اقتصادی

اعتراض جاماندگان یارانه نقدی به کجا رسید؟

به گفته رئیس کمیته هدفمندی یارانه‌ها اگر وزارت تعاون اطلاعات دقیقی به مجلس ندهد،‌ نمایندگان نیز از ابزار نظارتی همچون سوال و احضار استفاده می‌کنند.

به گزارش روند بازار، رئیس کمیته هدفمندی یارانه‌ها در مجلس گفت: کمیسیون برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس پیگیر نتیجه حذف اعتراض و جاماندگان یارانه نقدی است.

صداوسیما گزارش داد، محمدرضا میرتاج‌الدینی با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، به اعتراض افراد در حذف یارانه نقدی رسیدگی کند، اظهار کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، در راستای رسیدگی به اعتراض حذف‌شدگان یارانه نقدی، به نظر مجلس عمل نکرده و کمیسیون برنامه و بودجه و اقتصادی پیگیر این مسئله است و اگر اطلاعات دقیقی به مجلس ندهد، نمایندگان از ابزار نظارتی همچون سوال و احضار استفاده می‌کنند. مجلس موضوع یارانه نقدی در زمینه حذف و جاماندگان را همچنان پیگیری می‌کند.

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه به نظر مجلس و حتی شخص رئیس‌جمهور عمل نکرده است، چرا که رئیس‌جمهور پرداخت یارانه تا ۹ دهک را اعلام کردند.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه به‌طور نمونه شخصی برای درمان به خارج از کشور سفر کرده و یارانه وی قطع شده، گفت: مواردی مشابه در بحث حذف یارانه نقدی وجود دارد که افراد منزل خود را فروخته و یا بازنشسته‌ای خودرویی خریداری کرده که به استناد گردش مالی یارانه خانوار‌ها قطع شده که گزارش آنها به ما رسیده است و سازمان مربوطه باید با دقت به اعتراضات رسیدگی کند.

رئیس کمیته هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به اینکه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هم‌اکنون با سرپرست اداره می‌شود، تاکید کرد: اگر این وزارتخانه اطلاعات دقیقی به مجلس ندهد، نمایندگان از ابزار نظارتی همچون سوال و احضار استفاده می‌کنند و کمیسیون بودجه و اقتصاد پیگیر می‌شود و باید مشکلات را به زودی حل کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا