اقتصادی

نهنگ‌های بیت‌کوین بیدار شدند/ عرضه در حال افزایش است؟

یک نهنگ بیت‌کوین که بیش از هشت سال هیچ تحرکی نکرده بود ناگهان با جابه‌جایی بیش از ۳۰ میلیون دلار بیت‌کوین موجی در بازار ایجاد کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، یک نهنگ بیت‌کوین که بیش از هشت سال هیچ تحرکی نکرده بود ناگهان با جابه‌جایی بیش از ۳۰ میلیون دلار بیت‌کوین موجی در بازار ایجاد کرد. طبق داده‌های دفتر توزیع شده blockchair.com این نهنگ در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۰۰۰ بیت‌کوین دریافت کرد. آن زمان ارزش این مقدار بیت‌کوین حدود ۵۰۰ هزار دلار بود.

ارزش هزار بیت‌کوین این کیف پول از سال ۲۰۱۳ تا به امروز ۵۳ برابر شد. البته باید توجه داشته باشید که این کیف پول بیت‌کوین‌های خود را در کف قیمتی خود به فروش رسانده است. تراکنش انتقال تمام بیت‌کوین‌ها حدود ۴۷ دلار هزینه داشت.

اخبار مرتبط

این کیف پول حدود ۸ سال خواب بود. در طول این سال‌ها ۲۳ بار مقادیر کمی بیت‌کوین به این کیف پول ارسال شد اما به نظر می‌رسد ارسال این مقادیر کم از سمت هکرها بود. اصولا هکرها مقدار کمی ارز دیجیتال را برای یک کیف پول می‌فرستند تا بتوانند به حریم خصوصی این کیف پول نفوذ کنند.

علاوه بر این یک کیف پول دیگر نیز از که سال ۲۰۱۲ به خواب فرورفته بود، ۵۰۰ بیت‌کوین منتقل کرد. این کیف پول در سال ۲۰۱۲ حدود ۵۰۰ بیت‌کوین خرید و از آن زمان تا به امروز هیچ حرکتی نکرد.

حرکت بیت‌کوین‌هایی که مدت زیادی غیرفعال هستند برای همه جذاب است. چون این گمانه‌زنی وجود دارد که ممکن است این بیت‌کوین‌ها متعلق به خالق مخفی این ارز دیجیتال یعنی ساتوشی ناکاموتو باشد. تحلیلگران عقیده دارند که ناکاموتو بیش از یک میلیون بیت‌کوین استخراج و در کیف پول‌های مختلف تقسیم کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا