کسب و کار

فریت بار تجاری در راستای افزایش صادرات غیرنفتی

چکیده : بخش مهمی از فریت بار به صادرات کالاها اختصاص دارد. امروزه بسیاری تجار از مزیت‌های صادرات از طریق فریت بار هوایی آگاه هستند. در امر صادرات و به‌طورکلی تجارت، هیچ‌چیز به‌اندازه سرعت ارسال و سلامت کالا اهمیت ندارد. از همین رو فریت بار تجاری بهترین گزینه برای صادرات است.

بخش مهمی از فریت بار به صادرات کالاها اختصاص دارد. امروزه بسیاری تجار از مزیت‌های صادرات از طریق فریت بار هوایی آگاه هستند. در امر صادرات و به‌طورکلی تجارت، هیچ‌چیز به‌اندازه سرعت ارسال و سلامت کالا اهمیت ندارد. از همین رو فریت بار تجاری بهترین گزینه برای صادرات است. کالاهای بسیاری از طریق فریت بار تجاری صادر می‌شوند؛ از کالاهای فاسدشدنی غذایی و دارویی گرفته تا انواع تجهیزات صنعتی. باید توجه داشت که تمامی این کالاها در دسته صادرات غیرنفتی قرار می‌گیرند. به تفسیر دیگر می‌توان گفت که فریت بار تجاری تأثیر به سزایی در صادرات غیرنفتی دارد و یکی از روش‌های مهم و بهینه در امر صادرات است.

مشکلات فریت بار تجاری محصولات غیرنفتی

همواره موانع و مشکلات بسیاری در مسیر صادرات محصولات غیرنفتی به کشورهای دیگر وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تعدد بخشنامه‌های مختلف و آیین‌نامه‌های مرتبط با صادرات
  • تحریم‌های بسیار از سمت دولت‌های غربی علیه ایران
  • اعلام نرخ‌های بالای تعرفه از طرف کشور‌های مقصد
  • نوسانات شدید نرخ ارز
  • بازاریابی و توزیع
  • سیاست‌های داخلی و خارجی در زمینه سیاسی و اقتصادی
  • تولید کم در زمینه محصولات صادراتی
  • عدم ارائه خدمات از طریق سامانه نیما به خریداران خارجی

افزایش صادرات از طریق فریت بار تجاری

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم افزایش صادرات غیر نفتی می‌تواند از نظر اقتصادی به مثبت‌شدن تراز تجاری کشور کمک کند و فریت بار بخصوص فریت بار هوایی بهترین راه برای صادرات است. در عرصه فریت بار تجاری کالاهایی چون فرش، زعفران و خشکبار جزء کالاهای صادراتی هستند که همواره موردتوجه بازارهای خارجی قرار دارند. محبوبیت این محصولات باعث شده تا افزایش صادرات آن‌ها بتواند بخشی از کمبودهای صادرات غیرنفتی را جبران کند.

شهرت این محصولات در حدی است که بسیاری از کارشناسان بر این باورند در صورت تقویت توان تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی، درآمد حاصله از آن می‌تواند با فروش نفت خام کشور رقابت کند. به همین دلیل است که در حوزه صادرات محصولات غیرنفتی، باتوجه‌به توان ویژه این محصولات برای ارزآوری تأکید ویژه‌ای بر حل مشکلات صادراتی وجود دارد.

نکاتی که باید درباره‌ی فریت بار تجاری بدانید

فعالان و صادرکنندگان کالاهای صادراتی سنتی ایرانی می‌گویند بهترین روش برای صادرات این محصولات استفاده از فریت بار تجاری است. چرا که انتقال محصولاتی چون فرش و زعفران و سایر کالاهای مشابه ممکن است در معرض خطراتی مانند سرقت، گم‌شدن، طولانی‌شدن زمان سفر و قرارگرفتن در معرض رطوبت، نور، باد و… قرار بگیرند. باتوجه‌به اینکه محصولاتی که از طریق فریت‌بار تجاری حمل می‌شوند عمدتاً حساس و گران هستند باید شرایط انتقال و صادرات آن کاملاً استاندارد باشد.

ویژگی مهم محصولات صادراتی چیست؟

تولیدات کالاهای صادراتی باید دو مزیت اصلی داشته باشد؛ کیفیت و قیمت رقابتی. این مزیت‌ها در بستر فضای کسب‌وکار مناسب، بالابودن سطح تکنولوژی در تولید و رفع محدودیت‌ها امکان رقابتی نمودن محصولات را در بازارهای جهانی فراهم خواهد نمود. موضوع بعدی فضای رقابتی و شفاف در اقتصاد است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این امر مسیر خصوصی‌سازی، مقررات‌زدایی و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی را در بازارهای جذاب فراهم و بخش خصوصی واقعی با استفاده از روش‌های مدرن بازاریابی، امکان گرفتن سهم خود در بازارهای جهانی را دارا خواهد بود.

مدارک و اسناد موردنیاز برای فریت بار تجاری

برای اخذ مجوز صادرات کالا، صادرکنندگان باید به‌ضرورت داشتن کارت بازرگانی در زمینه کاری‌شان واقف باشند. این کارت توسط اتاق بازگانی و صنایع معادن ایران صادر می‌گردد و سپس به تأیید وزارت بازگانی می‌رسد. کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند به‌وسیله کارت بازرگانی خود یا از طریق شرکت‌های واسطه که کارت بازرگانی دارند اقدام به صادرات کالای تجاری خود از طریق روش‌های حمل هوایی نمایند. اسناد و مدارک باید به‌وسیله صاحب کالا یا نماینده قانونی آن هنگام انجام تشریفات گمرکی ارائه گردد.

سخن پایانی

در زمینه خدمات فریت بار کالاهای تجاری، یک شرکت بازرگانی مطمئن، باسابقه و معتبر یک شریک‌ عالی برای محقق کردن این امر خواهد بود. شرکت بازرگانی بین‌المللی همراه دژ ایرانیان به آدرس اینترنتی www.hamrahdezh.com در کنار شما است تا در زمینه فریت بار تجاری جهت صادرات محصولات ارزشمند ایرانی به کمک صادرکنندگان و تجار بیاید و بادقت، سرعت و امنیت بالا کالاهای صادراتی را به‌سوی مقاصد موردنظر ارسال کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا