی انواع داربست‌های جدید و ایمن، قیمت انواع ملزومات داربستی، ایجاد بازارچه داربست مجازی با خدمات فروش محصولات داربست نو و دست‌دوم، سفارش انواع خدمات داربست و بسیاری از خدمات دیگر بهره‌مند شوید.

همچنین سایت داربستان امکان محاسبه آنلاین قیمت داربست در انواع مختلف را برای شهر تهران فراهم نموده است. قیمت داربست‌های نما معمولاً به‌ صورت مترمربع محاسبه می‌شود؛ اما در برخی از نماها که برآمدگی دارند از واحد مترمکعب برای محاسبه قیمت استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال قیمت داربست کفراژ، داربست مسقف و زیر بتن به‌صورت مترمکعب محاسبه می‌گردد. داربستان با پشتیبانی ۲۴ ساعته، پاسخگوی تمام نیاز مشتریان خود است. برای استفاده از مشاوره و امکانات این پلتفرم می‌توانید به سایت داربستان به آدرس https://darbastan.com مراجعه نمایید.

داربستان، مرجع داربست ایران

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا