اقتصادی

ضرورت نوسازی صنعت چرمسازی / شاخص‌ های زیست‌ محیطی در اولویت باشد

بازدید رئیس جمهور از شهرک صنعتی چرمشهر تبریز

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جریان سفر به استان ‌آذربایجان شرقی از شهرک صنعتی چرمشهر تبریز بازدید بعمل آورد.

رئیس جمهور ضمن بازدید از شهرک صنعتی چرمشهر تبریز دستگاه‌های مسئول را به تامین نیازهای توسعه صنعت چرم با رعایت ملاحظات محیط‌زیستی مکلف کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، به استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده است، در بازدید از شهرک صنعتی چرم‌شهر تاکید کرد: توجه به شاخص‌های زیست‌محیطی در توسعه صنعت چرم مورد توجه قرار گیرد.

رئیس‌جمهور در بازدید از شهرک صنعتی چرم‌شهر آذربایجان شرقی گفت: توسعه صنعت چرم و توجه به رفع مشکلات زیست‌محیطی آن دو نکته مهم در صنعت چرم‌سازی در منطقه است.

رئیس جمهور افزود: ایجاد شهرک صنعتی چرم در منطقه قطعی است. احداث این شهرک نباید در بروکراسی اداری گیر کند. در کنار توسعه صنعت، توجه به محیط‌ زیست و آلاینده‌های آن برای مردم منطقه مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: کارگران صنعت چرم‌سازی ساکن همین منطقه هستند و آلاینده‌های این صنعت نباید آن‌ها و خانواده‌هایشان را دچار آسیب کند. توجه به کارهای محیط‌زیستی، هزینه‌کردن نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای صنعت است.

همچنین در بخش پایانی بازدید رئیس جمهور از شهرک صنعتی چرمشهر نشستی با حضور جمعی از مدیران واحدهای تولیدی این شهرک برگزار و مسائل و مشکلات صنعت چرم استان مورد بررسی قرار گرفت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: صنعت چرم در تبریز صنعتی بسیار قدیمی است،‌ امروز کیف و کفش تولیدی به عنوان محصول این صنعت در تمام دنیا استفاده می‌شود.

شهرک صنعتی چرمشهر تبریز در نزدیکی روستای مایان واقع در ۱۰ کیلومتری شمال غربی تبریز قرار دارد و حدوداً ۳۰۰ کارخانه‌ی چرم‌سازی در آن فعال هستند.

ببینید | گفت‌وگوی صمیمانه رئیس‌جمهور با کارگران چرمشهر تبریز

آیت‌الله رئیسی صبح امروز در اولین مقصد سفر به استان آذربایجان شرقی برای بررسی و رسیدگی به مشکلات کارگران، از چرم‌شهر تبریز بازدید کرد. رئیس‌جمهور در روند این بازدید، ضمن گفت‌وگو با مدیر و کارکنان چرم‌شهر در جریان مشکلات و چالش‌های این واحد صنعتی قرار گرفت. منبع: چندثانیه

گزارش تصویری بازدید رئیس جمهور از چرمشهر تبریز

عکس از خبرگزاری مهر و ایرنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا