کسب و کار

آیا ضد دیلم کردن درب ضد سرقت لازم است ؟

مقدمه:

درب ضد سرقت از انواع درب‌هایی است که می‌توان برای خانه، محل کار و ویلاها تهیه کرد؛ این نوع از درب‌ها – همان‌طور که از نام آن‌ها پیدا است – از ملک و اموال شما در برابر به سرقت رفتن جلوگیری کرده و امنیت خانه و خانواده شما را تضمین می‌کند. اما حقیقت این است که درب‌های ضد سرقت استانداردی که در بازار به فروش می‌روند، با وجود مقاومت و امنیت بالایی که دارند، همچنان ممکن است که در معرض خطر روش‌های نوین سرقت قرار بگیرند. از این جهت است که تولید کنندگان درب‌های ضد سرقت به فکر ابداع روش‌هایی برای افزایش امنیت این درب‌ها افتادند.

در این مقاله قرار است به بررسی آن‌چه که باید درباره امنیت درب ضد سرقت ساختمان بدانیم بپردازیم؛ می‌خواهیم بدانیم که آیا ضد دیلم کردن درب ضد سرقت لازم است ؟

اخبار مرتبط
آیا ضد دیلم کردن درب ضد سرقت لازم است ؟

سر فصل‌های مقاله :

  • امنیت درب ضد سرقت استاندارد چگونه تامین می‌شود ؟
  • روش‌های افزایش امنیت درب ضد سرقت
  • ضد دیلم کردن درب ضد سرقت به چه معنا است ؟
  • آیا ضد دیلم کردن درب ضد سرقت لازم است ؟

 

امنیت درب ضد سرقت استاندارد چگونه تامین می‌شود ؟

درب ضد سرقت استاندارد ویژگی‌هایی دارد، که امنیت آن به واسطه این ویژگی‌ها تامین می‌شود. درب‌های ضد سرقت می‌توانند از جنس چوب و یا فلز باشند و طوری ساخته می‌شوند، که در برابر ضربه بیشترین مقاومت را داشته باشند. همچنین مواد سازنده درب‌های ضد سرقت به گونه‌ای هستند که ضد حریق و ضد رطوبت بوده و علاوه بر سارقان، از خانه در برابر آتش سوزی و سیل محافظت می‌کند. چهارچوب این درب‌ها نیز از جنس محکم‌ترین فولاد ساخته می‌شود تا به راحتی نشکسته و در هنگام وقایای طبیعی مثل زلزله، آسیبی به آن وارد نشود.

درب‌های ضد سرقت مجهز به قفل‌های متنوعی هستند که اقلب آن‌ها سه زبانه بوده و فقط با کلید مخصوص خود درب باز می‌شود و باز کردن آن‌ها با ابزار دیگر، تقریباً غیر ممکن است.

روش‌های افزایش امنیت درب ضد سرقت:

روش‌های افزایش امنیت درب ضد سرقت:

همان‌طور که گفته شد، درب‌های ضد سرقت معمولی ممکن است در معرض خطر سرقت قرار بگیرند، از این جهت روش‌های افزایش امنیت درب ضد سرقت وجود دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

۱. افزایش ضخامت چهارچوب درب : چهارچوب درب‌های ضد سرقت روی امنیت آن‌ها تاثیر به سزایی دارد. در نتیجه افزایش ضخامت آن‌ها می‌تواند تا حد خوبی جلوی نفوذپذیری درب را بگیرد.

۲. قفل‌ها : قفل‌های معمولی نصب شده روی درب‌های ضد سرقت آن‌قدری محکم هستند که به سختی شکسته یا با ابزار به غیر از کلید اصلی باز می‌شوند؛ اما رخ دادن این اتفاق برای آن‌ها غیر ممکن نیست و در نتیجه این امر، انواع متنوعی از قفل‌های امن‌تر و محکم‌تر وجود دارند، که صاحبان خانه می‌توانند در صورت تمایل، آن‌ها را روی درب ضد سرقت خانه خود نصب کنند تا اطمینان بیشتری به امنیت منزل خود داشته باشند.

۳. چشمی و دوربین: افراد علاقه‌مند می‌توانند روی درب ضد سرقت خود چشمی‌های دیجیتال نصب کنند تا در صورت دور بودن از خانه نیز بتوانند آن را زیر نظر داشته باشند.

۴. افزایش ضخامت کلاف: اکثر سارقان از دیلم برای شکستن درب و باز کردن لولاها استفاده می‌کنند؛ اما با افزایش صخامت کلاف درب ضد سرقت، انجام این کار برای آن‌ها سخت‌تر شده و مقاومت و امنیت درب را تا حد زیادی بالا می‌برد.

ضد دیلم کردن درب ضد سرقت به چه معنا است ؟

به طور معمول، سارقان برای در هم شکستن امنیت درب‌های ضد سرقت از دیلم استفاده کرده و درب و لنگه آن‌ را خم می‌کنند و از این طریق، وارد خانه می‌شوند. ضد دیلم کردن درب ضد سرقت، در واقع روشی برای مقابله در برابر این طریقه سرقت می‌باشد.

در عمل ضد دیلم کردن درب ضد سرقت، از مستحکم‌ترین مواد در ساختار درب ضد سرقت استفاده می‌شود، تا استحکام و مقاومت درب را تا حد امکان بالا برده و مانع از خم شدن و انعطاف آن شود؛ به طور مثال استفاده از ورق‌های فولادی در ساختار داخلی درب ضد سرقت ضد دیلم بسیار مرسوم است. این ورقه‌ها به گونه‌ای تعبیه می‌شوند، که قفل درب در بین آن‌ها قرار بگیرد و از این طریق، علاوه بر افزایش استحکام درب و جلوگیری از انعطاف آن، دسترسی به قفل درب نیز سخت‌تر شده و امکان شکستن و آسیب دیدن آن با ابزار مختلف سرقت پایین می‌آید.

علاوه بر این، در ساختار درب‌های ضد سرقت ضد دیلم این امکان وجود دارد که درب از چندین جهت به چهارچوب متصل شود، تا دارای شبکه ساختاری منسجم‌تری شود و نفوذناپذیرتر باشد.

آیا ضد دیلم کردن درب ضد سرقت لازم است ؟

با توجه به افزایش نرخ جرائم و سرقت‌ها در کشور، بیشتر خانواده‌ها به فکر افزایش امنیت خانه و املاک خود افتاده‌اند؛ ضد دیلم کردن درب ضد سرقت یکی از بهترین و به صرفه‌ترین روش‌ها برای اطمینان یافتن از امنیت و آرامش خانه و خانواده است. با ضد دیلم ساختن درب‌های ضد سرقت منازل، می‌توان آسایش بیشتری را به ساکنان آن خانه‌ها هدیه داد و از وقوع حوادث و اتفاقات ناکوار و جبران ناپذیر جلوگیری کرد.

منبع: دکونیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا