اقتصادی

چرا بیت‌کوین ریزش کرد؟ / پیش‌بینی بیت‌کوین ۲۵۰ هزار دلاری!

قیمت بیت‌کوین در چند روز گذشته نوسان زیادی داشته و امروز صبح هم قیمت این ارز دیجیتال محدوده ۵۰ هزار دلار را از دست داد و تا ۴۸ هزار دلار ریزش کرد.

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی ریزش بیت‌کوین فعالیت‌های بازار مشتقه است و تحلیلگران عقیده دارند در چند ساعت گذشته موقعیت‌های زیادی در بازار مشتقه منحل شدند و بیت‌کوین ریزش کرده است.

داده‌های شرکت کوین‌گلس هم نشان می‌دهد که بیش از ۷۵ درصد از انحلال‌ها در یک روز اخیر در ۱۰ ساعت گذشته اتفاق افتاده است.

اخبار مرتبط

از ۹۴ میلیون دلار نقدینگی بازار مشتقه حدود ۷۱ میلیون دلار نقد شدند و اگر معامله‌گران معامله‌های خود را نمی‌بستند احتمالا ۸۹ درصد معامله‌ها منحل می‌شدند.

در نتیجه انحلال‌های بازار مشتقه بیت‌کوین بیش از ۳ درصد ریزش کرده است.

اگرچه بیت‌کوین ریزش کرده اما تعداد سفارش‌های خرید بیت‌کوین زیر محدوده ۵۰ هزار دلار افزایش پیدا کرده است و این یعنی هر ریزشی به نوعی فرصت خرید تبدیل شده است.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین

با وجو اینکه قیمت بیت‌کوین ریزش کرده است و بسیاری از تحلیلگران هنوز عقیده دارند بیت‌کوین تا ۱۰۰ هزار دلار رشد می‌کند.

تحلیلگران محافظه‌کار عقیده دارند بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد اما برخی هم عقیده دارند بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری در نیمه دوم ۲۰۲۲ محتمل است.

برخی از تحلیلگران مانند متیو هایلند عقیده دارند قیمت بیت‌کوین اگر به ۱۰۰ هزار دلار برسد در مدت کوتاهی به دلیل ترس از جاماندن بازار تا ۲۵۰ هزار دلار هم رشد می‌کند. این کارشناس عقیده دارد بیت‌کوین در نیمه دوم ۲۰۲۲ به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا