بورس

پیش‌بینی بورس آبان ماه / بازدهی بازار سرمایه مثبت می‌شود؟

شاخص کل بورس تهران در اولین ماه پاییز روند نزولی به خود گرفت و کارشناسان بر همین اساس روند معاملات آبان ماه بورس تهران را پیش‌بینی کردند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، اولین ماه پاییز هم به پایان رسید و در این ماه نیز همانند گذشته بورس تهران توانست وضعیت خوبی داشته باشد. بورس تهران در مهر ماه نزولی شد تا سقوط شاخص پنجمین ماه سال ثبت شود.

اولین ماه پاییز به پایان رسید و در این مدت بورس توانست افت ۳٫۴ درصدی را ثبت کرد و برای پنجمین ماه متوالی در مسیر نزولی قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز در این ماه ۴.۲ درصد کاهش یافت.

ارزش معاملات بازار سرمایه نیز در این ماه بسیار پایین بوده و در مجموع میانگین ارزش معاملات این ماه بازار به حدود ۲ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات بازار سرمایه در مقایسه با شهریور ماه افت بیش از ۲۰ درصدی را ثبت کرده است.

میانگین روزانه ارزش معاملات بورس نیز در این ماه کمی بیش از ۲هزار میلیارد تومان بود تا این متغیر در مقایسه با آخرین ماه تابستان با افت ۲۵ درصدی مواجه شود.

پیش‌بینی بورس آبان ماه
پیش بینی بورس آبان ماه

پیش‌بینی بورس آبان ماه

کارشناسان در گفتگو با تجارت‌نیوز روند معاملات و صنایع آماده رشد آبان ماه را معرفی کردند. این کارشناسان عقیده دارند که بورس در آبان ماه روند نسبتا متعادلی خواهد گرفت. یعنی در نیمی از ماه بازار مثبت و نیمه بعدی متعادل خواهد بود.

از سوی دیگر برخی از کارشناسان می‌گویند که با توجه تحولات سیاسی و اقتصادی انتظار می‌رود که بازدهی این ماه بورس نیز منفی باشد. البته با توجه به افزایش قیمت دلار و انتشار گزارش‌های شش ماهه انتظار می‌رود که شاخص کل بورس روند نسبتا متعادلی داشته باشد.

در هفته احیر اغلب شرکت‌ها، گزارش‌های فصلی خود را منتشر کردند و وضعیت عملیاتی و سودآوری آنها ادامه‌دار بوده اگرچه برخی نیز با چالش مواجه شده‌اند. ریزش بازارهای جهانی از یک سمت و عدم توقف روند تورم طی ماه‌های اخیر از سمت دیگر تاحدودی باعث شده که شرکت‌های بزرگ تاحدودی در نرخ فروش محصولات و شرکت‌های کوچک با افزایش هزینه‌های تولید مواجه شوند اما فعلا شرایط بهتر از فصول ابتدایی سال قبل دنبال می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا