کسب و کار

کارشناس ارشد سئو کیست و چگونه قله های گوگل را فتح می کند

وجود یک مربی، فتح قله را آسان‌تر می‌کند. مربیان با آموزش‌هایی که دیده‌اند و تجربه‌هایی که دارند، می‌توانند تیم را به سمت قله هدایت کنند. درواقع مربیان کوهنوردی مسیرهای هموارتر و کم‌خطر را برای پیمایش انتخاب می‌کنند. کارشناس ارشد سئو را می‌توان مانند یک مربی کوهنوردی در نظر گرفت که هدایت یک وب‌سایت را برای رسیدن به موفقیت در گوگل به دست می‌گیرد.

آشنایی با کارشناس ارشد سئو پورفیض، کلیک کنید

وظیفه کارشناس ارشد سئو چیست؟

وظیفه کارشناس ارشد سئو چیست؟

متخصص یا کارشناس ارشد سئو با مهارت‌هایی که در زمینه بهینه‌سازی موتورهای جستجو دارد، اقداماتی انجام می‌دهد تا وب‌سایت شما در صدر نتایج گوگل قرار بگیرد. وقتی شما عبارتی را در گوگل سرچ می‌کنید، سایت‌های زیادی برای شما نمایش داده می‌شود. حال سؤال این است که اولین کاری که پس از دیدن نتایج انجام می‌دهید، چیست؟ 

در بیشتر مواقع ممکن است شما روی اولین سایتی که در فهرست نتایج می‌بینید، کلیک کنید. افزایش کلیک روی سایت و بازدید کاربران از آن، موجب پیشرفت سایت می‌شود. پورفیض، متخصص سئو، با داشتن مهارت‌ها و آشنایی که با الگوریتم‌های گوگل دارد به موفقیت بیشتر وب‌سایت شما کمک می‌کند. 

مأموریتی با فرماندهی گوگل برای بررسی وب‌سایت‌ها

امروزه با گسترش تکنولوژی و فضای اینترنت به میزان کاربران آن نیز افزوده شده است. گوگل یکی از ابزارهایی است که کاربران زیادی دارد و برای بسیاری از کارها از جمله خریدهای اینترنتی، یافتن آدرس، تماشای فیلم، خواندن کتاب و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. گوگل همواره سعی کرده است تا فضای بهینه و مناسبی را برای کاربران خود فراهم کند تا آنها رضایت بیشتری از این فضای اینترنتی داشته باشند.

برای این منظور، گوگل خزنده‌ها و ربات‌های خود را به مأموریتی مهم می‌فرستد. این مأموریت برای بررسی صفحاتی است که در گوگل ایجاد می‌شود. پس از بررسی و تأیید این صفحات توسط خزنده‌ها، گوگل آنها را در فهرست خود قرار می‌دهد. حالا هر زمان که شما به این موتور جستجو مراجعه کنید و عبارت خود را سرچ کنید، صفحات مرتبط با عبارت شما، نمایش داده می‌شود.

پیشی گرفتن از رقبا با الگوریتم های گوگل

اگر کمی به عقب برگردید شاید خاطرتان باشد که با سرچ عبارت در گوگل سایت‌هایی با محتوای بی‌ارزش و تقریباً بی‌ربط به عبارت جستجو شده، نمایش داده می‌شد. این بدترین حالت ممکن بود. زیرا شما باید ساعت‌ها وقت صرف می‌کردید تا نتیجه مدنظرتان را از گوگل دریافت کنید. بیایید با یک مثال این ماجرا را شفاف کنیم. 

آشنایی بیشتر با حیات وحش الگوریتم های گوگل؟! کلیک کنید

آشنایی بیشتر با حیات وحش الگوریتم های گوگل؟! کلیک کنید

فرض کنید شما به دنبال یک کتاب روان‌شناسی در گوگل بودید. با سرچ عبارت «کتاب روان‌شناسی» انواع سایت‌های کتاب و روان‌شناسی نمایش داده می‌شد که هیچ‌کدام از آنها به عبارت شما نزدیک نبودند. اما علت آن چه چیزی بود؟ در گذشته گوگل برای اینکه وب‌سایت‌ها را در نتایج خود رتبه‌بندی کند، کلمات کلیدی در آنها را مدنظر قرار می‌داد. 

یعنی سایت‌هایی که از کلمات کلیدی زیادی استفاده می‌کردند شانس بیشتری برای قرارگیری در صدر نتایج داشتند. این موضوع باعث شد که کاربران نارضایتی خود را اعلام کنند. این موتور جستجو که هدف آن کسب رضایت مخاطبان خود بود سریعاً وارد عمل شد و الگوریتم‌های خود از جمله الگوریتم مرغ مگس‌خوار را معرفی کرد. با وجود الگوریتم‌های گوگل، نتایج بهینه شده و فضا برای استفاده کاربران مناسب‌تر شد. 

از زمان معرفی اولین الگوریتم تاکنون، الگوریتم‌های زیادی معرفی شده‌اند و تغییراتی برای بهبود عملکرد آنها انجام می‌شود. کارشناس ارشد سئو پورفیض از الگوریتم‌ها و تغییراتی که در آنها به وجود می‌آید آگاهی داشته و سایت‌ها را بر این اساس بهینه می‌کند تا بتوانند از رقبای خود پیشی گرفته و گوی رقابت را از آن خود کنند.

الگوریتم مرغ مگس خوار؛ جثه کوچک و خلق تحولی بزرگ

تابه‌حال مرغ مگس خوار را دیده‌اید؟ جثه‌ای کوچک با سرعت و دقت بالا، از ویژگی بارز این پرنده است. این پرنده با سرعت زیادی بال می‌زدند به‌گونه‌ای که با چشم به‌راحتی دیده نمی‌شود، سپس با دقت زیادی به هدف خود نزدیک می‌شود. گوگل از ویژگی این پرنده استفاده کرده و الگوریتم مرغ مگس‌خوار را ایجاد کرد. 

از وقتی این الگوریتم وارد میدان شد، دیگر خبری از سایت‌های صدرنشین بی‌کیفیت که پر از کلمه کلیدی بودند نشد. درواقع الگوریتم مرغ مگس‌خوار سایت‌هایی را در ابتدای نتایج نشان می‌داد که محتوای آنها به عبارت جستجو شده نزدیک باشد. شاید این سؤال در ذهن شما ایجاد شده باشد که آیا تأثیر کلمات کلیدی در محتوا از بین رفت؟ خیر، کلمات کلیدی همچنان در رتبه‌بندی نتایج حائز اهمیت هستند.

 اما مسئله مهم این است که استفاده از این کلمات باید به‌اندازه باشد و محتوای سایت به این کلمه کلیدی مرتبط باشد. اینکه چگونه مطابق با مرغ مگس‌خوار در گوگل رتبه بگیرید کاری است که کارشناسان سئو به‌راحتی از پس آن برمی‌آیند. متخصص سئو پورفیض با استفاده صحیح از کلمات کلیدی و ایجاد محتوایی مطابق با الگوریتم‌های گوگل، راه را برای موفقیت بیشتر در این فضای پرمخاطب هموار کرده است.

الگوریتم مرغ مگس خوار، کوچک اما نکته‌سنج، کلیک کنید

الگوریتم مرغ مگس خوار، کوچک اما نکته‌سنج

کارشناس ارشد سئو چه مهارت‌هایی دارد؟

متخصصان در حوزه سئو مهارت‌هایی دارند که با اعمال آن روی وب‌سایت شما قادر خواهند بود که میزان بازدیدهای هدفمند آن را افزایش دهند. علاوه بر افزایش میزان بازدیدها، می‌توانند آنها را به مشتری سایت شما تبدیل کنند. کارشناسان سئو راه‌حل‌هایی دارند که یک سایت برای رسیدن SERP لازم است. در ادامه برخی از این مهارت‌ها را بررسی می‌کنیم.

  1. تفکر انتقادی (Critical Thinking): متخصص سئو برای اینکه توانایی لازم در بهینه‌سازی داشته باشد، سایت رقبا را تحلیل می‌کند و مشکلاتی که در بهینه‌سازی سایت‌ها وجود دارد را شناسایی کرده و راه‌حل خلاقانه ارائه می‌دهد.
  2. اولویت‌بندی (Prioritization): برای اینکه برنامه‌های سئو به موفقیت برسند کارشناس سئو، کارها را بر اساس اهمیت و میزان دشوار آنها اولویت‌بندی می‌کند.
  3. تفکر تحقیقی (Research Minded): از دیگر  ویژگی‌های یک متخصص سئو، تفکر تحقیقی وی است. این ویژگی برای یافتن کلمات کلیدی مناسب است. این متخصص اهمیت کلمات کلیدی و ارزش آنها را می‌داند.
  4. توانایی استفاده در ابزارهای محبوب SEO (Ability to Use Popular SEO Tols): کارهای سئو بسیار پیچیده و انجام این کارها به‌صورت دستی عملاً غیرممکن است. یک کارشناس SEO با مهارت‌ها و آشنایی که با انواع ابزارها دارد از آنها برای بهینه‌سازی بیشتر سایت استفاده می‌کند.
  5. تحلیل و بررسی (Analysis): تحلیل و بررسی ستون SEO محسوب می‌شود. poorfeyz.com با بررسی‌های که در تحلیل رقبا و عملکرد کاربران انجام می‌دهد، داده‌های مناسبی را برای محتوا فراهم می‌کند تا از این طریق وب‌سایت شما در برابر دیگر رقبا پیروز بوده و در ابتدای نتایج قرار گیرد.
  6. لینک‌های کسب درآمد (Earning Links): لینک‌ها بخش مهمی از SEO هستند. گوگل به کیفیت لینک‌هایی که استفاده می‌شود بسیار اهمیت می‌دهد. پورفیض، کارشناس فعال در حوزه سئو از لینک‌هایی باکیفیت بالا در محتوای سایت‌ها استفاده می‌کند و موجب موفقیت بیشتر سایت می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا