کسب و کار

اجرای سقف تیرچه بلوک چقدر هزینه بر می دارد؟

چکیده : هزینه سقف تیرچه بلوک یکی از مهمترین داده های اطلاعاتی است که برای تکمیل فرایند ساخت و ساز مورد توجه قرار می گیرد. هزینه های مربوط به ساخت و ساز ساختمان های امروزی بسته به کیفیت مصالح و مواد اولیه مورد نیاز تغییر می کنند.

هزینه سقف تیرچه بلوک یکی از مهمترین داده های اطلاعاتی است که برای تکمیل فرایند ساخت و ساز مورد توجه قرار می گیرد. هزینه های مربوط به ساخت و ساز ساختمان های امروزی بسته به کیفیت مصالح و مواد اولیه مورد نیاز تغییر می کنند. برای اجرای بهتر این پروژه های ساختمانی باید حتما به بودجه مورد نظر نیز تعیین شود. در غیر این صورت اجرای پروژه با مشکلات زیادی رو به رو می شود. 

محاسبه هزینه های اجرای سقف تیرچه بلوک

تعیین هزینه های مربوط به اجرای این سقف ها بسته به عوامل مختلفی انجام می گیرد. در بازارهای فروش هزینه خرید تیرچه بر اساس وزن هر یک از این سازه ها تعیین می شود. این محصولات بر اساس واحد طول و متر نیز قیمت گذاری می شوند. در برخی از پروژه ها کارفرمایان قیمت کلی سقف را برآورد کرده و در تعیین بودجه های خود مورد نظر قرار می دهند. اما در این عرصه هرگز به صورت مستقیم به وزن تیرچه ها اشاره نمی شود. این روش مستقیم برای اندازه گیری ارزش تیرچه ها، راه کلاهبرداری را برای افراد سودجو باز می کند. 

در این صورت سودجویان هر گونه ماده پرتی را به ساختار این تیرچه ها اضافه می کنند تا وزن آن ها افزایش یابد. اجرای سقف تیرچه بلوک با تایید مستقیم ناظرین نظام مهندسی انجام می گیرد و به همین خاطر کیفیت این مقاطع نیز مورد تایید این افراد قرار می گیرد و خیال شما از این بابت آسوده خواهد بود. 

نکات تعیین هزینه سقف تیرچه بلوک

با در نظر گرفتن چند راهکار ساده هزینه سقف تیرچه بلوک در اصفهان مشخص می شود. این هزینه ها در بر گیرنده اطلاعات دقیقی از پروژه ساختمانی شما خواهند بود. در صورتی که بودجه بندی دقیقی از این هزینه ها به دست آورید، بی شک برنامه ریزی برای خرید مصالح ساختمانی ساده تر می شود. برخی از پیش نیازهای اجرای این سقف ها را که در تعیین قیمت نهایی کار تاثیر گذار هستند، در زیر مشاهده می کنید:

  1. نقشه سازه ها را کنترل کنید و بر این اساس تعداد آرماتورهای به کار رفته را برآورد نمایید. 
  2. تعیین فاصله بین آرماتورها نیز میزان مصالح به کار رفته در این سازه ها را تعیین می کند. 
  3. کنترل اندازه های میلگردها را در این فرایند در نظر بگیرد. با تعیین ابعاد هر یک از این سازه ها قیمت نهایی خرید آن ها نیز مشخص می شود. 
  4. کنترل فاصله ها و تعیین میزان آن ها در نهایت میزان نیاز به هر یک از مصالح مورد نیاز برای اجرای سقف های تیرچه را مشخص می کند. از جمله این کنترل ها می توان به ارزیابی فاصله میانی خاموت ها اشاره کرد. 
  5. میزان بتن مصرفی در این فرایند را به دقت بررسی کرده و با تعیین میانگین میزان مصرف این ماده هزینه های مربوط به خرید آن را برآورد کنید. 

قیمت گذاری اجزای به کار رفته در سقف تیرچه بلوک 

سقف تیرچه بلوک با هزینه های به خصوصی در محیط ساختمان های امروزی به کار می رود. هزینه تعیین شده برای این دسته از مصالح ساختمانی از قیمت تمام شده اجزا و مصالح به کار رفته در آن تاثیر می پذیرد. این سقف ها به سهولت در ساختمان ها به کار می روند و از به صرفه ترین تجهیزاتی هستند که در این عرصه مورد استفاده قرار می گیرند. برای برآورد هزینه های کل اسکلت سازه باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

قیمت تیرچه های پاشنه بتنی 

اجرای سقف تیرچه بلوک با استفاده از تیرچه های پاشنه بتنی به سادگی انجام می پذیرد. هر یک از این مصالح با قیمت ویژه ای در دسترس مشتریان قرار دارند. در طول هر سال قیمت خرید و فروش هر یک از این سازه ها متفاوت می شود و نمی توان نرخ ثابتی برای آن ها تعیین کرد. وجود این اجزا و مصالح برای اجرای سقف های تیرچه ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. قیمت نهایی هر یک از آن ها بسته به متراژ و میزان استفاده از هر یک متغیر خواهد بود.

قیمت یونولیت سقف های تیرچه بلوک

هزینه سقف تیرچه بلوک بر اساس قیمت یونولیت به کار رفته در این سقف ها تعیین می شود. این متریال به تازگی در ساختار این سبک سقف های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند و ساختار آن ها را با کیفیت و استحکام بیشتری همراه کرده اند. اما قیمت خرید آن ها کمی هزینه های اجرای این سازه ها را افزایش می دهد. در هر ساختمان بسته به متراژ نهایی پروژه میزان استفاده از یونولیت نیز متفاوت خواهد بود. 

هزینه های خرید بتن 

در ساخت این دسته از سقف ها از میزان مشخصی بتن استفاده می کنند که کیفیت کار را ارتقا می دهد. بدون بتن ساخت و اجرای این سبک سقف ها نیز غیر قابل انجام خواهد بود. بتن های ساختمانی در دسترس همه مردم قرار دارند و استفاده از آن ها در بخش های مختلف سقف های تیرچه ای انجام می گیرد. به ازای هر متر مربع از بنای ساختمان میزان مشخصی از این بتن ها به کار برده می شود که بر این اساس قیمت نهایی کار نیز مشخص خواهد شد. 

قیمت میلگردهای مصرفی 

از دیگر تجهیزات ضروری برای اجرای سقف های تیرچه ای، میلگردهای مورد استفاده در ساختار آن ها است. برای هر ساختمانی در تعداد طبقات مشخص تعداد به خصوصی میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد. این میزان میلگرد در ساختمان های یک طبقه با پنج طبقه یکسان نیست. به همین خاطر هزینه آن ها نیز متفاوت تعیین می شود. ابعاد فوندانسیون ساختمان نیز در این حوزه مورد توجه قرار می گیرند. 

دستمزدهای اجرای سقف های تیرچه ای 

سقف تیرچه بلوک زیر نظر استادکاران حاذق و کارآزموده اجرا می شود. از این رو برای برآورد هزینه های ساخت و اجرای این سقف ها باید به دستمزدهای این دسته افراد نیز دقت ویژه ای داشته باشید. دستمزدهای اکیپ نصب و اجرای این سقف ها شامل هزینه های قالب، تهیه لوازم اولیه کار و… نیز می شوند و به این ترتیب هزینه نهایی کار به صورت کامل مشخص خواهد شد. هر یک نصابان این سقف ها تعرفه های به خصوصی را برای اجرای سقف تیرچه مشخص می کنند که در سر تا سر کشور متفاوت است. 

چرا سقف تیرچه؟

تا به این جا در خصوص انواع هزینه هایی که در اجرای این سقف ها صرف می شوند، اطلاعاتی را بررسی کردیم. دلایل متعددی سبب افزایش استفاده های این سقف ها در سر تا سر کشور ما شده اند. برخی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

  1. کاهش ریسک لرزش ساختمان
  2. سهولت در اجرا و کاهش زمان اجرای پروژه
  3. وزن سبک تر سقف های تیرچه ای
  4. میزان مصرف کمتر فولاد و آرماتور برای نصب سقف
  5. جلوگیری از ورود بیش از اندازه صوت و حرارت به محیط 

جمع بندی 

در این گزارش در خصوص اجرای سقف تیرچه بلوک در ساختمان های امروزی اطلاعاتی را بررسی کردیم که به شما کمک می کنند این سازه ها را بهتر در محیط های مورد نظر اجرا نمایید. به این ترتیب بهترین استفاده ها را از انواع آن ها خواهید داشت. هر یک از این سقف ها با هزینه های از پیش تعیین شده ای در محیط به کار برده شده و اجرا می شوند. برای تعیین هزینه دقیق اجرای این سقف ها به کارشناسان مربوطه در https://nosacompany.com/ مراجعه کنید. 

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا