اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۶ دی ۱۴۰۰

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز دوشنبه یک میلیون و ۲۹۶ هزار تومان اعلام شد. قیمت سکه نیز ۱۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان ثبت شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت اونس جهانی طلا امروز دوشنبه ششم دی‌ماه ۱۴۰۰ به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییری در نرخ طبق قیمت دیروز در بالاترین نرخ با روندی افزایشی ۱۸۱۱ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۸۰۸ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۲۹۶ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۹۵ ثبت شده است.

قیمت سکه امروز به ۱۳میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید.

آخرین قیمت طلا و سکه 6 دی ماه 1400

سکه در بازار داخلی

دنیای اقتصاد نوشت:

با عقبگرد قیمت دلار در بازار داخلی به زیر سطح ۳۰‌هزار تومان، انتظار می‌‌‌رفت قیمت سکه طلا نیز در روزهای شنبه و یکشنبه ریزش چشمگیری داشته باشد.

ولی برخلاف انتظارات، فلز گرانب‌های داخلی تنها با نوسانات جزئی مواجه شد.

به طوری که این مسکوک توانست سطح ۱۳میلیون تومانی خود را حفظ کند و در قیمت ۱۳میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گیرد.

رنج منفی بهای سکه امامی و بی‌‌‌توجهی آن به روند اونس طلا در بازار جهانی نمایانگر تاثیر‌‌‌پذیری بالای آن از دلار در بازار داخلی است.

بنابراین به گفته برخی از تحلیلگران فنی، قیمت سکه در صورتی وارد فاز نزولی خواهد شد که دلار به زیر محدوده ۲۹‌هزار و ۷۵۰تومان کاهش یابد و در این سطح تثبیت و خرید و فروش شود.

فضای معاملاتی کم‌‌‌حجم طلا

با رسیدن قیمت اونس طلا به بالای ۱۸۰۰دلار در تعطیلات سال نو میلادی، نگاه‌‌‌ها به فلز زرد همچنان صعودی به نظر می‌‌‌رسد.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که طلا در حال شروع یک فصل قوی است.

ضمن اینکه همیشه در آغاز سال ابهامات زیادی وجود دارد، بنابراین سرمایه‌گذاران احتمالا به سمت این پناهگاه امن مهاجرت کنند.

اکثر تحلیلگران، قیمت طلا را در کوتاه‌‌‌مدت صعودی پیش‌بینی می‌کنند؛ زیرا به طور سنتی دسامبر و ماه‌‌‌های ابتدایی سال جدید دوره‌‌‌های فصلی ثابتی برای افزایش قیمت این فلز گرانبها هستند.

با این حال، دلار آمریکا از بالاترین سطح ماه نوامبر خود نگذشته است، اما همچنان در روند صعودی قوی قرار دارد و این بر روند اونس تاثیر خواهد گذاشت.

در عین حال، سیاست فدرال‌رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره در سال جدید و افزایش بازده واقعی، می‌تواند فضای منفی برای طلای جهانی ایجاد کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا