بورسعکس و فیلم

پیش‌ بینی بورس هفته اول دی (اینفوگرافیک)

شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت رشد بیش از یک درصدی داشت. کارشناسان در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده‌ بورس را پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در هفته‌ گذشته روی عدد یک میلیون و ۴۰۲ هزار واحد بود و این هفته به سطح یک میلیون و ۴۹۶ واحد رسید و رشد ۱.۶ درصدی را تجربه کرد.

گفتنی است شاخص کل بورس در چهارمین هفته آذر ماه و پس از پنج ماه تا محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی رسید و پس از آن مجددا وارد کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد شد.

به‌رغم رشد شاخص کل، این هفته میزان خروج پول از بازار سرمایه تقویت شد. در دو روز ابتدایی هفته به‌ترتیب پنج میلیارد و ۱۷۵ میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار شد.

پس از آن اما، در روز دوشنبه ۱۶۲ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۹۸ میلیارد تومان و در نهایت چهارشنبه ۱۲ میلیارد تومان خروج نقدینگی از بازار سرمایه رخ داد.

یعنی در این هفته بیش از ۲۷۲ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج و ۱۸۰ میلیارد تومان نقدینگی وارد شده است.

پیش‌بینی بورس هفته آینده

پیش‌بینی بورس هفته آینده

اغلب کارشناسان شرکت‌کننده در نظرسنجی عقیده دارند که شاخص کل بورس در اولین هفته از زمستان سبزپوش خواهد بود. در کنار این سبزپوشی نمادهای شاخص‌ساز نیز روندی مثبت تجربه می‌کنند.

به گفته برخی از تحلیلگران شاخص کل بورس تا پایان صعود روندی متعادل روبه بالا را تجربه خواهد کرد. تجربه همین روند باعث می‌شود که میزان ورود نقدینگی حقیقی به بازار سهام افزایش یابد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا