اقتصادی

مالیات پزشکان و دندان‌پزشکان در سال‌های گذشته

بررسی سرانه مقطوع مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ برای عملکرد سال‌های ۱۳۹۹-۱۴۰۱نشان می‌دهد که میانگین مالیات مقطوع پزشکان و دندان‌پزشکان حدود ۳۵ میلیون تومان بوده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، نمودار مقایسه‌ای تعداد تکمیل فرم تبصره ۱۰۰ به تسلیم اظهارنامه نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۰ معادل یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۳۱۵ مودی نسبت به تسلیم اظهارنامه، سه میلیون و ۸۸۸ هزار و ۳۳۲ مودی نسبت به تکمیل فرم تبصره ۱۰۰ اقدام کردند.

براین اساس، تعداد مودیانی که در سال ۱۴۰۱ نسبت به تسلیم اظهارنامه اقدام کرده‌اند یک میلیون و ۴۶ هزار و ۸۳۲ نفر بوده‌اند و همچنین سه میلیون و ۴۴۳ هزار و ۵۵۳ مودی نسبت به تکمیل فرم تبصره ۱۰۰ اقدام کردند.

نمودار مقایسه ای میزان مالیات مقطوع تبصره 100 و مالیات ابزاری اظهارنامه

متوسط مالیات ابرازی

طی سال ۱۳۹۹ میزان مالیات ابرازی یک میلیون و ۳۴۶ هزار و ۵۵۴ تومان بوده که این میزان در سال ۱۴۰۰ به دو میلیون و ۶۲۷ هزار و ۴۹۷ تومان رسیده است. همچنین متوسط مالیات ابرازی در سال ۱۴۰۱ معادل پنج میلیون و ۸۵۸ هزار و ۷۶۵ تومان بوده است.

درصد تعداد مودیان مشمول تبصره ماده 100 در بازه های مختلف مالیاتی
سرانه مالیات مقطوع مودیان مشمول تبصره ماده 100 برای عملکرد سالهای 1399 - 1401

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا