کسب و کار

لیپوساکشن شکم

لیپوساکشن به طور کلی یک روش جراحی است که از روش ساکشن برای برداشتن چربی از نواحی خاصی از بدن مانند شکم، باسن، ران ها، باسن، بازوها یا گردن استفاده می کند. لیپوساکشن نیز این نواحی را شکل می دهد. نام های دیگر لیپوساکشن شامل لیپوپلاستی و کانتورینگ بدن می باشد.

لیپوساکشن شکم شامل چیست؟

لیپوساکشن شکم معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، اگرچه می توان از بی حسی در برخی بیماران استفاده کرد.

جراح ناحیه ای از شکم را که قرار است چربی برداشته شود، روی بدن شما علامت گذاری می کند. سپس:

  • برای کاهش از دست دادن خون، کبودی و تورم به این ناحیه محلول حاوی بی حس کننده تزریق می کند.
  • شکستن سلول های چربی با استفاده از ارتعاشات فرکانس بالا
  • یک برش کوچک (برش) در شکم ایجاد می شود و یک لوله مکش متصل به دستگاه وکیوم وارد می شود (در صورت بزرگ بودن ناحیه ممکن است نیاز به چندین برش ایجاد شود)
  • لوله مکش به جلو و عقب حرکت داده می شود تا چربی شل شود و جراح آن را بیرون بکشد.
  • هر مایع و خون اضافی را تخلیه می کند.
  • شکم را بخیه زده و بانداژ می کند.
  • این عمل معمولا ۱ تا ۳ ساعت طول می کشد. بیشتر مردم نیاز دارند یک شب در بیمارستان بمانند.

عمل لیپوساکشن شکم چگونه انجام می شود؟

مدت زمان عمل جراحی بین یک تا سه ساعت است. این روش تحت بیهوشی عمومی یا با استفاده از اپیدورال انجام می شود. با بی‌حسی، شما هوشیار خواهید بود، اما بی‌حس می‌شوید تا هیچ درد یا ناراحتی احساس نکنید. جراح پلاستیک برش های کوچکی به طول ۲ تا ۳ میلی متر قسمت های شکم ایجاد می کند. این کمک می کند تا جای ممکن جای زخم ها در چین و چروک های طبیعی بدن پنهان شود.

جراح مخلوطی از محلول نمکی، بی حس کننده موضعی و اپی نفرین را تزریق می کند. این محلول اجازه می دهد تا ناحیه را بی حس کرده و خطر هماتوم را با کوچک شدن رگ های خونی محدود کند. همچنین به جدا شدن لایه چربی و جداسازی آن از بافت های اطراف کمک می کند.

سپس، جراح یک کانول را از طریق برش های پوستی وارد می کند. این یک لوله توخالی ظریف با نوک گرد و انتهای سوراخ شده است. این دستگاه با استفاده از ارتعاشات با فرکانس بالا (VASER lipo)و پالس ضعیف لیزر به شکستن سلول های چربی کمک می کند.

جراح پلاستیک کانول را به یک سیستم مکش فشار منفی متصل می کند. سپس با یک حرکت رفت و برگشت، چربی را شل کرده و بیرون می‌کشد. در نهایت، جراح خون و مایعات اضافی را تخلیه می کند. سپس برش ها را می بندد و روی نواحی تحت درمان بانداژ می کند.

عمل لیپوساکشن شکم چگونه انجام می شود؟

خطرات لیپوساکشن شکم

مانند هر جراحی بزرگ، لیپوساکشن شکم خطراتی مانند خونریزی و واکنش به بیهوشی را به همراه دارد. عوارض احتمالی مخصوص لیپوساکشن شکم عبارتند از:

  • بی نظمی های کانتور: پوست شکم شما ممکن است به دلیل حذف ناهموار چربی، خاصیت ارتجاعی ضعیف پوست و ترمیم غیرعادی، برآمدگی، موج دار یا پژمرده به نظر برسد. این تغییرات ممکن است دائمی باشند. آسیب زیر پوست ناشی از لوله نازک (کانولا) که در حین لیپوساکشن استفاده می شود ممکن است ظاهر خالدار دائمی به پوست بدهد.
  • تجمع مایع: ممکن است حفره های موقتی مایع (سروم) در زیر پوست شکم ایجاد شود. این مایع ممکن است نیاز به تخلیه با سوزن داشته باشد.
  • بی حسی: ممکن است احساس بی حسی موقت یا دائمی در ناحیه شکم داشته باشید. تحریک موقت عصبی نیز ممکن است.
  • عفونت: عفونت های پوستی نادر اما ممکن است. عفونت پوستی شدید ممکن است تهدید کننده زندگی باشد.
  • سوراخ داخلی: به ندرت، کانولایی که بیش از حد عمیق نفوذ می کند ممکن است اندام داخلی را سوراخ کند.
  • آمبولی چربی: تکه‌ های چربی شل شده ممکن است جدا شده و در یک رگ خونی گیر کرده و در ریه‌ها جمع شوند یا به مغز بروند.

برای اشنایی با خطر آمبولی در جراحی شکم و راه های جلوگیری از آن به سایت دکتر ایزدپناه مراجعه کنید.

  • مشکلات کلیوی و قلبی: تغییر در سطح مایعات در حین تزریق و ساکشن مایعات می تواند باعث مشکلات بالقوه تهدید کننده زندگی کلیه، قلب و ریه شود.

مزایای لیپوساکشن شکم

لیپوساکشن یک حذف ایمن چربی است

شاید یکی از مهمترین دلایلی که لیپوساکشن شکم بسیار محبوب شده است این باشد که روشی بسیار ایمن است. در حین لیپوساکشن شکم، برش های کوچکی در نواحی شکم ایجاد می شود و سپس مایعی به بدن شما تزریق می شود تا ناحیه را بیهوش کرده و سلول های چربی را بشکند. پس از اتمام این کار، یک لوله کوچک به نام کانولا وارد برش شده و ساکشن انجام می شود. آنچه که برداشته می شود شکل خالص چربی و بدون خون است. لیپوساکشن معمولا یک روش سرپایی است و بیماران معمولاً پس از ۲ روز استراحت روی پاهای خود باز می گردند.

لیپوساکشن سلول های چربی را به طور دائم از بین می برد

احتمالاً یکی از محبوب ‌ترین مزایایی که افراد تصمیم به انجام عمل لیپوساکشن شکم می گیرند این است که سلول‌ های چربی را در نواحی شکم به طور دائم از بین می‌برد. وقتی سلول های چربی برداشته شوند، دیگر رشد نخواهند کرد! البته به خاطر داشته باشید که فقط به این دلیل که شما سلول های چربی را در یک ناحیه از بدن خود از دست می دهید، به این معنی نیست که نمی توانید در ناحیه دیگری چربی اضافه کنید. مهم است که بعد از عمل لیپوساکشن وزن خود را حفظ کنید تا در سایر نواحی بدن وزن اضافه نکنید.

از دست دادن چربی می تواند سلامت شما را بهبود بخشد

همه ما اهمیت حفظ وزن و شاخص توده بدنی سالم (BMI) را می دانیم. از آنجایی که لیپوساکشن رسوبات چربی ناخواسته را از بین می‌برد، می‌تواند به شما کمک کند به وزن ایده‌آل و BMI خود نزدیک ‌تر شوید و سلامت کلی شما را بهبود بخشد.

لیپوساکشن ظاهر شکم شما را بهبود می بخشد

بسیاری از افراد جامعه ما افراد را از روی ظاهرشان قضاوت می کنند. متأسفانه، اگر چربی ناخواسته ای در شکم خود دارید، ممکن است مردم از این واقعیت برای ایجاد نظرات منفی در مورد شما استفاده کنند. لیپوساکشن با ایجاد ظاهری زیباتر و تغییر نگاه دیگران به شما، ظاهر شما را بهبود می بخشد.

دکتر کامبیز ایزدپناه

سخن پایانی

لیپوساکشن شکم به طور معمول یک روش کاهش وزن کلی یا جایگزین کاهش وزن در نظر گرفته نمی شود. اگر اضافه وزن دارید، احتمالاً از طریق رژیم غذایی و ورزش یا از طریق روش های جراحی بای پس معده – نسبت به لیپوساکشن وزن بیشتری از دست خواهید داد.

عمل‌های ترمیمی و زیبایی پیچیده و سخت هستند. اما با وجود دکتر کامبیز ایزدپناه به نشانی اینترنتی drkambiz-izadpanah.com فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی نگران نتیجه عمل خود نباشید. ایشان با تجربه کاری و تخصصی که در این زمینه دارند، تجربه بهترین عمل را در ذهن شما نقش خواهند بست. همچنین در پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه می توانید نمونه عمل های ایشان را ببینید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا