اجتماعی

آمار کرونا در ایران دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰/ ۳۰ فوتی جدید

متاسفانه ۳۰ بیمار به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، از دیروز تا امروز ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸ هزار و ۹۹۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۸۴ نفر از آنها بستری شدند.

به نقل از ایسنا، مجموع بیماران کرونا در کشور به شش میلیون و ۳۷۳ هزار و ۱۷۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۴۵۴ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون شش میلیون و ۱۰۶ هزار و ۴۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

یک هزار و ۵۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۴ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۴۷۱ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۵ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا ، ۶۱ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

ماندگاری هشت روزه اُمیکرون بر روی پوست و سطوح

اپیدمیولوژیستی با بیان اینکه مطالعات جدید نشان داده است که ماندگاری سویه اُمیکرون کرونا بر روی پوست و سطوح چند برابر وارایانت دلتا و واریانت‌های قبلی است، گفت: واریانت‌های قبلی کرونا هیچ کدام بیش از ۲۰ ساعت بر روی پوست و سطوح نمی‌ماندند، اما در حال حاضر تحقیقات نشان می‌دهد که اُمیکرون ممکن است حتی تا هشت روز بر روی پوست و سطوح بماند.

نمی‌توان فقط به واکسیناسیون اتکا کرد

وی گفت: چند نکته‌ای که در حال حاضر بسیار حائز اهمیت است؛ یکی بحث افزایش واکسیناسیون است که باید به سرعت خلاءهای واکسیناسیون را پر کنیم. مشخص است که کارایی واکسن‌ها در حال کاهش است که دولت‌ها و کشورها دارند به سمت تزریق دز سوم و چهارم و … می‌روند. بنابراین نمی‌توان به تنهایی روی واکسن حساب باز کرد.

سوری همچنین ادامه داد: واکسیناسیون طبیعتا یکی از موثرترین مداخلات برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا است. خوشبختانه اکنون واکسن وجود دارد، اما ویروس هم دارد در مقابل این واکسن‌ها عکس‌العمل و مقاومت نشان می‌دهد. بنابراین اثربخشی واکسن‌ها در مقابل واریانت‌های جدید کمتر می‌شود. در این صورت باید واکسن‌های بوستر و یادآور تزریق شود تا اثربخشی بالا بماند. اکنون عمده‌ترین تاثیر واکسن بر روی شدت بیماری‌زایی است.

کسانیکه کامل واکسن تزریق کرده‌اند، کمتر بستری شده و کمتر دچار مرگ می‌شوند و واکسیناسیون اهمیت دارد، اما به تنهایی هم قابل اتکا نیست، بلکه مردم هم باید برای حفظ سلامت‌شان علاوه بر تزریق و تکمیل واکسن سایر شیوه‌نامه‌های بهداشتی را هم رعایت کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا