اقتصادی

بازار گوشت قرمز به ثبات رسید

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد گفت: با توزیع گوشت های وارداتی و منجمد در استان ها، بازار به ثبات رسیده است.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای مسعود امراللهی گفت: واردات گوشت به صورت مرتب انجام در حال انجام است و بسته به میزان ورود، توزیع در استان ها متفاوت است و عدد ثابتی را نمی‌توان اعلام کرد.

به گفته او، برآوردهای اولیه حاکی از آن است که واردات گوشت به منظور تنظیم بازار تا اردیبهشت ادامه دارد، اما ممکن است بازار تا فروردین به تعادل برسد.

امراللهی با بیان اینکه گوشت منجمد داخلی در سراسر کشور توزیع می شود، گفت: اولویت بحث تنظیم بازار داخل است و علت برآورد واردات گوشت تا اردیبهشت به خاطر ماه مبارک رمضان است.

این مقام مسئول قیمت هرکیلو گوشت چرخ کرده گوساله را ۱۷۰ هزارتومان، گوشت مخلوط گوساله ۱۹۲ هزارتومان، ران، سردست و شقه گوساله ۲۱۵ هزارتومان و مخلوط گوسفندی را ۲۲۰ هزارتومان اعلام کرد.

مدیرکل نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد ادامه داد: عرضه گوشت های وارداتی در فروشگاه های زنجیره ای و میادین در حال انجام است و با ورود محموله های جدید به واحدهای صنفی هم فراخوان می دهیم، در صورتی که سامانه صندوق مکانیزه داشته باشند، گوشت های وارداتی را جهت توزیع در اختیارشان قرار دهیم.

او گفت: با توزیع گوشت های وارداتی و گوشت های منجمد داخل، بازار به ثبات رسیده است که امیدواریم با ادامه این‌مسیر، بازار به تعادل برسد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا