اقتصادی

کاهش قیمت انواع سکه

قیمت طلا و سکه امروز کاهشی بوده و قطعات سکه نیز کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. همچنین روند بازار ارز و انس نیز امروز نزولی است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز سه‌شنبه ۱۷ مرداد، قیمت طلا و سکه روند کاهشی دارد. قیمت طلا نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نکرده و اندکی کاهش داشته است. قیمت سکه امامی و بهار آزادی اما کاهش بیشتری را تجربه کرده‌اند. امروز قیمت دلار و طلای جهانی نیز نزولی است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر اندکی روندی کاهشی دارد و به دو میلیون و ۳۴۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است؛ حدود پنج هزار تومان کمتر از دیروز.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۲۸ میلیون و ۳۸۷ هزار تومان است؛ حدود ۳۱۴ هزار تومان کمتر از دیروز. نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با افزایش ۲۱۲ هزار تومانی نسبت به دیروز، به حدود ۲۵ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با ۱۲ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به شش میلیون و ۷۰ هزار تومان رسیده. حباب سکه بهار آزادی نیز ۸۳ هزار تومان کاهش را تجربه و به دو میلیون و ۹۸۶ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در چهارمین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، ۱۰۰ هزار تومان از دیروز کمتر است. اما حباب نیم‌سکه با ۱۴ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، روی چهار میلیون و ۲۰۶ هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه، با نرخ ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود که ۱۰۰ هزار تومان از دیروز کمتر. حباب آن نیز نسبت به روز گذشته ۷۴ هزار تومان کاهش یافته و روی رقم چهار میلیون و ۷۷۰ هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، با قیمت شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز ۱۳۷ هزار تومان کاهش داشته و به سه میلیون و ۳۷۸ هزار تومان رسیده است.

تداوم روند کاهشی قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا مانند دیروز روند کاهشی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

این روزها اونس روندی نوسانی دارد. طلای جهانی در ۳۰ روز گذشته حدود ۰.۶۲ درصد رشد قیمت داشته است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز هم نزولی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱,۹۳۳.۰۴ دلار رسیده، این به معنای کاهش حدود ۰.۱ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

افزایش قیمت طلا و سکه

قیمت دلار این روزها کاهشی است. روز گذشته قیمت طلا و سکه نوساناتی را تجربه کرد اما امروز هر دو از روند بازار ارز پیروی کردند و نزولی شدند. بر اساس اخباری که این روزها منتشر می‌شود، مذاکرات هسته‌ای متوقف شده‌ است و این خبرها می‌تواند بازارها را افزایشی کند اما معامله‌گران معتقدند بازارساز مدت‌هاست که در حال سرکوب قیمت در بازار دلار و به دنبال آن طلا و سکه است.

به اعتقاد کارشناسان، برخی شاخص‌های کلان اقتصادی نیز امکان افزایشی شدن روند بازارها را نشان می‌دهد اما به نظر می‌رسد فعلا بازارساز توانسته است دست بالا را داشته باشد.

دولت تلاش کرده که با ارزپاشی بازار را مدیریت کند و مانع صعود قیمت دلار به کانال‌های بالاتر شود. پیش از این هم سازمان برنامه و بودجه پیش بینی از قیمت دلار ارائه داد که در آن اعلام کرده بود که قیمت دلار تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۵۳ هزار تومان می‌رسد. پیش‌بینی که بسیاری آن را خوشبینانه می‌دانند. اما آنچه مشخص است این است که دولت تا کنون در مهار قیمت دلار موفق عمل کرده و اجازه رشد بیشتر قیمت دلار را نداده است. اگرچه کارشناسان اقتصادی این عملکرد را چندان مثبت ارزیابی نمی‌کنند و معتقدند دولت با این کار فنر ارز را فشرده می‌کند و باعث جهش و افزایش ناگهانی قیمت می‌شود. در این صورت، قیمت طلا و سکه نیز از این تحولات اثر می‌‌پذیرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا