بورس

شاخص بورس ۱۲۶ واحد افت کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۱۲۶واحدی روبرو شد.


به گزارش روند بازار به نقل از تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۳میلیارد و ۹۲۹میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۸۸۶میلیارد تومان در بیش از ۲۵۱هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۲۶واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۲۶هزار و ۷۸۱واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پردیس، معدنی و صنعتی گل گهر و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های مخابرات ایران، ارتباطات سیار ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۵میلیارد و ۷۰۱میلیون ورقه به‌ارزش ۱۴۵هزار و ۵۴۱میلیارد تومان در ۱۹۹هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۷واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹هزار و ۱۹۵واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی زاگرس، اعتباری ملل و پویا زرکان آق دره بیشترین اثر منفی بر این نماگر به نام بیمه پارسارگاد، سنگ آهن گهر زمین و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا