کسب و کار

کتاب نوسان گیری ارز دیجیتال

در صورتی که تصمیم دارید در این زمینه به انجام فعالیت بپردازید و سرمایه های خود را وارد بازار ارزهای دیجیتال نمایید، در قدم اول بهتر است در کانالی عضو شوید تا اطلاعات مورد نیاز و همینطور سیگنال ارز دیجیتال را دریافت نمایید که امروزه به این منظور کانال VIP ارز دیجیتال بسیاری معرفی شده اند.

خوب است بدانید که کتاب های  نوسان گیری ارز دیجیتال، زمینه‌ای را محیا می سازد تا فرآیند پیچیده نوسان گیری، به‌ صورت ساده و ساختاردهی ‌شده در ذهن خواننده محترم شکل بگیرد.

نوسان‌گیری هنر به کارگیری آگاهانه از موقعیت‌های نوسانی زودگذری است که در بازار سهام ایجاد می شوند.

 اما انجام معاملات در این موقعیت‌های جذاب و به‌ظاهر ساده، همواره با پیچیدگی‌های بسیاری همراه می‌شود.

بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال همواره پذیرای معامله‌گرانی است که آمادگی به کارگیری فرصت‌های بی‌شمار آن را دارند.

 در این میان بعضی از معامله‌گران با اهداف بلندمدت نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کرده و عده‌ای دیگر با اهداف کوتاه‌مدت به دنبال نوسان گیری از ارزهای دیجیتال می باشند.

 هر یک از این گروه‌ها، استراتژی‌های متفاوتی را در پروسه خریدوفروش ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می دهند.

تریدرها در بازارهای مالی بر طبق اهداف مالی و زمانی که صرف نمودار‌ها و تحلیل‌ بازار می‌کنند، به چند دسته تقسیم می‌شوند.

از معامله‌گرانی که به خرید و فروش به صورت فوری و در عرض چند دقیقه می پردازند گرفته تا آن‌هایی که چند هفته و ماه را برای یک معامله در نظر می گیرند.

معامله‌گرانی که در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت‌ خرید و فروش می‌کنند، نوسانات بازار برای آن‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

این تریدرها تلاش می‌کنند تا با شناختن نقاط خرید و فروش، از نوسان‌ها نهایت استفاده را ببرند.

نوسان گیری ارز ریچیتال

به علت ریسک بالای نوسان‌گیری در بازار پرنوسانی نظیر بازار ارزهای دیجیتال، معامله‌گر با به کارگیری از توقف حدضرر می‌تواند در صورتی که قیمت بر خلاف روند مورد انتظارش پیش رفت، خود را در برابر ریزش‌های احتمالی حفظ کند.

 یا اینکه با شیوه هایی مثل خرید مرحله ای در قیمت‌های پایین‌تر، میانگین قیمت خرید خود را پایین‌تر بیاورد تا در صورت رشد قیمت سریعتر از قبل سرمایه اولیه‌ خود را بازیابد.

شیوه های  نوسان گیری از ارزهای دیجیتال

معامله‌گری نوسانی یا سووینگ یکی از شیوه‌های معامله‌گری است که با شناسایی کف‌ها و سقف‌های نسبی، به انجام خرید و فروش خود می پردازند.

معامله‌گران نوسانی همانند تریدرهای روزانه نیاز ندارند تا ساعات طولانی به نمودارها خیره شوند و معاملات آن‌هااجتمال دارد از چند روز تا هفته به طول انجامد.

این تریدرها با مبنا قراردادن تحلیل تکنیکال و بعضی مواقع هم تحلیل فاندامنتال، ارز دیجیتال مورد نظر خود را از نظر نوسانات احتمالی در آینده نزدیک مورد ارزیابی قرار می دهند.

از میانگین متحرک کمک بگیرید؛ یکی از شاخص‌هایی که در بازارهای رونددار به معامله‌گران کمک می کند، شاخص میانگین متحرک است.

یکی از کاربردهای اصلی این شاخص اجرای نقش حمایت و مقاومت متحرک است که در روندهای صعودی از ریزش جلوگیری می کند و در روندهای نزولی در برابر رشد قیمت ایستادگی کند.

به منظور به کارگیری از این استراتژی، زمانی که قیمت به نزدیکی خطوط میانگین متحرک می‌رسد و درصدد برخاستن از آن برمی‌آید باید خرید کرد. نقطه فروش نیز هنگامی است که خط میانگین متحرک در جهت رو به پایین می‌شکند.

محدوده‌های ثابت نوسان را شناسایی کنید؛ از این استراتژی می‌توان زمانی که بازار به حالت افقی درآمده، به کارگیری کرد.

 در این وضعیت قیمت بین دو سطح حمایت و مقاومت افقی که مانند یک جعبه است، به تله افتاده و بین‌ آن دو نوسان می‌کند.

کاری که معامله‌گر در چنین شرایطی باید به انجام آن بپردازد، قرار دادن سفارش خرید در نزدیکی سطح حمایتی و فروختن در نزدیکی سطح مقاومت است.

البته بهتر است که تریدرها طمع نکنند و برای احتیاط کار اهداف فروش خود را ۱ یا ۲ درصد پایین‌تر از خطوط مقاومت قرار دهند.

نوسان گیری ارز دیجیتال

از نکات دیگری ات که یک تریدر باید به آن‌ها توجه کند، به تنظیم حد ضرر مناسب و طول سایه‌های کندل‌ها در نزدیکی مقاومت‌ها و حمایت‌ها که شکست موفق یا ناموفق آن‌ها را نشان می‌دهد.

بعضی از اندیکاتورها مانند باند بولینگر محدوده‌ متحرکی را برای نوسان قیمت تعیین می‌کنند. این شاخص که بیشترین کارایی خود را در بازارهای رنج و بدون روند نشان می‌دهد، یک سطح حمایتی و یک سطح مقاومتی برای معامله‌گران با به کارگیری از فرمول میانگین متحرک به نمایش در می آورد.

ساده‌ترین استفاده‌ای که از این شاخص می‌توان داشت، خریدن هنگام رسیدن قیمت به کف محدوده و فروختن در زمان رسیدن به سقف آن است.

 البته در بازارهای روند دار نبایستی برعکس پروسه از موقعیت‌های شناسایی شده به وسیله این اندیکاتور استفاده کرد، چرا که درصد خطای بالایی به همراه دارد.

مورد استفاده قرار دادن یک اندیکاتور، خطای زیادی دارد و این ابزار را بایستی در کنار سدیگر شیوه های تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار داد.

نکته

بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال شماره یک بازار که سهم زیادی از آن را در اختیار دارد، همواره بر روی قیمت سایر ارزهای دیجیتال اثرگذار بوده است.

 همبستگی میان بیت کوین و آلت کوین‌ها، معامله‌گران را وادار به دنبال کردن روند قیمت بیت کوین در زمان‌هایی که اقدام به معامله‌ آلت‌ کوین‌ها می‌کنند، کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا