اقتصادی

پیش‌بینی قیمت طلا/ آخرین تحولات بازار طلا و سکه

قیمت انس جهانی طلا به‌عنوان یکی از اهرم‌های طلای داخلی چه چشم‌اندازی دارد و باتوجه به روند صعودی قیمت دلار، طلا و سکه درحال طی کردن چه مسیری هستند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۸ روز گذشته، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون ۷۵۰ هزار تومان بود.

قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار در هشتم اردیبهشت، یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۴۵۲ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار معامله شد. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد.

پیش‌بینی طلا و سکه


علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی بیان کرد: انتظار می‌رود طلا از دیدگاه انس جهانی باتوجه به افزایش نرخ بهره دلار بین ۱۸۷۰ تا ۱۹۳۰ دلار بتواند نوسان داشته باشد.

او درمورد قیمت سکه ادامه داد: از آن سمت در بازار داخلی نیز سکه امامی در محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۳ میلیون ۳۰۰ هزار تومان می‌تواند نوسان داشته باشد مگر اینکه اخبار برجامی تاثیر یکباره‌ای بر آن بگذارد.

این کارشناس درمورد قیمت طلای داخلی نیز بیان کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز می‌تواند در محدوده کانال یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نوسان داشته باشد.

سرمایه‌گذاری روی طلا سودآور است یا دلار؟


برزو حق‌شناس، دیگر کارشناس بازارهای مالی گفت: اخبار برجام نشان می‌دهد دیگر امکان توافق بسیار کم شده و دولت هم سعی کرده است با یکسری خبر درمانی‌ها بازار را نگه دارد. از آنسو در حوزه نقدینگی و رشد آن و بحث پایه پولی بی‌انضباطی مالی همچنان برقرار است و نقدینگی نیز به تبع پایه پولی رشد می‌کند.

او ادامه داد: اشتباهی که درحال حاضر سیاست‌گذار انجام می‌دهد آن است که بازارها را سرکوب می‌کند و اجازه نمی‌دهد با تورم رشد کند.

این کارشناس بیان کرد: من روند دلار و طلای داخلی را صعودی می‌بینم، هرچند که دولت سعی دارد آن را کنترل کند. روند انس را هم تا پایان سال ۲۰۲۲ صعودی می‌بینم و درنتیجه طلا با این دو اهرم می‌تواند صعود بیشتری نسبت به دلار داشته باشد و طبیعتا سرمایه‌گذاران در آن سود بیشتری خواهند داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا