اقتصادی

وقتی آمارها هم انحصاری می‌شوند

خبر تورم در حالی به نقل از مرکز امار از سوی خبرگزاری تسنیم منتشر شد که مرکز امار در سایت خود چیزی اعلام نکرده بود و به نظر می‌رسد حتی آمارها هم در دولت سیزدهم انحصاری شده‌اند!

به گزارش روند بازار به نقل از اقتصادآنلاین، امار تورم روز گذشته منتشر شد. البته با تفاوتی عجیب نسبت به ماه‌های گذشته! امروز مرجع اعلام امار تورم خبرگزاری تسنیم بود نه مرکز امار؛ در واقع منبع امار تسنیم مرکز امار بود، اما خود مرکز امار چیزی در سایتش منتشر نکرده بود. البته داستان بازی با امار تنها مختص این دولت و این ماه نیست؛ سالهاست که دولت‌های مختلف آمارها را مقصر تورم و گرانی میدانند. یک روز امار تورم منتشر نمیشود؛ روز دیگر امار مسکن. یک روز قیمت خودرو را از روی سایت‌ها برمیدارند و روز دیگر قیمت دلار و طلا. حالا این ماه امار برداشته نشد؛ اما در انحصار یک خبرگزاری در امد؛ حالا سوال اینجاست که چرا امار رسمی تورم از طریق یک رسانه منتشر میشود؟ البته این اولین بار نبود که چنین اتفاقی می‌افتاد و ماه‌های گذشته نیز امار توسط یک رسانه قبل از مراجع رسمی اعلام شده بود. مگر مرکز امار تعطیل شده است که یک رسانه باید به عنوان مرجع اعلام امار تورم وارد عمل شود؟

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا