بورس

پیش‌بینی بورس امروز / اخباری که برای سهامداران مهم است

شاخص کل بورس دیروز افت کرد اما شاخص هم‌وزن روند صعودی به خود گرفت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس دیروز سه‌شنبه با افت ۵ هزار و ۹۴۵ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز نوسانی و گاها مثبتی باشد.

ابوالفضل فلاح، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: این آمادگی را داریم که حدود ۴ هزار میلیارد تومان از املاک شهرداری تهران را عرضه و به تعادل بازار مسکن کمک کنیم. با این کار می‌توانیم باعث شفافیت و مولدسازی دارایی و به حداقل رساندن سفته‌بازی شویم.(ایرنا)

عرضه محصولات جدید در بورس در وهله اول نقدینگی در گردش بازار را افزایش و در نهایت موجب شفافیت بازارها می‌شود.

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه سود شرکت‌های غیربورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت چگونه پرداخت می‌شود، گفت: برای پرداخت سود سهام شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت باید اول میزان افزایش سرمایه شرکت‌ها از رقم سود کسر شود و بقیه سود باقیمانده شرکت‌ها به حساب ۴۹ میلیون سهامدار اولیه عدالت واریز شود.(فارس)

واریز سود سهام عدالت می‌تواند اعتماد سهامداران را نسبت به بازار و نقدینگی جدید برای سرمایه‌گذاری وارد اقتصاد کشور می‌شود.

افزایش کارایی بورس تهران

قیمت نفت در ابتدای معاملات دیروز سه‌شنبه کاهش یافت. این کاهش، رشد ۳ درصدی جلسه گذشته را خنثی کرد. این در حالی است که توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید ۱۰۰ هزار بشکه‌ای در روز در ماه اکتبر به‌عنوان یک حرکت نمادین برای جلوگیری از افت اخیر بازار تلقی می‌شود. (بازارسرمایه)

کارشناسان عقیده دارند که افزایش یا کاهش قیمت نفت روی معاملات بورس تهران اثر دارد. یعنی با افزایش قیمت نفت صنایع مربوط به نفت مثبت و در صورت کاهش قیمت منفی می‌شوند.

علیرضا ناصرپور،معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از صدور موافقت اصولی ۵ صندوق املاک و مستغلات در بازار سرمایه خبر داد و گفت اهم اصلاحات پیشنهادی برای توسعه برخی صندوق‌ها، انجام اقدام‌هایی در خصوص تخصصی کردن برخی صندوق‌ها در حوزه های کالایی است.(کالاخبر)

صندوق‌های جدید می‌تواند نقدینگی جدید وارد بورس کند و در نهایت کارایی بازار سهام نیز افزایش می‌یابد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا