اقتصادی

صفر شدن تعرفه ۹۰ درصد کالاها در تجارت با اتحادیه اوراسیا

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: بر اساس تفاهم‌نامه انجام شده تبادل ۹۰ درصد اقلام تجاری ایران با کشور‌های اوراسیا تعرفه صفر خواهند داشت.

به گزارش روند بازار، محمد قنادزاده، معاون سازمان توسعه تجارت گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته تجارت ترجیحی با اتحادیه اوراسیا برقرار می‌شود.

معاون سازمان توسعه تجارت ادامه داد: کشور‌های عضو این اتحادیه برای تامین نیاز مواد اولیه ایران شامل مواد غذایی و غلات مناسب هستند و همچنین می‌توانند محصولات با ارزش افزوده بالاتر به این کشور صادر کنند.

قنادزاده گفت: مذاکراتی با این اتحادیه انجام شد و به تفاهم رسیدیم و امیدواریم ظرف دو ماه آینده با این کشور‌ها سند نهایی امضا و تجارت آزاد برقرار شود؛ البته بعد از این مرحله باید در مجالس نیز تصویب شود. بر اساس  تفاهم نامه با اوراسیا تبادل ۹۰ درصد اقلام تجاری با این کشور‌ها تعرفه صفر خواهد شد.

معاون سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: مناسبات اقتصادی و سیاسی خوبی با این کشور‌ها داریم که با برقراری تجارت با این کشور‌ها امیدوار به افزایش تبادلات تجاری هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا