اقتصادی

چه کسانی ارزهای دیجیتال را کنترل می‌کنند؟

ویتالیک بوترین در مصاحبه جدید خود با مجله تایم از نگرانی‌های خود در مورد بازار رمزارزها گفت و از کنترل بازار رمزارزها گله کرد. اما چه کسی بازار رمز ارز را کنترل می‌کند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم تصویر صفحه اول مجله تایم شد. این مجله مصاحبه‌ای در رابطه با خطرات احتمالی کریپتوکارنسی با بوترین داشت.

بوترین در این مصاحبه خود از بزرگ‌ترین نگرانی‌های خود در رابطه با بازار رمزارزها حرف زد. او می‌گوید سرمایه‌گذاران متعصب، هزینه تراکنش بالا و نمایش عمومی ثروت توسط کسانی که ادعا می‌کنند با خرید ارز دیجیتال ثروتمند شدند از بزرگ‌ترین خطرات پنهان بازار است.

برخی از افراد با نمایش ثروت باعث می‌شوند تا بسیاری از مردم فریب بخورند و وارد پروژه‌های کلاهبرداری شوند. این باعث بی‌اعتمادی مردم و در پی آن حمله حکومت‌ها به بازار رمزارزها می‌شود.

کریپتوکارنسی بوجود آمد تا سلطه بانک‌ها را از بین ببرد. می‌خواست اقتصاد دیجیتالی برابر به مردم تحویل دهد اما حالا برخی ارزهای دیجیتال را هم کنترل می‌کنند. بوترین هم می‌ترسد که دیدگاه او برای ایجاد یک اقتصاد دیجیتال برابر در معرض خطر قرار گیرد. «اگر جلویشان را نگیریم تنها ارزهای دیجیتال سودآور ساخته می‌شوند و به هیچ دردی نمی‌خورند.»

بوترین در این مصاحبه اشاره‌ای به اینکه چه کسی ارزهای دیجیتال را کنترل می‌کند نکرد اما گفت کسانی قصد این کار را دارند و در برخی مواقع موفق هستند. منظور از کنترل بازار همان نابودی نظم اقتصاد برابر است. منابع ثروت و قدرت می‌توانند این برابری را برهم بزنند.

بوترین همیشه از وبلاگ شخصی خود برای دفاع از فعالیت‌های اتریوم و شفاف کردن برخی از موضوعات استفاده می‌کرد اما او در سال ۲۰۲۱ به یکی از ۱۰۰ فرد تاثیرگذار مجله تایم پیوست و از آنجا بود که پای او به رسانه‌های بزرگ دنیا باز شد.

اتریوم ۲ چه شد؟


قرار است اتریوم در نسخه جدید خود از اثبات کار به اثبات سهام منتقل شود.

این کار باعث می‌شود تا تورم اتریوم به شدت کاهش پیدا کند و حتی در مواردی منفی شود.بوترین در این مصاحبه در گفت در حال انجام آزمایشات زیادی روی نسخه دوم هستیم و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا